hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hjelpemidler, hva synes dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hjelpemidler, hva synes dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Tone_

Skrevet - 18/08/2005 :  21:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det eneste jeg bruker av dette er martingal. Dette fordi jeg føler jeg har bedre kontroll på hesten min med denne, da han har en tendens til å bli hissig og sette hodet opp og stikke på tur. I dressur bruker jeg ingenting.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  21:35:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe, nei lene, var ikke spesilet rettet mot deg! Men la merke til alle red hestene sine med nesereim på bildene sine :)

Jeg er enig i at samling skal komme bakfra, men grunnene til at jeg av og til drar frem hjelpetøyler i omskolering av travere er rett og slett for å hjelpe de til å forstå bedre! Dette er i ekstreme tilfeller.. De fleste hester kommer av seg selv etter tid. Mens andre trenger litt mer hjelp.. om man lærer hesten vike fra trykk, så trenger man ikke bruke hjelpetøylen mer enn en gang, og kun til hesten senker hodet og slapper av i nakken.. så er vi ferdige :)

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 18/08/2005 :  22:41:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min mening om hjelpetøyler: Tull og tøys! Liker ikke nesereima engang jeg, så jeg har tatt den av nå foreløpig
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  22:53:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
kan du komme med en mer saklig mening enn tull og tøys? ;) evnt hvorfor du synes det?

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  22:55:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hehe, nei lene, var ikke spesilet rettet mot deg! Men la merke til alle red hestene sine med nesereim på bildene sine :)

Opprinnelig postet av Bea

Eg bruker stort sett ikkje nesereim, men ja eg har det på på nokre av bildene mine fordi dei er tatt under dressurstemne og da må den være på. Og fordi ein del av bildene er tatt for ein del år siden da eg trudde det var nødvendig å ri med nesereim. (Man lærer så lenge man lever)

Men den er ikkje festet stramt overhodet. Når eg har nesereim på så er den der berre til "pynt" fordi det er påbudt i dressurkonkurranser. Heime rir eg ikkje med nesereim på og vist den er på så er den festa i ytterste hakk.

Redigert av - Lucinda: den 18/08/2005 22:58:10 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 18/08/2005 :  23:33:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kan du komme med en mer saklig mening enn tull og tøys? ;) evnt hvorfor du synes det?

Hva er vitsen? Man klarte seg helt fint før det ble oppfunnet, dessuten så liker jeg det ikke. Martingal kan jeg gå med på, siden det er mest sikkerhetsmessig, men det andre er direkte unødvending synes nå jeg. Man har klart seg uten før. Det er ikke alltid det enkleste er det beste...

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  10:37:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
så man skal klare seg uten alt folk klarte seg uten fr det ble oppfunnet? *haha* HJELPE tøyler er ett HJELPE middel. Lurer på om du overhodet har lest noe av det jeg har skrevet her... Ser forresten hesten din var rimelig snurpet inn med kryssnesereim på bildene dine ;)

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 19/08/2005 :  11:11:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ser forresten hesten din var rimelig snurpet inn med kryssnesereim på bildene dine ;)

Ja det bilde ja. Men jeg har tatt den av. Du påstod også det at du ALDRI red med neserem, men jeg så noen bilder hos deg også. Jeg tok jo ikke de bildene i går da, så man kan vel forandre mening på kort tid...

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  11:15:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe ja, men det er allerede forklart :) Bra du har fjernet den! husk bare å sette på reim under så bittet ikke sklir gjennom munnen :)

Gå til toppen av siden

Little Bee

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  14:24:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLittle Bee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLittle Bee  Svar med kopi av melding
Jeg synes bruk av hjelpemidler er greit så lenge man bruker riktig hjelpemiddel til hver enkelt hest, og bruker hjelpemiddelet riktig.
Posted by Bee
Det er ikke alltid de som hopper høyest som er flinkest til å ri.. Eller de som tror de kan alt, som kan mest..
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  18:56:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Som jeg har nevnt tidligere, jeg syns ikke at martingal er noe man bør sette på hesten, MEN dersom en ikke har nok kunnskap eller noen til å hjelpe en med å få hesten til å slutte å kaste opp hodet eller steile, er det greit sånn sett, siden det ikke er dyreplageri.

Hesten min fikk for seg at steiling var tingen, men martingal er UAKTUELT samme hva! Vi tok tak i problemet heller, begynnte på nytt fra bakken av, og nå er ser det ut til å være under kontroll! Har ikke prøvd seg siden vi prøvde noen nyttige metoder.. At hesten steiler trenger ikke alltid å være pga. at den er "Umulig", men ofte fordi den har vondt eller at det er noe som plager den! Er vertfall glad for at jeg tok tak i problemet, istedet for å bare "skyve" det unna som så mange gjør!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 19/08/2005 :  21:04:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
koffor synes dokker at nesereim e galt? Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  21:33:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
nesereim skaper belastingskader, se på nesereim debatten :)

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 19/08/2005 :  21:36:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke noe galt i den sånt sett, jeg bare ser ikke vitsen i det. Hvis hesten gaper så er det vel fordi jeg sitter og drar. Og så er det så vondt for hesten med gnagsår...

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  21:50:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
jo det er noe galt i den, hesten får skader inni munnen sin! ikke gnagsår utenpå jeg mente, men belastningskader inni munnen... se nesreim debatt

Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.