hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken som holder!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken som holder!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Nikita

» VIP

Skrevet - 16/08/2005 :  20:45:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen!

Jeg må nå i gang med å kjøpe dekken til den nyinnkjøpte hesten min!

Hvilke merker anbefaler dere?

Jeg har brukt Bucas før, og det har vært greit, men det har blitt noen rifter i de. Lurer på om dere har noen tips om merker som er skikkelig holdbare? Og ikke har for lange "skjørter", altså henger langt ned på hver side (siden hesten ikke er så tykk av seg).

Har noen erfaring med dekken til islandshest? Noen som passer ekstra godt i størrelsene eller noe?

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  21:15:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Anbefaller Horsweware dekken (Rambo/Rhine- serien), kjempegod kvalitet, men så det er veldig dyrt også.

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  21:17:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg har for det meste brukt thermo master dekken til min hest, har hatt de dekkenene i litt over ett år nå, og er ikke et eneste hull i noen av dem! Ikke koster de så veldig mye heller. Det ene 8vinterdekkenet) ble mye brukt i vinter, og det er fortsatt like helt. De har god funksjon også, så jeg kommer nok til å fortsette å bruke Thermo Master..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 17/08/2005 :  00:36:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er også veldig fornøyd med Thermo Master dekkenene. Har hatt et regndekken i 4 år nå minst. fortsatt like helt;)
Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Crianza

» VIP

Skrevet - 17/08/2005 :  10:11:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har både Horseware og Bucas, men det som har holdt best er et Shires dekken - type Typhoon. Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  14:31:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke like glad i Thermo Master, synes at de tåler lite når hestene står sammen i luftegårdene... Står deres hester sammen eller alene? Synes at det blir fort rifter i Thermo Master dekkene men ellers er de helt greie... Bucas liker jeg kjempegodt da
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  15:28:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det vinterdekkenet jeg har fra TM er brukt på en hest som sto sammen med 4 andre hester, men regndekkenet jeg har, er brukt på hest som står alene.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 17/08/2005 :  15:49:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig fornøyd med nesten samtlige av Horzedekkenene mine, spesielt Rain Dance-dekkenet.
Har også gode erfaringer med TM, og Horsepower(begge fåes hos hööks).
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 18/08/2005 :  10:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes også thermo master har gode dekken. til overkommelig pris:) de er også laget spesielt for hester med litt kraftig frampart,f.eks islandshest,kaldblods,der andre dekken kan bli knappe rundt bringa. er ikke noe overbegeistra for bucas. hadde et regndekken der spennene bare "kreperte". smuldra opp en etter en,uten noe logisk grunn. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  12:36:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Vil bare legge til at mange av horze sine dekken også er store i bogen, noe som kan være en fordel hvis man har islandshest. Tenker da spesielt på fleecedekkenene. Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  02:43:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Må si meg enig i de som sier at thermo master er ganske bra,du må nesten vurdere priser litt...jeg fx:Kjøpte et eksemdekken til islendingen min som kosta nesten 3000 kr...og det var jo av typen solid stoff(de virka ivertfall sånn i forhold til thermo master sine,husker ikke merket akkurat nå)og med glidelåser og alltmulig fancy stasj...men det ble etter kort tid stooore rifter i det.Dette skyltes selvsagt at det var mange andre hester og masse trær på beitet dær Vindur står,så jeg lappa så godt det lot seg gjøre med sy sakene i stallen.Men til slutt var hullene for store(etter 2 mnd)og glidelåsen som holdt dekkenet sammen røyk.Dekkenet er nå helt ødelagt!Etter en halv sommer.
Jeg er slett ikke rik,og måtte la pånnin gå med et gaffa sammen dekken i 2 uker før jeg enderlig fikk lønnNå har jeg heller kjøpt 2 thermomaster eksemdekken til GODT under prisen av det ene andre,de er enkle,de er billige og de funker!Grunnen til to er forøvrig at når det ene eventuellt får en rift(har gått bra så langt!)kan jeg bruke det andre mens jeg reparerer!
Så det enkle ER ofte det beste
Lykke til

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  09:43:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Heei!
Jeg bruker bucas og den er bra men det har kommet et nytt dekken merke. Den heter pessong,og den er qit bra!!!!
Mvh: Jasmine

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/08/2005 :  10:38:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
pessong eller pessoa? pessoa er bra ja, men pessong har jeg aldri hørt om.....
Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 20/08/2005 :  17:20:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Thumbs up for Horseware og Bucas! Aldri mer Thermomaster her i gården. Sinnsykt dårlig passform ;\ Gå til toppen av siden

harring

Skrevet - 24/08/2005 :  12:51:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pessoas dekken er av veldig god kvalitet. Ytterstoffet på vinter og regndekkenet er i 1800 denier, dvs at det er helt vanntett, veldig slitesterkt og åndbart. "Vanlige" vinter og regndekken har overflate i 600 - 1600 denier. Pessoa har dessudden vært solgt i Norge i to år uten en eneste reklamasjon...
Prisen er desverre også deretter, men ikke avskrekkende i forhold til andre gode merker, regndekkenet kostet siste år 1395 kr og vinterdekkenet kostet 1795 kr.
Horewear og Rambo er også utrolig gode dekken, med god pasform.
Vi har brukt pessoa siste vinter til alle våre heste, dette er store rideheste, som går ute et par timer til dagen og derfor har mye energi og leker mye med hverandre, men disse dekken holder imponerende bra. Og de ligger bra på de aller fleste heste pga store tilpasningsmuligheter.
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 24/08/2005 :  13:05:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig fornøyd med Alpha Horse og Bucas dekknene mine.
Jeg vurderte å kjøpe regndekkenet til Horze, men det var det en annen hest på stallen som brukte og det tålte ikke mye regn....
Og Thermomaster liker jeg ikke. Men så er jeg generelt ikke så glad i Høøks og merkene deres. Ei venninne av meg kjøpte Thermomaster fluedekken. Etter to dager var dekkenet i filler.
Jeg har et gammelt Bucas smartex rain. Det er sikkert 5 år gammelt og like helt. Ser så klart ikke nytt ut lenger, men det gjør nytta si!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.