hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sal til halinger(hjelp)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sal til halinger(hjelp)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 07/08/2005 :  13:03:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en haflinger som er ganske godt i hold, og på grunn av dette så vil jeg ikke kjøpe en dyr sal til han nå, når det ikke er sikkert at den vil passe når han har tatt av og fått bygget opp litt muskler. Trenger derfor tips til en billig og god allround sal som kan passe en hest uten noe særlig manke

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  14:01:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Du har jo disse wintec salene med utskift bar bom da... Selv er jeg ikke noe fan av disse salene... Høøks har vel noen saler med dette fish systemet, men det har jeg ingen erfaring med. Vet egentlig ikke om noen billig saler som kommer med annet enn vid bom... Du ma kanskje ha x-vid eller?
Hvilken prisklasse er det du tenker på sal i?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 07/08/2005 :  18:56:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Griffin Haflinger Cob f.eks. Den er ikke så dyr. Se her: http://www.thorowgood.com/english/cobtype/grifcob.htm

På denne siden finner du et måleskjema og. Hööks selger den extra vide modellen óg, men de markedsfører det ikke. Om hesten din er så "brei" at den trenger den videste bomvidden i Griffin, så kan altså Hööks skaffe denne til deg - uten tilleg i prisen

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 07/08/2005 :  20:55:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal bare ha en midlertidig sal, og tenkte på en pris rundt 1000-1500! Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  23:43:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hva med å låne en sal av noen? Det er jo mange brukte saler til salgs også...

Off topic: Hva heter haflingeren din forresten? Har to stykker selv :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  00:12:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Disse har allround sal i Xvid bom: http://www.lillestromhestoghund.no/html_plain_items?items_id=178402

Aner ikke kvalitet eller noe... Bare så den kom i X-vid bom...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 08/08/2005 :  20:50:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roxira: tusen takk for tipset.. skal ringe til dem i morgen og høre om kvalitet. Så helt grei ut den.

Anette&Ali&Aurello: Haflingeren min heter Felix. Har nett kjøpt han, og skal begynne å ri han inn nå til høsten:) Du hadde noen kjempe-nydelige haflingere selv:)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  22:58:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Felix?? Hmm... har jeg ikke hørt om. Er han registrert?

Hvem er han etter? Og hvor har du kjøpt han? *nysgjerrig*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 09/08/2005 :  10:54:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har kjøpt han fra Arendal.. men tror han opprinelig er importert fra tyskland eller noe. Fortiden hans er litt usikker:) Han har ikke papirer, så jeg vet ikke om dette er hans opprinnelige navn, men det var Felix han het hos forrige eiger:) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/08/2005 :  14:53:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ok :)
Bare reagerte på navnet Felix, i og med at hingsteføll skal ha navn etter forbokstaven til faren, i henhold til blodslinjene A, B, M, N (og herunder H), S, St og W...

Moro med haflingere uansett da! :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 10/08/2005 :  20:58:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er klar over det, det er derfor jeg er usikker på om det er Felix som er hans virkelige navn. Han er importert, men det er mulig han er tatt inn i landet som "reisegods"!? Hadde vært kjekt å funnet ut, men jeg har ingen mulighet til å finne ut noe om fortiden hans.... Ser du har kjøpt haflinger fra danmark. Ble det veldig dyrt å få dem inn til norge? Har veldig lyst på en hoppe med tiden, men da skal de være en som jeg kan stille ut etter hvert og kanskje få noen føll på:) Har forelsket meg helt i haflingerene:) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 10/08/2005 :  21:32:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hehe, kommer jo ann på hvor seriøse oppdretterne hans var. Han skal ha navn etter faren, men det er jo ingen som sjekker om han ikke blir registrert. Så Felix KAN være navnet hans, men mest sannsynlig het han noe annet før han kom til Norge. (Nå er det heldigvis ikke lov å endre navn på hesten lengre (såvidt jeg vet), da må han ha det opprinnelige navnet i tillegg til et evnt nytt..)

Er han ren, bør det være mulig å finne ut noe om foreldre osv. Har han brennemerke? Evnt hvordan ser dette ut? Det har jo forsåvidt ikke noe å si, så lenge det er snakk om en vallak da :)

Tja, det ER dyrt å importere. Og det er lurt å få hjelp av noen som har gjort det før... Norsk Haflingerforening hjelper gjerne til hvis du ønsker å kjøpe hoppe.. Det er mye som spiller inn og som er viktig å tenke på før du kjøper i utlandet :) På en annen side kan det lønne seg å kjøpe i utlandet, fordi du ofte får "mer for pengene" og andre linjer enn de som finnes i Norge..

Ang pris for import, så er det kjøpesum + kjøttavgift (for tiden 5000), og 25% moms på dette. Så er det transprt og veterinær osv da..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 10/08/2005 :  23:57:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har i grunn ikke bruk for det papirene så lenge han er vallak.... Han skal kun brukes til tur og kosehest, så vi klarer oss uten... hehe:)

Du hvet kanskje hvilken sal som passer til haflingerene? Felix er ganske kraftig og bred over ryggen og manken. Skal ha sal til han og vurderer å kjøpe en griffin haflinger/cob sal, men så er jeg så usikker på hvilken bomvidde jeg må ha til han. Det har både xv og xxv, men jeg aner ikke hvor store salene faktisk er! Har du noe greie på det? Har prøvd å forhørt meg, men det er selvsagt ikke så lett når man ikke ser hesten selv!
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  01:25:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Tja... Vanskelig å si. Jeg har en Wintec sal selv, med hvitt bomjern (det bredeste). Også har jeg en lærsal, billig type.

Ville lånt med meg flere saler hjem jeg, og sett hvem som passa best.. Det gjorde jeg. Vurderer å kjøpe meg en litt bedre lærsal nå da, men det er det her med penger.

Ang saler til haflingere, har vi diskutert det på haflinger-forumet: http://www.haflinger.no/forum/viewtopic.php?t=58

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.