hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kastanjene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Kastanjene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 20/08/2005 :  22:14:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kastanjene på hesten min har vokst og da lurte jeg på om jeg bare skal la de være eller om jeg skal gjøre noe med de..? (de er litt store nå..)

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  23:13:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg peller av kastanjene på hestene mine når de er løsnet litt... Løse fliker piller jeg bort med engang. Synes det ser ubehagelig ut når de blir veldig store.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  23:16:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hvis de ikke har blitt løse i det hele tatt, går det ann å spørre hovslageren om han kan beskjære dem, så blir de i orden igjen:)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  00:21:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det går også an å skjære dem av selv. Hesten kjenner ikke noe i dem :-) Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 21/08/2005 :  09:01:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk. Hva skal jeg bruke for å skjære de vekk..? Hovslageren var her for ca. 1 uke siden, så det er en stund til han kommer igjen.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  10:54:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det man vanligvis bruker for å skjære med? ;-) Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  14:28:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Tja, antageligvis en ganske skarp kniv!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 21/08/2005 :  16:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kniv, ja;) Smart, hehe Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  13:06:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Du burde være forsiktig med å skjære bort kastanjene! Greit å pelle de av når de ikke er så store, men å skjære de vekk ville jeg ikke gjort.
Når kastanjene blir store blir de hardere å de kan begynne å blø om du skjærer de vekk.
Jeg ville pratet med dyrlegen om jeg var deg.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  14:14:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tull. En hoppe jeg red der jeg bodde før, hadde kastanjer som tok inn i benet på motsatt side når hun gikk (mishandlet og gud vet, stått rolig -lenge-). Jeg tok en tang(!) og holdt fast på siden inn mot bene, vred så kastanjene av, og spikket resten. Hoppen stod høggende rolig og viste ingen tegn til ubehag eller blødninger. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2005 :  16:28:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ikke hørt at hestene kan begynne å blø når en river/skjærer av kastanjene.. De kjenner ingenting, har gjort det samme som Formosissima skrev; på en annen hest som ikke hadde det så bra, kastanjen på den ene foten tok borti den andre foten hele tiden..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  15:06:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
de kan blø om man river av når de er blitt for store og harde, derfor pleier jeg plukke de jevnlig så de ikke blir store.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  16:37:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tro meg Bea, disse kastanjene var store. På alle fire bena. Hesten viste som sagt ingen tegn til ubehag/misnøye og den blødde heller ikke. Jeg vil gjerne vite hvordan/hvorfor de kan begynne å blø dersom de er for store og man spikker dem ned til normal størrelse? I "min verden" skjer nemlig sånt bare når de er passe, og man spikker dem ned enda mer. ;-)

Tror nok heller hesten var glad for å slippe sår på motsatt fot fordi de tok inni..
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  11:10:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
jeg tenkte på om du river dem av, om du spikker vil det jo ikke skje.. Men når de er store og harde og drar de av vil du dra av det som sitter inni benet også om du skjønner? Når du spikker stopper du jo når du kommer inntil benet.. selve kastanjen kan jo ikke blø, men i festet tenkte jeg på.ufff, er så dårlig til å forklare!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  11:20:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men ingen her har snakket om å dra de av? Hvor kom det fra? Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2005 :  13:49:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jo, er flere som nevnte rive og pelle her.. hehe :)

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.