hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 2000 for hest m mye utstyr. hva?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 2000 for hest m mye utstyr. hva?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  12:09:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Så en annonse på nettet et sted der en hest var til salgs:
tror det var en varmblods 18 år m 2 saler 4 hodelag og mye annet til 2000 kr.. Utstyret er jo sikkert verd over halve prisen

Hva synes dere..

(skal ikke kjøp hesten asså)

Ina og Løkken<3

Lene.

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  12:34:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første tanke på dette var "Hva er galt med den hesten....?"/ "Det må være skrivefeil...."

Men for all del...vet om en del som selger eks-travere til en billig penge,for å slippe sende en frisk hest til slakt... Men da uten utstyr....

Hadde nok sjekket veldig(!) grundig både hest og utstyr før jeg hadde slått til på den.

Men,som sagt...man kan jo være heldig...

Edit for å legge til at det kan være alderen på hesten som er grunn til den lave prisen...men synes uansett det var en lav pris å legge ut på nett,der prøver man ofte ha litt høyere pris...både for å sikre at det er seriøse kjøpere,og for å få litt igjen for hesten...
Hadde det enda vært til noen kjente...

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 11/07/2005 12:37:30 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  16:42:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Lene her, var en merkverdig lav pris, særlig fordi det selges med så mye utstyr. Virker som selger bare vil bli kvitt den, men hva grunnen til det er, kan man bare spekulere i...!
Hege Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  20:32:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Tja, man kan vel bare spekulere på hvorfor prisen er så lav som den er her.... Men kjenner jo ikke hesten, så kan jo ikke vite sikkert hvorfor noen ting

Edit for å si at det kan jo være en null for lite også da, for alt jeg vet...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 11/07/2005 20:41:48 Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 11/07/2005 :  22:40:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Husk at selv om hesten koster lite i innkjøp så vil kostnadene komme.. en "billig" hest er like dyr i drift som en "dyr" om ikke dyrere med tanke på eventuelle skader/veterinærregninger. Ville ikke ha kjøpt den.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  11:53:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Nei har ikke planer om å kjøpe den hesten nei, det spørs om det er noe "muffens" men jeg vet ikke nei..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  16:32:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg så også denne annonsen, å jeg sendte mail til personen som hadde den. Var interessert i hesten.
Det stod at hesten skulle gies bort pga høy alder, men at man kunne kjøpe utstyret for 2000,-.
Det stod også at hesten var helt frisk, men det kan en jo aldri vite for sikkert selvom det står at den er det.

Men tror kanskje dette var en litt useriøs/lure annonse, for jeg fikk aldri noe svar. Å tror ikke det stod noe tlf.nr der.

Har vært borte i det samme en gang før, hvor det var en frieser hingst som skulle selges. Hun som eide den skulle egentlig ha 60.000,- for han, men om den som kontaktet henne ikke hadde råd til å betale mer enn 10.000,- var det greit. Jeg ble jo helt dårlig når jeg så denne annonsen, å sendte mail med engang. Men fikk aldri noe svar.
Dette virket som en veldig seriøs annonse, da det stod godt med info om hesten.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/07/2005 :  00:08:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sett flere ganger at hesten som skal selges er dyrere når du ringer enn hva det står på annonsen.
Slik var det med hoppa mi.. 1000 kroner dyrere en det sto i annonsen.. Men da skyldte de på at det var stalljenta som hadde lagt ut annonsen.. vet ikke hva jeg skal tro på jeg;D

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  11:03:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hmm,, litt rart det ja, at duh kan gå ned 50 000 i pris, det er mye penger d
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2005 :  16:31:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det er jo mange som ikke vet å ta gode penger for hestene sine ;) Som den første shetlandsponnien min, han kjøpte vi for to siloballer og en sau!
Er typisk gamle folk eller skikkelig bønder(nei, gjør IKKE narr av bøndene her, er bonde selv! hehe..), som ofte selger en hest til halvparten av hva den er verdt ;) Og så er det jo dem som ikke bryr seg om pengene, så lenge hesten får et godt hjem!
hadde jeg skulle kvittet meg med fjordhoppa mi(noe jeg IKKE skal selvfølgelig), hadde jeg nok gitt henne bort, med tanke på alderen hennes. Ikke tatt noe penger, så lenge hesten fikk det bra! Hadde ikke gjort det med en yngre hest da..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ylvah
» VIP

Skrevet - 03/08/2005 :  01:46:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet om ei som kjøpte en travhest i Sverige. Hesten var prissatt til 1,1 mill svenske kroner, men det var en ganske vanskelig hest. Hun som kjøpte ham, var den eneste av de evt. kjøperne som passet til ham, så hun fikk ham for litt over 100 000,-
Dette var jo med prosenter av fremtidige løp, men allikevel.. Bare et eksempel på hvor store prissprang eiere er villige til å ta for at hesten skal ende opp hos rett eier<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 03/08/2005 :  03:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har en unghest på stallen som ble "kjøpt" for to ridebukser.... =)

Synes det er helt ok å sette en så lav pris for en så gammel hest. Egentlig er det bare utstyret du kjøper, hesten får du. Og det er jo for at eieren ikke skal bli sittende igjen med utstyr hun ikke trenger mer.

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2005 :  00:01:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
jeg ville ikke gitt bort hesten uansett, gir heller ladri bort chinchillaer, dette fordi at hvis det er gratis tenker gjerne ikke folk seg så mye om som når man må betale litt.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/08/2005 :  00:10:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jammen hvor mye kan du ta for en 18 år gammel varmblodstraver da? Et godt hjem er viktigere enn pengene når hesten er så gammel, så om du setter en symbolsk sum som kun dekker utstyret, så synes jeg at dette er helt ok.
Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 28/08/2005 :  22:29:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med både torhild og bea. Men om man tar noe eller ikke er jo opp til hver enkelt og hvordan hestens helse er mener jeg. Jeg hadde en på 22 år på heltfor, som var helt frisk. Han var kjempe rolig og flott hest å ri på.Perfekt for nybegynnere. Hvis jeg hadde vært eieren ville jeg ikke gitt den bort, men ville ikke tatt mye for den heller. Men som bea sier ville jeg satt en pris så folk ikke får den oppfatninga av at det er billig med hest. For det trur jeg folk vil få. Ser folk annonser med hester til nesten ingen ting blir de ganske skeptiske om noe er galt med hesten eller ikke, og hvis de kontakter eieren og vil kanskje ikke tro grunnen til dens lave pris. Jeg ville ikke gjort det i allefall. Men det er min mening:)
Mvh Silje Gå til toppen av siden

Embla_Avaldia

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  18:58:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbla_Avaldia  Svar med kopi av melding
Ja, det er mange hester som selges billig, men 2000 var kanskje i minste laget;-)
Vanskeligheter bør gjennomføres med observasjon, slik at du vet hva du skal
gjøre neste gang.

Embla Avaldia
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.