hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hjelpemidler, hva synes dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hjelpemidler, hva synes dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

siljeho

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  00:23:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Selv om dere er eldre enn meg, betyr ikke det at dere hvet så utrolig mye mer!

Opprinnelig postet av Gismo & Hiawata

Men selvom du er så mye mindre betyr ikke det at du vet så utrolig mye mer heller. Da har jeg sagt det jeg skal:)

Mvh Silje Gå til toppen av siden

Gismo & Hiawata

Skrevet - 02/10/2005 :  12:06:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så har aldri jeg sagt det heller da!

Kopi av melding:
Herregud for en diskusjon! *rister oppgitt på hodet* Til Gismo & Hiawata: Du sitter jo ikke BOKSTAVLIG på ryggraden, for ja, du har en sal i mellom rumpa di og hesten ja. Men poenget er at når hesten bruker kroppen riktig så sitter du på musklene dens, enig i det? Men når hesten går med hodet høyt oppe, så senker den musklene, og vi sier vi sitter på ryggraden istedenfor på musklene. Alle enige nå?

Enig i det ja, men det med ryggraden er jeg fortsatt ikke enig i. Det er et helt idiotisk "ordtak" i såfall! Har aldri hørt det liksom. Akkurat som at en hest "går på tøylen". Like teit. Men det ryggrad greiene var bare teit!
Dere virker som sånne folk som sitter å prøver å få hestens hode ned når dere rir. At det er det viktigste, siden dere rir med hjelpetøyler. Har jeg rett??
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  12:13:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hvis du ikke har skjønt hva vi mener ennå, så tror jeg du bare skal få lov leve i den troen.. *sukk*

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  12:42:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har hun ikke skjønt det til nå tror jeg bare dere skal gi opp å forklare.
Therese
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  00:25:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så har aldri jeg sagt det heller da!

Kopi av melding:
Herregud for en diskusjon! *rister oppgitt på hodet* Til Gismo & Hiawata: Du sitter jo ikke BOKSTAVLIG på ryggraden, for ja, du har en sal i mellom rumpa di og hesten ja. Men poenget er at når hesten bruker kroppen riktig så sitter du på musklene dens, enig i det? Men når hesten går med hodet høyt oppe, så senker den musklene, og vi sier vi sitter på ryggraden istedenfor på musklene. Alle enige nå?

Enig i det ja, men det med ryggraden er jeg fortsatt ikke enig i. Det er et helt idiotisk "ordtak" i såfall! Har aldri hørt det liksom. Akkurat som at en hest "går på tøylen". Like teit. Men det ryggrad greiene var bare teit!

Dere virker som sånne folk som sitter å prøver å få hestens hode ned når dere rir. At det er det viktigste, siden dere rir med hjelpetøyler. Har jeg rett??

Opprinnelig postet av Gismo & Hiawata

Jeg fikk det vertfall forstått slik at hun formulerte seg litt FEIL! Noe jeg vet hvordan er, da jeg har tendens til å være elendig for å finne de rette ordene for ting når jeg skal forklare noe.

Jeg rir ikke med hjelpetøyler, har ikke vært nødvendig for min del. Noen trenger det litt som en hjelpende hånd i utdannelsen, ser ikke noe vondt i det, så lenge den fjernes når ønsket mål er oppnådd, og at den brukes av de rette grunnene. Man bruker f.eks ikke hjelpetøyler som første utvei, det er mye en kan prøve før en går dit hen.

skriveleif: "forumlerte".. begynner å bli trøtt her.. tenker for mye på forumet! ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 03/10/2005 00:27:03 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  10:24:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gir opp å forklare det med rygg, sal osv:)

Jeg rir så å si aldri med hjelpetøyler. Har samme forhold til de som Anne har. Så jeg skjønner ikke hvorfor du sier at "vi" rir med hjelpetøyler!
Du bør vite hva du snakker om før du sier det:)

Hege Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  11:47:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg rir heller ikke rundt med hjelpetøyler hele tiden ;) Er en hest jeg brukte det på for noen år siden, en svær tungdøl blandings hoppe som ligna på en shire. Hun ble kalt toget for hun bare løp og stressa i vei bestandig. Det var som å ri på en tømmerstokk. Hun ble yndlingshesten min over alt i verden etter 2 mnd med trening (hjelpetøylene ble lagt på hylla etter kun to 10 minutters økter) Den digre klumpen ble myk som smør å ri, hun lærte seg til med og med piaff den sommeren, og da kan du heller ikke si at hun ikke kunne å sette bakbeina under seg ;) Hesten måtte rett og slett lære seg og ta med ro og jobbe litt isteden for sette av gårde som et godstog, og da var hjelpetøylene god hjelp, for å lede og vise vei. I ettertid har jeg tatt de frem en gang til, i sommer da vi hadde en døl på gården igjen som skulle gå i skolen til høsten. % min med hjelpetøylene og han skjønte hva som krevdes. Han går nå i rideskolen, er endelig myknet opp og bærer seg selv på slakke tøyler. MEN hjelpetøyler er ingen mirakelløsning, man må vite hva man gjør, og som anne sier ikke ta dem frem som det første alternativ.

Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.4 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.