hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesteelsker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 hesteelsker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

blakken elsker

» VIP

Skrevet - 12/08/2005 :  18:54:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ridd sigen jeg var 5 nå er jeg 12 år altså så har jeg ridd i 7 år. jeg har godt på rideskole i 3 år der hjalp jeg til i stallen og med hestene.
etter de tre årene jobbet jeg oss tor olaf halle som har en travstall på halle ved farrisvannet stallen heter stall halle og er en treningsgård for travhester. de har 42 trav hester der så det er masse og gjøre. jeg møkke minst 6 bokser hver dag(jeg var der 5 ganger i uka) stelte hestene tokk inn hester salte på trente fora osv. i helgene var det trav løp vi pleide og ha med minst 3 hester da og da måtte jeg opp klokken seks får og møkke fore sette ut hestene og så måtte jeg stelle hestene som skulle på løp så måtte jeg sette de inn i transporten. når vi kom framm måtte jeg hente start nummer og hente vann til hestene. sale på til oppvarming. så måtte jeg sale av når løpet til hesten var ferdig dette måtte jeg til alle hestene som var med. så når vi kom hjem i gjenn måtte jeg spyle fore og stelle hestene som hadde vært på løp. jeg fora de andre hestene og trente satte de inn og pusset utstyr. møkket i transporten osv. men tre år senere fikk jeg min første hest etter alt arbeidet syntes mamma og pappa at dette var vel fortjent. så jeg tror at de ungene som er bortskjemte har problemer hjemme osv. dette er ikke på alle men som røyking det pleier og være av at noen har problemer. så absålutt ikke snakk stykt om bortskjemte unger!

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  19:55:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
..hæ? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  20:12:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Forsto egentlig ikke særlig av dette innlegget.... Kan du forklare litt nærmere hva du mente? At du fikk hest frodi du hadde "problemer" på hjemmebane? Forsto ikke helt....
www.hestene.no Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 12/08/2005 :  20:59:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
denne forsto jeg ikke?
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 12/08/2005 :  22:02:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

så absålutt ikke snakk stykt om bortskjemte unger!
Opprinnelig postet av blakken elsker

Vel.... Jeg har mye imot bortskjemte barn. De er plagsomme, mobbete og tror de kan så mye og prater stygt om oss "vanlige" og fattige folk. Så gi meg EN god grunn til å ikke snakke stygt om dem? Dessuten så er problemet det at bortskjemte barn har det altfor bra hjemme ikke at de har det vondt.

PS: Når du sitter og skryter av hvor lenge du har ridd og slikt så er det tydelig at du ha frem hvor flink du er og blablabla... For tenk, det er MANGE som har hatt det like "vondt" som deg. Jeg har jobbet i en privatstall uten å få ri i et år, så fikk jeg ri, men bare på gården og så fikk jeg ri utenfor gården. Vi jobbet mye. Vi møkket og fôret og kostet og ryddet og striglet og red osv. Vi gjorde det mange ganger i uken også.

Men jeg sitter ikke og syns synd på meg selv her. Jeg synes jeg var heldig som fikk kjenne hvordan det var å jobbe. For i tillegg til å jobbe i stallen, så kom jeg hjem og måtte rydde rommet mitt, rydde ut av oppvaskemaskinen, henge opp klær, støvsuge, gjøre lekser osv. Og når jeg var ferdig med alle pliktene mine, så hadde jeg god samvittighet.

Og hvis det var så forferdelig å jobbe i den travstallen at du måtte få en egen hest for det, så hvorfor sluttet du bare ikke.

Og vet du hva mora mi sier til meg når jeg forteller at i dag har jeg jobbet mye i stallen og slikt. Da sier hun: "Istedenfor å jobbe i stallen, hvorfor kan du ikke heller jobbe her da?"

Så tenk deg om: Høres det ut som om jeg har det så bra med hestene når foreldrene mine ikke støtter meg i den eneste hobbyen min? Har jeg det så bra hele tiden? Men er jeg bortskjemt likevel. Ifølge meg selv og andre så er jeg ikke det.

Men likevel så føler jeg meg som den heldigeste i verden, som får ha Maxi på fôr. Hun er kanskje en stabeis og ikke den aller beste avlshoppa eller konkurranseponnien jeg vet om. Men likevel så er hun den beste i verden. Og hvorfor: Fordi hun er den hun er.

Den eneste grunnen til du vil at andre ikke skal snakke stygt om bortskjemte barn, er fordi du er et selv... Hadde du visst hvordan det var å være en av de normale og "fattige" så hadde du aldri sagt det!

Mye av det jeg skrev nå, har kanskje ikke så mye med saken å gjøre, men jeg har blitt ganske dårlig til å holde meg til tema i det siste.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Marisamuelsson

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  17:00:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMarisamuelsson  Send %s1% en ICQ meldingMarisamuelsson  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarisamuelsson  Svar med kopi av melding

ja helt enig jassa du er dreem them:)

Love is all you need<3

< mg src=C:\Documents and Settings\DESamuelsson\Mine dokumenter\Mine bilder\2007\Hytte_tur_12_01>

Gå til toppen av siden

Marisamuelsson

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  17:02:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMarisamuelsson  Send %s1% en ICQ meldingMarisamuelsson  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarisamuelsson  Svar med kopi av melding
yes halo dere kan ikke karangle son!!!halo jeg er bare 12 og dere er 13-19 banslige duster azza son ser dere ut vettu
Love is all you need<3

< mg src=C:\Documents and Settings\DESamuelsson\Mine dokumenter\Mine bilder\2007\Hytte_tur_12_01>

Redigert av - Marisamuelsson den 18/08/2005 17:04:58 Gå til toppen av siden

Marisamuelsson

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  17:07:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMarisamuelsson  Send %s1% en ICQ meldingMarisamuelsson  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarisamuelsson  Svar med kopi av melding
er du her eller jassa?

Love is all you need<3

Gå til toppen av siden

blakken elsker

» VIP

Skrevet - 20/08/2005 :  21:01:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er ikke bortskjemt!

skal jeg fortelle noe? en måned måtte meg og mamma sove i bilen på en strend fordi vi ikke kunne bo i huset fordi vi ikke hadde råd!
og nå hørtes det mere ut som du er bortskjemt!! maxiogmathilde
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  11:43:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Men jeg forstår enda ikke hva du vil med innlegget ditt?

Man behøver ikke være bortskjemt fordi man har alt man trenger. Noen er bare mer heldige enn andre. Skal man få en bra utdannelse, jobb, familie, hest, hus, bil osv. er det bare jobbing som skal til, og det kan alle klare om de vil. Noen er heldigere utstyrt enn andre, med bedre evner og mer penger. Det er mange ungjenter som jobber hardt, kanskje hardere enn det du beskrev, men som ikke får hest likevel, fordi de ikke for lov eller ikke har råd. Men noen får hest fordi de har gode foreldre, eller de har tent penger selv osv. Jeg synes at man skal være glad og fornøyd bare man får drive med hester jeg, selv om toppen av lykke er å eie en hest. Og forresten: Jeg har alt det jeg trenger, jobber steinhardt, bor på gård og steller hest frå morgen til kveld. Men egen hest; det har jeg ikke. Har "bare" 2 stykker på fòr, den ene har jeg på "livslangt" fòr, altså jeg kan ha henne så lenge jeg vil uansett, men jeg eier henne ikke. Tror faktisk ikke jeg er bortskjemt heller. Og jeg har aldri snakket stygt om bortskjemte barn.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 21/08/2005 :  13:42:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg er ikke bortskjemt!

skal jeg fortelle noe? en måned måtte meg og mamma sove i bilen på en strend fordi vi ikke kunne bo i huset fordi vi ikke hadde råd!
og nå hørtes det mere ut som du er bortskjemt!! maxiogmathilde

Opprinnelig postet av blakken elsker

Men en hest har dere råd til?

Ina_R

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  14:05:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hmm.. litt rart emne.. men man trenger ikke være bortskjemt for å ha hest.. mange må jobbe hardt for å ha råd til d og andre er heldig og har bra jobb(eller foreldre som har det) som gjør at de kan ha hest..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  14:32:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Okei, skjønner overhodetikke pointet med denne debatten jeg.. Ble den skrevet for å prøve å lage "krangling" elle no?
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 21/08/2005 :  14:48:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Virket litt sånt. Hun klarte hvertfall å irritere MEG!!! Og det skal jeg love deg, blakken elsker, at det burde du ikke gjøre!

Tenk å komme her å legge inn et emne om at vi ikke må mobbe bortskjemte barn. Somregel, så blir jeg tråkket på av borskjemte barn, de snakker stygt om meg og sånt. Men nå er det slutt på det!

Bustetrollet

Skrevet - 21/08/2005 :  16:20:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke vitsen med denne tråden jeg heller.
Det skal faktisk mye til for og bli bortskjemt. Det jeg mener med ordet bortskjent er unger som får seg bukser flere ganger i måneden til 1000kr, Også andre klær. Merkeklær som Fornannina, Killah babe, Lee osv. Får seg en ferdigutdannet hest il 100.000, som man ikke klarer og bruke selv. Ride klær til en formue, alle de beste merkene. Får maten servert rett forran nesa hele tiden. Luksus rom, med dobbelt seng, saten laken, whitescreen, hjemmekino anlegg osv.

Ikke det at jeg har noe imot de som er bortskjemt. men de fleste som er bortskjemt, er også J**** frekke..

Gå til toppen av siden

*heztejenta*

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  14:56:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eh......jeg skjønte ikke det du mente med innlegget ditt....kan du forklare (uten å hisse deg opp) hva du mente med det....Man må jo ikke være borskjemt for å ha hest?Det er jo bare tull.......ikke hiss deg opp for sånt da.
Heey!OOOO!
Kan jeg få en smartis?!Haha1Den var god....
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.