hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - klør opp halen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 klør opp halen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  21:50:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei..
hesten min klør opp haleroten sin, og da blir halen direkte stygg..
den er nok møkkete, så burde jeg vaske den for å få han til å slutte å klø i filler halen sin? han har jo en så nydelig hale egentlig....

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  22:06:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Sånn gjør ene forhesten min også nå på sommeren.
Jeg bruker en slik mild grønnsåpe, da blir halen ganske mye finere etterpå :) Du burde vaske haleroten så ofte som mulig, ja. Ikke hver dag om du bruker grønnsåpe tror jeg.. Men du kan jo bruke hesteshampoo :) Tror det vil hjelpe..
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 30/07/2005 :  14:33:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kløe av denne type kan skyldes utøy.
Det finnes et middel som heter Switch (?) som skal ta det meste av slikt. Fås på resept via vet eller kan bestilles bl.a hos Skoies om jeg ikke husker feil. Er greit å bruke for å holde vekk fluer og andre bevingede ulumskheter også.
Gå til toppen av siden

popo

Skrevet - 30/07/2005 :  16:30:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg selger en del aloe vare produkter,og en såpe jeg har er meget bra mot kløende halerot. Mange Aloe vera produkter er dårlige,og inneholder mye mindre aloe vera enn det sies,så alle er nok ikke like bra. men det beste er jo å kjøpe en aloe vera plante og "ta ut" innholdet på et blad og ta det i mixeren,og smøre på haleroten... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/07/2005 :  18:32:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Plages med det samme! Bruker litt jod på jeg da:S Det hjelper litt.. Rosita er heelt ekstrem på å klø. Både mana å hele bakka!

Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 30/07/2005 :  19:06:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har det samme problemet med hesten min, så når hun begynner å klø seg pleier jeg å vaske med grønnsåpe. Det pleier å ta kløen, men etter en tid kan det bli nødvendig å vaske det igjen. Er forsåvidt kun om sommeren at dette er et problem..

Ellers har jeg hørt at diesel skal hjelpe veldig bra? Har selv aldri testet ut dette..
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  19:35:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
prøver grønnsåpe jeg...fuktet halen i går oxo, og da la den seg fint ne...og halen var like fin dagen etter faktisk... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 31/07/2005 :  20:01:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Idag vasket jeg heele hesten med grønnsåpe:) Hun ble så fin at.. Så skal vi se imorgen da, hvordan halen og mana er..

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  23:41:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hmm... Ville ikke brukt grønnsåpe å vaske hesten med, det er veldig sterkt og fjerner fettlag osv. Bruk heller vanlig mild shampoo (helst uten parfyme), eller noe du selv ville tatt i hodebunnen din, hvis ikke du kjøper spesialshampoo for hester. Prøv å vaske ditt eget hår/huden med grønnsåpe - ikke særlig behagelig!
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 01/08/2005 :  07:21:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Smør på kølende og fuktighets givende salver og sånn insektspray. Og det kan være lurt å vaske den først. Har sett folk gjøre det.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  10:46:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Vask halen med grønnsåpevann. Jeg har også hørt at diesel hjelper:) Gå til toppen av siden

TEDDYBEAR

Skrevet - 02/08/2005 :  10:19:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har ikkje tenkt på om det er sommereksem?
Veit ikkje kva type hest du har, men det er mange som er utsett for dette. Shettisen min klør opp både hale og man, han har fått konstatert at han har sommereksem. Gir han ei kortisonsprøyta som varer i 5-6 veker. Samme dag som han får denne slutter han med kløinga. Sommereksem er jo ein allergisk reaksjon mot knott ol. så det er jo om sommeren kløinga begynner....... Det er ikkje heilt normalt at hestene klør seg så mykje at alt håret ved halerota forsvinner, samt ein god del av manen. No seier eg ikkje at det er unormalt for ein hest å klø seg, men når hesten klør seg så mykje at håret forsvinner er det ofte ein grunn til det. For meg høyres dette ut som sommereksem.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/08/2005 :  10:22:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm... Ville ikke brukt grønnsåpe å vaske hesten med, det er veldig sterkt og fjerner fettlag osv. Bruk heller vanlig mild shampoo (helst uten parfyme), eller noe du selv ville tatt i hodebunnen din, hvis ikke du kjøper spesialshampoo for hester. Prøv å vaske ditt eget hår/huden med grønnsåpe - ikke særlig behagelig!

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Ja, jeg skal prøve det i mitt eget hår!

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 02/08/2005 :  10:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte et middel på en hesteutstyrsbutikk som heter "no rub" av merke leovet eller noe sånn.. Hadde god effekt.

En kan også gni halen med rødsprit+renset parafin.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  22:37:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
han har ikke klødd halen noe særlig mer...etter jeg fuktet hans Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  00:15:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du har ikkje tenkt på om det er sommereksem?
Veit ikkje kva type hest du har, men det er mange som er utsett for dette. Shettisen min klør opp både hale og man, han har fått konstatert at han har sommereksem. Gir han ei kortisonsprøyta som varer i 5-6 veker. Samme dag som han får denne slutter han med kløinga. Sommereksem er jo ein allergisk reaksjon mot knott ol. så det er jo om sommeren kløinga begynner....... Det er ikkje heilt normalt at hestene klør seg så mykje at alt håret ved halerota forsvinner, samt ein god del av manen. No seier eg ikkje at det er unormalt for ein hest å klø seg, men når hesten klør seg så mykje at håret forsvinner er det ofte ein grunn til det. For meg høyres dette ut som sommereksem.

Opprinnelig postet av TEDDYBEAR

Hadde ei hoppe på for som klødde opp hele manen og halen på en dag. Alle trodde dette var sommereksem(islandshest)
Men hun måtte bare vaskes med en spesiell såpe som jeg ikke husker navnet på og da klødde hun ikke mer. Men manen og halen var ødelagt....Mange grunner til at hester klør opp seg. Hoppa mi gjør det og...

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.