hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - I gang med studier?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 I gang med studier?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  20:52:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Å? gjør de ikke? hmm.. da er jeg tilbake på steg 1 i å finne ut hvor jeg skal gå og sånn :/ er stress dette med utdannelse! Har faktisk flere ganger vurdert å bae gå rett ut i arbeidslivet, få meg en OK jobb på butikk eller noe, er ikke av den typen som er så voldsomt opptatt av å ha noe særlig utdannelse! ;)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 22/08/2005 :  21:59:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nå begynt på mitt 3. (og siste) år på sykepleien. Masse praksis i år...i psykiatri og medisinsk avdeling på sykehuset.Og bacheloroppgave til våren..
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  23:20:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Begynner igjen først 5 september jeg (NTNU er en merkelig skole..), men først skal jeg dra på en velfortjent ferie til Kypros i en uke:) Skal skrive en ny bachelor oppgave i psykologi (sosial) og ta arbeids- og organisjasjonspsykologi, noen som har tatt det før? Høres kanskje litt tørt ut, men jeg tror egentlig at det er et spennende og veldig nyttig fag!

Opprinnelig postet av Hege J

Eg tok organisasjonspsykologi i fjor haust. Syntest det var litt tungt siden eg tok det 100% som sjølvstudium, men gjekk bra. Fekk B i det så var meget fornøyd.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  23:25:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg leser ved NKI Fjernundervisning. Skal stort sett ta datafag. Har ikkje bestemt med 100% for kva salgs fag, må sjå eksamensplanen først og den er ikkje ferdig. Men holder på med Web-applikasjoner som eg har jobbet litt med i sommer og skal nok ta Objektorientert programmering. Ellers står valget mellom Systemutvikling 2, Hendelsesorientert programmering, Databaser 1 og 2, Prosjektøkonomi og 2 prosjektoppgåver 1 i Høgskulekandidatstudiet og 1 i ADB Kandidatstudiet. Masse å velge mellom. Bør ta 5-6 fag, men får sjå.

Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2005 :  22:38:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Går nå siste året på bachelor i økonomi jeg. skal bli godt å bli ferdig. Tror dette blir et spennende år da jeg har begynt på entrepenørskap som siste året. Ikke så mye tall fag der :)
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 24/08/2005 :  18:06:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går andre året på allmenn nå jeg. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/08/2005 :  22:04:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Begynte på GK Hotell- og næringsmiddelfag mandag 22. august. Hittil har det vært helt greit, selv om det er utrolig seigt den første uka, ikke bare med tanke på å begynne igjen, men det er jo bare tomprat og "bli kjent"-mas.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2005 :  01:56:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
ullsokken. Så spennende. Jeg jobber i resepsjonen på et hotell nå og stortrives, kunne faktisk godt tenkt meg å gå hotellfag og jobbe videre innen denne bransjen. Kan du fortelle litt om hvordan det er når du har kommet litt i gang? Så en høgskolelinje også som het hotellledelse som jeg kunne tenkt meg, men vet ikke helt med tanken på å gi meg i kast med tre nye år med studier heller nå.
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2005 :  19:22:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bgynte i dag, av alle dager (en lørdag), men det var da bare masse info og all slags styr med registreringer og betalinger osv. Skal ta matte og fysikk på forkurs for ingeniørutdanning ved UiS, og skal bare gå på skolen 2 dager i uka (og de er heller ikke obligatoriske...må være flink og strukturert, altså...). Gleder meg til å komme i gang igjen, har jo hatt et år "fri" med hest og friluftsliv på folkehøgskole, og ferie siden 10. mai...begynner å bli lei av å bare kjøre postbil etterhvert:p

Til Anne, angående MI...ville nok også heller vurdert en annen skole (var noen som foreslo det), MI er ok, men du må ikke forvente å få jobb umiddelbart etter utdannelsen. Og å utdanne seg innen reklame/design generelt er jo ganske "fancy" for tida, vanskelig å få noen skikkelig jobb hvis du ikke har skikkelig talent. Vil også advare deg om at bransjen er ganske stressa, du kan risikere å jobbe døgnet rundt i perioder, mens du i andre perioder kan gå uten noe som helst å gjøre... Gikk medier og kommunikasjon på vgs, fordi jeg hadde lyst å bli grafisk designer eller noe innen reklame, men jeg har altså ombestemt meg, fant ut at det ikke var det jeg trodde i det hele tatt (men angrer likevel ikke, tre av de beste årene i mitt liv, og mye på grunn av skolen (tro det eller ei...)). Dette høres sikkert veldig negativt ut, men vil bare påpeke at du bør tenke over hva du begir deg ut på ved å se for deg et slikt yrke. Spesielt dersom du har tenkt å fortsette å drive med hester, kan det bli vanskelig i de periodene der du må jobbe masse.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  14:46:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Begynner igjen først 5 september jeg (NTNU er en merkelig skole..), men først skal jeg dra på en velfortjent ferie til Kypros i en uke:) Skal skrive en ny bachelor oppgave i psykologi (sosial) og ta arbeids- og organisjasjonspsykologi, noen som har tatt det før? Høres kanskje litt tørt ut, men jeg tror egentlig at det er et spennende og veldig nyttig fag!

Eg tok organisasjonspsykologi i fjor haust. Syntest det var litt tungt siden eg tok det 100% som sjølvstudium, men gjekk bra. Fekk B i det så var meget fornøyd.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Leste gjennom halvparten av den ene boka på ferien nå, og den virket i allefall ok. Skal prøve å møte opp på forelseninger og gruppearbeid, men når de legger forelesningene kun til kveldstid, blir det vel ikke 100% oppmøte.. Får håpe jeg klarer meg gjennom det, er jo 6 timers eksamen, og det er det lenge siden jeg hatt, mye man må huske:)

Hege Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  12:03:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner med at de aller fleste har startet studiene nå og rukket å lese igjennom minst halve pensum før semestereksamen e.l. he he

Har du god selvdisiplin ifht. å komme igjennom pensum?
Eller er du en sånn som sitter natten før eksamen med dundrende hodepine og hjertet i halsen fordi du vet at du aldri klarer å lese 500 sider på 7 timer? Er du flink til å organisere lesingen, få oversikt over pensum, lage tankekart osv, eller er det det samme hvilken bok det kommer fra så lenge du har lest igjennom det?
Har du noen gode studieteknikker?

Personlig føler jeg meg lganske tilfreds med min egen innsats så langt, har dog ikke kommet gjennom halve pensum ennå men jeg har "veldig" god oversikt. Har også funnet en god studieteknikk som går ut på å belønne seg selv etter god innsats. Leser jeg en time kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil i en halvtime( selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser og norges lover). Leser jeg i tre timer kan jeg gjøre hva jeg vil resten av dagen.

Åjada så flink så.....men kjenner jeg meg rett så sitter jeg natten før eksamen med psykologiboken i den ene hånden, sosialantropologiboken i den andre og et par ibux bak øret...

Må lese bare må lese!

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  12:15:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Tja er sånn sett bra i gang. Sendte oppmelding til eksamen i går, sukk. 5 eksamener på drøye 2 veker frå slutten av november og begynnelsen av desember. Har egentleg lagt meg opp ein grei plan. Skal være noko lunde ferdig med 2 fag denne måneden og to fag i oktober og det siste faget i november. Sånn i grove trekk. Liker å jobe intensivt med få fag i gangen eg. Blir nok ikkje heilt ferdig denne måneden med det som stod på planen, men noko lunde.

Det har nok hendt att eg har sittet og nilest dagen før eksamen ja, men ikkje så ofte. Har stort sett kontroll, men blei slik på siste eksamen i fjor da eg tok 6 eksamener. Da blei det litt for mykje. Klarte da ikkje å få lest heilt alt pensumet til den eksamenen men endte likevel opp med ein C der så var fornøyd.

Trur vi følge litt samme prinsipp vi Renegate. Når eg har lest ei stund så stikker eg innom her ein tur hehe.

Og har eg lest bra så tar eg meg ein ridetur. Det skal eg snart no. Hehe.

Redigert av - Lucinda: den 28/09/2005 12:15:57 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  12:44:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har faktisk vært ganske flink til nå! Lest nesten alt av pensum (er veldig lite pensum, så er kanskje ikke så mye å skryte av!), og jeg har begynt å sett litt på litteratur osv til oppgaven min.
MEN- jeg husker jo ingenting, jeg har ikke oversikt eller noe, så hva nytter det da å lese seg ihjel?!

Skal begynne å skrive tankekart snart, men hvordan skal jeg få til å huske alt, se relavans, sammenhegner? Sliter alltid med dette, men det pleier som regel å sitte bra etter noen uker med superpugging før eksamen...!

Har noen fridager innemellom jeg, og i dag tror jeg det blir en av de:) Skal å ri igjen i fag (jippi!!), har blitt helt "hestfrik" etter at jeg solgte den siste hesten min, så klarer ikke konsentrere meg om noe de dagene jeg skal ri:)

Hege Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 28/09/2005 :  13:31:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Går selv på NTNU, siste semester psykologi nå =). Jeg har både hatt sosial - og arb.org. Syntes begge deler var spennende og interessant. Hva skal du skrive om? Send meg gjerne en mail. Har sikkert no litteratur eller oppgaver slengende rundt ;)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/09/2005 :  23:35:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg henger greit med i et fag, så er det to hvor jeg ikke har clue om hva vi driver med..litt fordi det er litt vanskelig tilgjengelig materiale å jobbe med. (Dvs det er ikkenoe, foreleser "vet ikke" og i det hele tatt *oppgitt*)
Også har jeg spansk, som jeg ikke føler meg heeelt komfortabel med enda, men jobber med, så jeg håper det skal gå greit når det er eksamen i desember!!

Jeg er litt for mye skippertaksmenneske for sånn her universitetsting jeg :-S

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.