hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridning av drektig hoppe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ridning av drektig hoppe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

siljeho

Norway

Skrevet - 30/09/2005 :  21:36:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!:P

Er det bare en dyrlege som kan finne ut hvor langt en hoppe er opå vei, eller er det mulig å finne det ca ut selv? Og hvor lenge kan man ri og trene en hoppe som er drektig? (mener da selvfølgelig ikke hard trening). Skal jobbe med en drektig hoppe, men eierne vet ikke hvor langt hun er på vei. Så er litt usikker her egentlig. Ville høre med dere:)

Mvh Silje

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  09:45:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hoppa mi ble trent under hele drektigheten, men de to siste mnd gikk det stort sett i skritt (hoppa fikk bestemme selv, hun sa fra hvis hun syntes det ble for tungt). Det er viktig at hoppa er i god form når hun skal følle.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 01/10/2005 :  11:02:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok kun dyrlegen som kan finne ut når hoppa skal følle ja, ved å enten ta ultralyd eller å kjenne i hoppa.

Jeg rei skrittetur med hoppa mi dagen før hun føllet jeg... Går fint ann å ri helt fram til den føller, men kun korte turer og kun skritting de siste ukene. Tror alemerrer har kjempegodt av å få mosjon. Hoppa mi var en type som elsket å bli brukt, ville helst løpe hele tiden da hun snart skulle følle også..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/10/2005 :  11:04:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eieren vet vel når hoppa var hos hingsten? Og om det var kort eller lenge? La oss si at hoppa var hos hingsten hele mai mnd, da skal vel hoppa fole en gang i april neste år. Mao kan du trygt ri fremdeles =) Jeg fikk beskjed om å ikke hoppe med den jeg hadde, men ellers ri bortimot normalt til de siste mnd føre, da bare travet jeg, og siste mnd skrittet jeg bare. Ble et stort og flott føll =)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  11:32:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Begrenser seg i noen tilfeller selv, det med ridning. Om hoppa blir helt enromt rund, da skal det mye til at noen greier å ri henne. Dette bør tilpasses til hver enkelt hoppe, siden mange kan ris helt til de føller, og andre bør skrittes uten rytter de siste ukene. Uansett bør hoppene ha en viss kondis når de følller, men mosjon har ikke al å si, tenk også på fòringen. Godt fòr og trim hver dag er en god oppskrift spør du meg
www.hestene.no Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 01/10/2005 :  22:27:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk for mange flotte tips. nei de vet så absolutt ingen ting.Kan ikk så mye om hest så jeg og ei venninne har bestemt oss for å hjelpe de litt. Skal passe på bra med mat og trim. Ville bare høre om man kunne ri henne osv, så jeg slapp å gjøre henne noe vondt. Så tusen takk:)
Mvh Silje Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  09:53:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tusen takk for mange flotte tips. nei de vet så absolutt ingen ting.Kan ikk så mye om hest så jeg og ei venninne har bestemt oss for å hjelpe de litt. Skal passe på bra med mat og trim. Ville bare høre om man kunne ri henne osv, så jeg slapp å gjøre henne noe vondt. Så tusen takk:)

Opprinnelig postet av siljeho

Hm...første som slår meg her,er hva i all verden skal de med en avlsmerr,hvis de ikke aner hva de holder på med? Håper inderlig de ikke planlegger å beholde føllet selv...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  10:42:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Hm...første som slår meg her,er hva i all verden skal de med en avlsmerr,hvis de ikke aner hva de holder på med? Håper inderlig de ikke planlegger å beholde føllet selv...

Opprinnelig postet av Lene.

Den tanken råket meg også..... Om man skal sette føll på en hoppe, må man planlegge, planlegge og atter planlegge!!! Det er kjempeviktig å sette opp delmål for alt! Det er lov å være nybegynner, men husk: Les, lytt og lær! Ta imot råd fra andre.

siljeho

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  22:14:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja tro meg den tanken har slått meg også. Gudene vet hvorfor. De trur de er sånne cowboy folk og har vel hester for morro. Jeg skal dit i morgen og sjekke litt hvordan ting står til. De har tre hester og den minste beite du noensinne kan tenke deg. jeg synes det er helt sykt, og de har gjort om kjelleren til stall. Vet det er helt sykt. men får jo ikke gjort noe annet med det enn å hjelpe dem. Skal snakke med de og høre om jeg kan få lov til å gjøre beite større. er to gotlandsrussere og en shettis, og på de gotlandsrusserne rir de med westernsal. For de er jo så Cowboy de folka. Blir litt irritert skjønner du.

siljeho

Norway

Skrevet - 02/10/2005 :  22:16:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
og forresten, tviler ikke ett sekund på at de skal beholde føllet. Har jo en toåring som ikke er innridd blant annet. så da mangler de vel bare ett føll!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  10:33:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hørtes jo ikke helt knallbra ut... Men du får hjelpe dem så godt du kan, og prøve å forklare dem litt..

siljeho

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  11:43:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
nie jeg vet. får håpe jeg og venninna mi får gjort noe da.

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  11:49:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Noe galt i å ri med western sal, eller ri western generelt?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  13:28:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noe galt i å ri med western sal, eller ri western generelt?

Opprinnelig postet av Bea

Nei, så absolutt ikke.

siljeho

Norway

Skrevet - 03/10/2005 :  23:11:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei var ikke det jeg mente. Men poenget mitt var at de rir med westernsal for de ser på seg selv som cowboy folk. hehe. jaja men men. Beitet til 2-3 hester var 6 ganger 14 meter ca. Veldig lite. var vel litt mer. men de er kjempe ålreite folk, og trur de har tenkt til å gjøre noe med det. Hørtes sånn ut. så er bare å vente og se.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/10/2005 :  10:48:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei var ikke det jeg mente. Men poenget mitt var at de rir med westernsal for de ser på seg selv som cowboy folk. hehe. jaja men men. Beitet til 2-3 hester var 6 ganger 14 meter ca. Veldig lite. var vel litt mer. men de er kjempe ålreite folk, og trur de har tenkt til å gjøre noe med det. Hørtes sånn ut. så er bare å vente og se.

Bra! Men så lenge hestene deres ser ut til å trives, og ser lykkelige ut, da steller de vel hestene sine godt...?

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.