hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Salgspris welsh (Nytt spørsmål nederst på siden)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Salgspris welsh (Nytt spørsmål nederst på siden)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  17:40:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaja, bare lurer på om noen av dere vil foreslå en ca. pris? Har en pris i tankene, men vil høre andres mening.

Info om hesten:
Welsh sec. A født 1997. Hoppe.
Høyt premierte foreldre m/ god stamtavle (engelske blodslinjer)
Innridd og innkjørt, mye løshoppet
Trygg og grei på alle måter, unntatt att hun er kilen på bakbeina
Ridd mye på tur, og er vant med andre hester og utstillingsmiljø (er ikke stilt, men har deltatt på to uoffisielle mønstringer)
Litt heit og krever erfaren rytter.
Selges med sal, hodelag, beinbeskyttere, sele og kopper, samt grime og leietau.

Er ikke til salgs enda, men jeg bare lurer på hvilken pris er hun verdt TROR dere? Er ikke ute etter en nøyaktig pris, for dere vet jo ikke hvordan hun er og ser ut, men bare si deres mening.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 21/08/2005 11:57:21

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/08/2005 :  23:21:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig vanskelig å si, innridd kan være så mye. Ridd mye på tur skriver du, men går hun noe dressur? eller kan hun kun det grunnleggende skritt, trav og gallopp? Men uansett, la meg gjette... fra 30.000 og oppover all den tid hun har god stamme. Og så kan du jo plusse på etter hvor mye hun kan....
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  18:14:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Med innridd mener jeg: Kan det grunnleggende, f.eks. skritt, trav, galopp, holdt, rygge, arbeid på rette og bøyde spor, samt noe hopping.
Går med nydelig buet nakke og har svært ivrig og flott bakbeinsaksjon..

30 000? Må ÆRLIG innrømme at vi hade tenkt å sette opp 15.00 som prisforslag... har fått mange tips om å heve prisen, for hun har veldig godt stamme.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  18:23:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan være lurt å sjekke opp hva andre tar for lignende hester. Uansett så merker man fort om hesten er overpriset:)
Hege Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2005 :  18:24:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
15000 er da i minste laget. Det som gjør at hun er verdt mer er at for eksempel hun er fremdeles ung og kan utvikle seg videre. Litt heite ponnier passer ofte godt som konkurranse ponnier for mer erfarne, unge ponniryttere, så hvis hun viser potensiale i sprang kan hun bli fin konkurranseponni. Siden hun er raseponni med god avstamning, og i tillegg er hoppe, kan hun også avles på. Dessuten koster sal og annet utsyr mye hvis det skal kjøpes nytt. Hvis hun i tillegg er helt frisk og en vakker ponni med fine bevegelser, er det bare ennå mer grunn til å ta mer for henne.
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 06/08/2005 :  20:37:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Vil tippe fra 25000,- og oppover, mener at 15000,- er en alt for lav pris.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2005 :  11:44:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg mener å 30.000,- er en bra pris for henne, heller mer enn mindre. Welsh er ikke den billigste rasen heller, har sett mange som tar 25.000,- for uinnridde/kjørte hester. Men da har jo hesten bra stamme. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/08/2005 :  10:45:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Oj da... Skal forhøre meg med noen oppdrettere om pris... Avstamningen er visstnok veldig bra, foreldrene er høyt premierte, og slekten bakover (særlig på farssiden) utmeker seg med mange høyt premierte individer, og mange gode konkurransehester.

*Showjumping*

Skrevet - 15/08/2005 :  12:49:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann, om du stiller den ut og får den premiert, samt om den går fint med rytter, god trav og galopp, samt fatter begge galopper og tar bytter ved bytte av hånd, går stilt på volte og går minst 80 cm bane - kan du få en god del for den. Gjerne opp i mot 40.000 + Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 15/08/2005 :  12:51:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
OBS!
La merke til først nå at dette var en A ponni
Det vil si innmari liten, og på størrelse med en shetlandsponni?!
En såpass liten hest vil du nok ikke få mer enn maks 20.000,- for med det utstyret. Da kan den kun brukes til barneridning, avl, utstilling og kjøring, slike hester går ikke for noe særlig mer desverre uansett hvor bra stamtavle den har..

Hvor høy er den eksagt?(Av ren nysgjerrighet)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  13:10:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Da hun var 4 år var hun 116,5 cm. Regner med at hun er rundt 119 nå.

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2005 :  18:05:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tror du blander begrep her, *Showjumping*. Welsh sec A er ikke det samme som Kat 4. ponni. Welsh sec. A betyr bare at det er Welsh Mountain og ikke vanlig Welsh, Welsh type Cob eller Welsh Cob. En Welsh sec A er Kat 3. ponni (107-130cm) og kan godt brukes som konkurranse ponni. Ponnien blir sluttmålt når den er 8år, kan godt være den er 120cm da, og det er en fin høyde for ponniryttere.

Dessuten, selv om en ponni er liten betyr ikke at den ikke er verdt maks 20.000! Både shetlandsponnier, miniatyr hest og andre små ponnier kan gå for mye mer enn det hvis det er en god ponni. Størrelsen er ikke alt, det er andre ting som også spiller inn ;)

Redigert av - Eva V den 15/08/2005 18:06:22 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  08:10:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er enig i det MissEva. Hun viser enormt lovende sprangtakter og arbeidsvilje, så med rett rytter kan hun nå langt.

*Showjumping*

Skrevet - 16/08/2005 :  16:58:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unnskyld da misforstod jeg.
Har selv ridd opp en welsh mountain i mine yngre dager som gikk MB sprang i en alder av seks år.
Og selve welsh mountain ponnien er veldig "sprangtype", vet nå senest om en av samme rase, 3'er ponni som var starta opp til 110 - som da er kjempe bra for en liten tre'er! den gikk for 70.000,- til en liten konkurranserytter som vil neste år ri den NM og baltic for kat 3.

min nye antatte pris vil da ligge på en rundt 30.000,-

Hopp den opp litt, få den ut på noen stevner i 80 klasser, og selg den.
Det kan jo også være lurt å stille den ut og få den premiert?
Registrer den også i avlsforbundet.

Redigert av - *Showjumping* den 16/08/2005 17:00:05 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/08/2005 :  19:05:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skal stilles ut til neste år sannsynligvis. Er selv for stor til hesten, og mangler rytter, men det går seg vel til.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/08/2005 :  11:55:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Og nå til et annet spørsmål, med samme tema: Har hatt en hoppe på fòr siden 2003. Hun er også welsh mountain. Er ganske lik den andre hoppa som var nevnt her, men hun er yngre, og kan en del mindre.

Info om hesten:
Welsh sec. A født 1999. Hoppe. Rød med hvite avtegn.
Høyt premierte foreldre m/ god stamtavle (engelske blodslinjer)
Innridd, litt løshoppet.
Ganske trygg og grei, men krever erfaren rytter. Er veldig redd for bakbeina sine.
Ridd mye på tur, men blir fort opphetet ilag med andre hester.
Er under innkjøring nå.

Har som sagt hatt ansvaret for denne hesten siden 2003. Har stilt henne på flere uoffiseielle arrangementer, har ridd henne inn selv, og driver nå med innkjøringen. Det er jeg som har lært henne alt hun kan, og jeg har lagt ned utrolig med slit og brukt ti tusenvis av penger på henne. Mitt spørsmål er nå: Eierne har pratet på å selge henne. Kan jeg få forkjøpsrett, siden jeg har hatt henne så lenge? Og hvor mye synes dere jeg max. skal betale for henne?

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.