hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - en herlig følelse! :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 en herlig følelse! :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  16:35:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Har akkurat hatt meg noen fantastiske 5 minutter i dag! Etter mye arbeid og trening, har jeg i dag ridd på min kommende hest! Da han kom til meg for over en uke siden, hadde han ikke blitt håndert på et halvt år, bare blitt børsta og leid litt på. Han var rett og slett VILL da jeg først fikk han! Dette kan kanskje høres litt ekstremt ut, i og med at alt dette er gjort på ei uke, men les nedover!

Jeg har sikkert vært med hesten 3-4 timer hver dag, har gått turer med han. Begynnte rett og slett helt fra bunn av på bakken med han, lært han å vike for press på begge sider. Og når jeg leier han stopper han på flekken bare jeg tar hånden pittelitt ut til siden og sier "ptroo"!

Har drevet på å løslongert han med sal de siste dagene nå, han har vært en gullunge! Etterhvert har jeg tatt ned stigbøylene, og latt dem henge ned på siden hans mens han traver rundt meg i paddocken! har vel gjort det meste! Kjempegreie hesten, han reagerer ikke om jeg triller bøtter under han, eller vifter med plastposer! Han rygger også bare ved at jeg hever hånden litt mot han. Nå kommer han til meg når jeg holder på med han i paddocken, bare smatter en gang og sier "kom", så kommer han inn mot midten så fint atte! Vi fant ut at for å gjøre arbeidet i paddocken mer gøy, har jeg også lagt ut en fargesprakende hinderbom på bakken, og latt han trave og skritte over, samt stoppe foran og etter den!

Er bare så utrolig stolt over den hesten! Han har ikke funnet på noe tull med salen på, visst ga han fra seg to bukke sprang da jeg løslongerte han med salen, men det var bare pga. salgjorden var litt strammere enn sist gang :) før jeg red han, hadde jeg på forhånd dratt litt i stigbøylene og lagt noe vekt på de, samt hengt meg over salen mens jeg hadde noen til å leie han en runde (med meg hengene på!) Og nå har jeg hatt noen få, men fantastiske minutter på ryggen hans! Faren min leide han med en slakk longeline rundt i paddocken, mens jeg satt oppå og roste god gutten ;)

Han er livredd for ørene sine enda, men så lenge det er meg, så får jeg lov til å stryke han på ørene på både innsiden og utsiden! Jeg føler at det virkelig klaffer mellom oss to, må innrømme at det trodde jeg ikke ved første møte, da han bare løp unna!

Andre som har fått oppleve noe sånn? :)

redigert pga. jeg måtte legge til et bilde av den fantastiske hendelsen!

er det RART jeg gliser som jeg gjør på det bildet? ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 10/07/2005 16:39:50

Lene.

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  17:13:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var kjekk lesing på en søndag!

Har hatt mine oplevelser med både han jeg har nå,og hester jeg har hatt før,så jeg vet hvor stort det er når en usikker og lite håndtert hest viser en tilit...det er jo det vi alle jobber mot! Og så er det så godt å se at jobbingen faktisk gir resultater....
Og må få legge til at selv om det er mye mer arbeid å få en slik type hest,som har sine opplevelser med som ballast og ofte sliter med dem,så er det desto mer givende når hesten viser en slik trygghet etter uttalige timers arbeid...!

Gratulerer masse,Anne!

Og nyt det dere får til sammen...tror du kan få mye glede sammen med denne hesten...

Edit for å legge til at han er utrolig flott!!!

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 10/07/2005 17:14:20 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  18:27:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Gratulerer så mye

Det er alltid morro når man føler at ting klaffer, og det ser jo ut som det har gjort det her

Flott hest!

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  18:39:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Gratulerer og "flink jente"! Han er nydelig. Håper du får til barfotprosjektet med han. Har du fått tak i trimmer? Gå til toppen av siden

miiina

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2005 :  18:50:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiiina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiiina  Svar med kopi av melding
Aromayo er så flott:D Men da han stod på Kløfta, så var jeg og noen litt i tvil om godgutten einet seg som ridehest! Men se på han da Skjønner ikke hvorfor i alle dager Anja ville selge han hehe

Mina!

The world is so cruel place, and we are here, all together<3 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 10/07/2005 :  19:42:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååh.. Så artig å lese:D Har nesten opplevd det samme selv. Eller, det er omtrent likt..
Kjøpte en uhåntert hoppe på 2 år, Kunne ikke løfte føttene på henne, eller noe serlig til leiing.. Men nå er hun det største gullet som finns, med mye trening!

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 10/07/2005 :  21:22:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Dette var trivelig å lese!:) Flott at dere har så stor framgang! Det lover jo godt. Virkelig nydelig hest da!
Har du bestemt deg for å kjøpe han nå da? Så at du bare hadde han på prøve..?

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  00:23:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Takk for koselige tilbakemeldinger :)
Jeg kommer nok til å kjøpe han ja, vi er kommet "for langt" til å slutte av her, og jeg har allerede knytta meg veldig til han! hehe..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  10:38:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Dumme,lettrørte meg sitter med klump i halsen og tårene triller Vet hvordan det føles når sånne ting skjer,at man virkelig får ett godt forhold til hesten,hvor stolt og glad man blirHar opplevd det før og det er ikke en ting her i verden som gjør meg mer glad og rørt en slike historierLykke til videre med helt utrolig nydelig hest!!!
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 11/07/2005 :  11:18:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer
Ser ut som du har fått deg en flott hest på mange måter. Og han ser jo overhodet ikke for liten ut til deg heller, som du spurte om i en tidligere tråd.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  17:33:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Vinga; ja! det hadde jeg helt glemt ut! syns selv at jeg ikke ble for stor til han, så det var vertfall bra :)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  17:51:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Gratulerer.. Må bare si at det var en veldig flott hest du har der
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.