hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - I gang med studier?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 I gang med studier?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  18:51:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg har friår jeg... men må etter jul ta opp 3 fag fra vgs... 2mx,3mx og 3kj... og motivasjonen min er langt over på minussia... jeg har ikke peiling på hva jeg driver med... klarer ikke å konsentrere meg, og kan sitte å lese oppgavene om,om, og om igjen uten at de går inn i hodet...
*kan noen slå meg i hodet med en stekepanne?*

usj... *skolelei*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  09:41:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
På`n igjen

Jeg har min første eksamen for dette semesteret neste torsdag i utviklingspsykologi. Har faktisk aldri vært så godt forberedt før
Har to eksamener til i generell psykologi og sosialpsykologi i midten av mai før jeg kan si:
GOD SOMMER!

Hva med dere, hvordan ligger dere an?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  09:49:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dårlig, som vanlig ;-) LEI, LEI, LEI.
Har innlevering av første utkast i Ex.phil i morgen, siste innlevering 5. mai, deretter mappeeksamen i Multimodal Design den 19., skoleprøve i Ex.phil den 23., og hjemmeeksamen i Popular Culture fra 30. - 2. Tjohei.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 20/04/2006 :  10:07:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har bacheloroppgaven igjen + en avsluttende eksamen i sykepleie....så er jeg ferdig sykepleier...om ca 5-6 uker!:)

Holder på med den bachelor oppgaven nå.. æsj... har litt lite motivasjon for tiden, det er så fint vær, vil heller ut å trene hest!!!:)

Det kan gå dager uten at jeg får skrevet noen ting på den, huff.. Er nok litt lei som deg Formosissima..

Renate: Utviklingspsykologi ja... da går det i Freud, Eriksson, Piaget og Vygotsky?
Tok psykologi grunnfag og da hadde vi blant annet utviklingspsykologi....
Sosial psykologi var det kjekkeste synes jeg...utrolig interessant å lære om hvordan mennesker tenker og handler som de gjør i forskjellige situasjoner... og påvirket av andre..

Lykke til!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  10:50:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nå lurer jeg litt på dette med bacheloroppgave, for det har jeg aldri skjønt; er dette noe alle gjør? Under hvilket fag ligger dette - eller er det noe som må gjøres på siden? Jeg er nemlig ferdig med alle obligatoriske fag dette semesteret og har nå igjen ett år med frie emner (fordi jeg selv har lagt det opp slik). Så, hvor kommer evt. denne bacheloroppgaven inn? Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 20/04/2006 :  11:15:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bachelor oppgaven kommer hos oss inn i siste semester, altså på slutten av 3. studieår, og er en del av eksamen...

Det går ann å få bachelor grad uten å ha hatt bachelor oppgave, mener jeg.. så det er ikke alle som har det nei. Alt ettersom hvilker studie du går på.. om hvordan det er lagt opp..

For å si det sånn; vi har bacheloroppgave i stedet for envanlig skoleeksamen...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  11:44:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Renate: Utviklingspsykologi ja... da går det i Freud, Eriksson, Piaget og Vygotsky?
Tok psykologi grunnfag og da hadde vi blant annet utviklingspsykologi....
Sosial psykologi var det kjekkeste synes jeg...utrolig interessant å lære om hvordan mennesker tenker og handler som de gjør i forskjellige situasjoner... og påvirket av andre..

Lykke til!

Jepp
Er enig med deg, sosialpsykologi er utrolig interessant.
Jeg tar egentlig en bachelorgrad i sosialantropologi med psykologi som veivalg og blir bare mer og mer interessert i å studere mer psykologi. Hvordan tror du det er for meg etter endt bachelorgrad å gå videre over på psykologi grunnfag? Tenker da ifht. varighet, antall studiepoeng osv?

Lykke til til deg også forresten

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  11:50:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bachelor oppgaven kommer hos oss inn i siste semester, altså på slutten av 3. studieår, og er en del av eksamen...

Det går ann å få bachelor grad uten å ha hatt bachelor oppgave, mener jeg.. så det er ikke alle som har det nei. Alt ettersom hvilker studie du går på.. om hvordan det er lagt opp..

For å si det sånn; vi har bacheloroppgave i stedet for envanlig skoleeksamen...
Opprinnelig postet av Braastad

Ah. Da tenker jeg det er mer yrkesrelaterte studier som har bacheloroppgave. F.eks. sykepleier, psykologi og greier. :-)
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 20/04/2006 :  13:32:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror dette med bacheloroppgaver er litt forskjellig fra studie til studie, i idéhistorie og språk har vi ikke det, men jeg vet at de fleste samfunnsfagene på har det f.eks. (Hvertfall på UiO)

Jeg har bare en eksamen dette semesteret, i folkemord og politisk massevold (hyggelig tema...) den 8. mai.
Ellers har jeg mappeinnleveringer i Vår egen tids tenkning og Middelalderens tenkning i løpet av mai.

Krysser fingrene for at det går bra!

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 20/04/2006 13:33:08 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  16:24:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Uff, da er eksamenslesinga i gang igjen Et års pensum i alt mulig rart, fra utviklingspsykologi til nyrefysiologi, en fæl tid i vente...
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  22:03:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har to eksamener "bare"; i matte (ca. 3MX) og fysikk (2FY++), henholdsvis 1. og 8. juni. Jeg står nok, og forhåpentligvis med glans, men det er ikke så godt å si. Av og til føles det som om jeg har alt under kontroll, mens andre ganger føler jeg at jeg er helt på viddene. Det er ikke det at stoffet egentlig er så vanskelig, men det er så mye å huske på...*sukk*. Og det blir nok bare verre og verre; har jo ikke begynt å studere ennå, dette her er bare et "nødvendig onde" for å komme inn på ingeniørstudier (eller arkitekt *håpe*). Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.