hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - klør opp halen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 klør opp halen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 04/08/2005 :  10:44:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan oppkløing av hale bli en vane? Slik som vi biter neggler osv.?!

Redigert av - Bustetrollet den 05/08/2005 11:20:03 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  19:45:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Står hesten sammen med andre hester? Ei hoppe jeg kjenner til sto alene en periode, da begynte hun å klø halen sin forferdelig, rett og slett fordi hun kjedet seg. Med en gang hun kom sammen med andre hester igjen, sluttet hun med det, og halen ble fin igjen..! Men som jeg har lest under dette emnet, kan det jo være mange andre grunner også..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  21:31:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
han står alene ute men har selskap av andre hester i stallen..
han har ikke klødd halen så mye, og nå er jo beggen ekstrem så den ødelgger halen...
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 09/08/2005 :  10:00:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan feks. prøve å smøre inn haleroten med Helosan eller en klø/irritasjonsdempende salve for mennesker.

Det hjelper også å flette hårene helt øverst (hvis det er noe igjen), men vær forsiktig så det ikke blir for stramt og hindrer blodsirkulasjonen.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  11:08:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan oppkløing av hale bli en vane? Slik som vi biter neggler osv.?!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Det kan det! ei venninne av meg har ei minishettishoppe, etter at kaldblodsen hennes ble syk og måtte slaktes, har ponnien bare gått der, den blir ikke brukt til noe som helst, bare tatt inn i stallen fra høsten-våren & fora, møkka hos da. Poenget er at denne ponnien begynnte plutselig å klø ser noe helt enormt! Klødde bort pels, halen var helt ødelagt.
Venninna mi prøvde alt, vasket henne i lusemidler, fikk dyrlegene til å sjekke henne for mark, eksem ++. Til slutt konkluderte de med at hun rett og slett hadde fått seg en stygg uvane! Hun kjeda seg sånn at hun begynnte å klø seg som besatt!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/08/2005 :  17:16:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg kjøpt lus/insekt middel til Rosita. Grønnsåpe virker ikke over lengere tid.. Måtte få vetrinær til og bestille.

Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 16/08/2005 :  11:38:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
har alltid vasket hestene mine med grønnsåpe jeg. naturlig da selvfølgelig. de har aldri tatt skade av det. det er vell ingen god ide å bruke grønnsåpe i håret sitt selv.de som har dreads bruker ofte det;) vi har jo en annen pH verdi enn hestene og da,så det skulle jo bare mangle at vi bruker forskjellige produkter. Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  15:57:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
jeg ville også tatt en avføringsprøve også jeg. Hester kan faktisk gnikke seg pga mark, det har jeg erfart Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 21/08/2005 :  16:49:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
vask hele halen med tjæresåpe, spesielt haleroten

Det er et såpestykke som er å få kjøpt på apoteket

Høres kansje ut som det er litt ekkelt. men den lukter helt greit og er ett vidunder middel til kløende halerot.

Tjæresåpe.

munti
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  18:09:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
xxxoooxxx: skal ta både blod prøve og avførings prøve på han til uka...han har garantert mark...
Gå til toppen av siden

blakken elsker

» VIP

Skrevet - 19/09/2005 :  20:07:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
noe ,kan være art du bruker en type showshine som gjør at den blir sånn
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 20/09/2005 :  16:57:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
showshine? bruker det ikke, men har det ;)
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  13:43:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg selger en del aloe vare produkter,og en såpe jeg har er meget bra mot kløende halerot. Mange Aloe vera produkter er dårlige,og inneholder mye mindre aloe vera enn det sies,så alle er nok ikke like bra. men det beste er jo å kjøpe en aloe vera plante og "ta ut" innholdet på et blad og ta det i mixeren,og smøre på haleroten...

Opprinnelig postet av popo

Altså alovera planten inneholder visse stoffer som ikke er bra å ha direkte på meneske eller dyr..derfor er det ikke 100% alovera i heste midler med alovera.. jeg selger også alovera shampo, quick help spray og gout gloss til hest.. å de produktene hjelper på min varmblods som også klødde opp halerota.. han knudde vekk alt hår osv.. men det funket med quick help spray med alovera.. Bestilles i gjennom LR..

Redigert av - missy_ den 09/10/2005 16:06:55 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.