hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spyle hesten på kvelden?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Spyle hesten på kvelden?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  23:12:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
På grunn av litt uvanlige jobbtider rir jeg somregel ikke Ciscodyret før etter halv ti på kvelden. Hender jo at han blir passe svett da, men føler at det er litt for kaldt i lufta til at jeg vil spyle han da. Er det bare jeg som er alt for påpasselig hestemamma, eller burde jeg la være å spyle han? Føler liksom at jeg ikke gjør noe med han når han er så svett, annet enn å skritte godt ut og pusse han etterpå. Er det noe annet jeg bør gjøre når jeg rir han så seint på kvelden?

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  00:48:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Det er ofte jeg har ridetime kl 21.00, og jeg pleier å spyle Ibrahim etter timen. Vet ikke hvordan det er i stallen hos dere, men det er veldig god temperatur hos oss, og om jeg er i tvil legger jeg på et dekken så han tørker raskere, mens jeg f.eks ordner fôr osv. På denne tiden av året fungerer dette kjempe fint, men når vinteren kommer pleier jeg å ta en bøtte med varmt vann og svampe over han der han er svett for deretter å legge på dekken. Dette fungerer ihvertfall veldig greit for meg som har vaskespilt med varmt vann, samt god temperatur i stallen!
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  10:27:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg spyler hestene etter at jeg har ridd; uansett når jeg har ridd, men det kommer selvfølgelig an på vær/tempratur. Nå som det er så grått og trist ute her i Østerdalen (f.eks), holder jeg meg til en evt. svamping dersom det skulle være nødvendig.

Men jeg pusser aldri en svett hest. Da gnir jeg jo møkken lenger inn. Tørker av i stedet :-)
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  12:44:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe, står selvfølgelig ikke å pusser hesten min i det vide og det brede når jeg har ridd, mente det mer som i å tørke over ja :)

Vi har varmtvann i stallen, og det er ganske grei temperatur der om kvelden. Selvsagt ikke glovarmt, men jeg vil anta det er varmt nok til at han ikke fryser i hjel. Da blir det hestespyling om kvelden også fra nå av!
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  15:58:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
På vinterstid rir jeg av og til også ganske sent om kvelden, pleier da å legge ull- eller fleecedekken over hesten, evt. skifte det før jeg går hvis han er skikkelig svett. Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  11:12:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg spyler hesten min uansett når jeg har ridd. Han tørker jo og har aldri vært syk de 3 årene jeg har hatt han. På vinteren spyler jeg også men da får han teppe på seg etterpå:)

www.stall-hestevold.piczo.com

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  14:24:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Spyler dere hestene deres hver gang dere har ridd?
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 24/07/2005 :  14:28:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke jeg... Men når det er varmt så pleier jeg det...
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  15:47:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
hvis hesten er svett spyler jeg han..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.