hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Optimister????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Optimister????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Ina_R

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  12:03:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det finnes nok de som er moden for alderen og de som ikke er fullt så moden/flink(ellr hva jeg skal si).. Selv er jeg fjorten år og føler at jeg nå IKKE er klar til å ha hest, har kun ridd i 4 år. Jeg føler selv at jeg ikke kan nok enda til å kjøp meg hest, men håper at om noen år skal jeg køpe meg hest, når jeg mener jeg(og kanskje andre) mener jeg kan klare å ta hånd om en hest.. Det handler om mye mer enn å bare ri, det er et levende vesen som du skal klare å ta hånd om å det krever nok mye kunnskap og erfaring for å klare det på en ordentlig måte.

(kanskje dette blir litt off topic men)

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 12/07/2005 12:04:42 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  12:04:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Det er jo klart det finnes noen av dem også, men det finnes nok en del useriøse også..
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  12:48:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Å det er som du sier, der er noen av den "sorten" også. Men de userriøse ødelegger for de som er serriøse...
Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 12/07/2005 :  12:58:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Til Cowgirlchris: Høres ut som en superfemtenåring :)
Mitt poeng va bare at de som legger inn annonser her sannsynligvis ikke har den efaringa dattera til veninna di har.
Selv som 14 åring jobba jeg i en sprangstall, der jeg håndterte all mulig slags hester. En helg hadde jeg og ei venninne ansvaret for stallen alene, og det sto mellom minst 10 hester på den stallen da. Når jeg tenker tilbake på den synes jeg det er ganske hårreisende, da synes jeg det var helt greit. Men tenk om det hadde skjedd noe virkelig alvorlig? Med årene har jeg fått litt mer respekt og sunn fornuft, som jeg mener er viktig når man driver med hest. Men så har jeg ikke vokst opp med hester heller da, så man har jo selvfølgelig forskjellige utgangspunkt.

Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 18/07/2005 :  23:30:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen!

Har reagert på slike annonser jeg også. Blir litt svett i øre når jeg leser om noen som vil ha en fin og snill islandshest for 5000,- og sånn.... hehe... Må jo egentlig bare le her da....

Sitter mange av den bare hjemme å skriver annonser på internett som foreldrene ikke har kontroll over? Selvfølgelig må det være mange air-head - foreldre ute å går også...

Og det med at man må skrive KUN SERIØSE HENVENDELSER TAKK når en annonserer burde være helt unødvendig! Det er ikke lov til å være useriøs når man kjøper/selger hest, synes nå jeg.

Har solgt hester og kjøpt hester (ikke mange riktignok), men er man urealistisk kommer man ikke langt her i verden.

Jeg har i hvert fall lært å sette ut ca. pris på hestene når jeg har lagt de for salg. Da ringer ikke unger å spør om de kan få den for 5000,- og sånn.
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  08:58:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Synes denne var litt morsom:

Har du ett føll til salgs? Helst møre og romsdal..

Vil kjøpe et føll (helst hoppe eller vallak) til salgs i møre og romsdal?
Trenger ikke å ha papirer.

Vil ``temme`` hesten selv, så den skal ikke være innridd eller innkjørt... Helst i alderen 1-2 år, pluss/minus...

Jeg er fjorten år, og har ridd i ca. åtte år.

Om du har ett føll å selge meg i området møre og romsdal, ta kontakt! Pris max 2000,-

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 22/07/2005 :  22:14:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så en som ville gi 5000kr for en hest , behøvde ikke å være ridd eller noe...

men har også sett litt overprisa hester (etter min smak)
ville ikke gitt 95- 100 tusen for en hest som gikk lb og hoppa, 1.10

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  23:16:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hva syntes dere egentlig en ridehest med god helse, ok gemytt osv og passelig alder i 100.000 kroners klassen bør kunne?
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2005 :  13:56:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva syntes dere egentlig en ridehest med god helse, ok gemytt osv og passelig alder i 100.000 kroners klassen bør kunne?

Opprinnelig postet av Christine26

Solgte nettopp en slik hest, og hun var 11 år og påbegynt 130 da jeg solgte henne (var brukt som dressur/kosehest før jeg kjøpte henne, så hun utviklet seg raskt til å bli en god spranghest). Hun var nesten klar for 140, og da hadde vi satt opp prisen en 20-30000 kr. Gikk øvelser opp til middels, men dressurdelen hadde jeg ikke jobbet så mye med. Hadde en topp stamme innnen dressur, men hun likte aller best å hoppe, kan uansett bli en kjempefin avleshoppe. Var en super fin hest, men høres kanskje litt billig ut for de som virkelig vil satse? Grunnen til at jeg ikke tok mer for henne var alderen og at hun ikke var blitt startet så mye, men har fått plassering på hvert eneste stevne hun har startet. Ellers var hun en kjempe hest på alle omårder!

Hege Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  00:25:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Synes denne var søt jeg;

Kopi av melding:
jeg vil gjerne kjøpe hest.........noen krav.....

jeg er ei jente på 12år som har ridd endel, som vil kjøpe hest til sommeren for en billig penge. Har litt erfaring i sprang, bor på Støren en time sør for Trondheim.

KRAV:

-utstyr følger med.
-hesten må være barnevenneilig.
-hesten må være høyere enn 140 og lavere enn 160.
-hesten må være trafikk sikker for jeg har ei lillesøstet på åtte år.
-du må bo i max to-fire timer fra trondheim
-den kan ikke koste mer enn 25.000 for vi må leie stall og beite......
-hesten kan ikke ha bitt eller sparket noen før.. annen som føll...!!

håper dere er intrisert for jeg kommer til å være en del med hesten håper jeg får svar så fort som mulig.

*KOZ* ***** ******** heste elskeren

P.S. håper du har msn for det er bra hvis... ikke noe krav.....!! mere info på min hjemmeside mb. det står på trøndersk der da..

Hehe, synes denne setningen var fin; -hesten må være trafikk sikker for jeg har ei lillesøstet på åtte år.. Hehe, og hvor er sammenhengen?

Denne overskriften var jo også sjarmerende; *ØnSkEr sNiLl KoNkUrAnSe HeSt*

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 09/09/2005 :  16:55:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg syntes denne var ganske interessant....
Kopi av melding:
Snill kaldbhest selges.haster
Snill kaldblodshest selges
Æ e ei jente på 19 år som vil selg en mørkebrun kaldblods hest med svart lang mane og hale! :)
Svart om vinter`n.

Bor på xx Har mange bilda av han.

Han e en kaldblodshest 1,48 høg.
Navnet XX.
8 år nu i Mai.

Han er blitt prøvd i trav,som liten.

Han har nå di siste 2 dagan stressa mye ute på tur,(noe som ikke er likt han)og kan vær veldig har i munnen,har byttet fra trinse til et sterkere bitt igår,sia han var så hard!
Han Har aldrig gjort slikt før,ikke før nå!

(Sånn som han har vært frem t nu e ikke slik han har vært før 4 daga sia.Før han har vært lett å ridd,ikke vært hard,ridd han på lange tøyla uten nå problen,og har ikke vært vanskelig i det heile tatt,fått han i rolig trav,så syns det e rart at han plutselig vart så hard.Kanksje det e ny saln som han reager på!?Æ veit bare ikke)

Han har stått aleina i heile sommer,så d har han ikke likt,før har ikke hatt så god tid t han,pga mye jobb.
Å det lika han veldig lite.

Han Trenger absolutt en stødig hånd.Å en som kan vise at hun er sjef ute på ridetur og ikke han!

Ikke blitt så mye ridd på bane av meg,bare ltt. MEN er veldig lettlært hest. Veldig positiv på å lære det du vil lære han! En ridelærer har fortalt at hvis ei som vil jobbe litt me han,så kan han bli en perfekt hest.
Kan selv ikke så mye dressur,så da blir d ikke mye baneridning.
Så det blir bare turridning.
Men tror han ble ridd på bane av sin første eier.
For han lyder sjenkler,å er veldig følsom for sjenklene.
Det han har lært på bane kan være rustet bort sia vi ikke har bane og at eier ikke kan mye dressur!!
Men veldig artig å se ridelærarn rir dressur på han,for ho sir han lær så fort,atd e heilt utrulig!

Han e 100% trafikk sikker,ikke redd busser/Biler/traktor ect. Ries etter veien bestandig vi e på ridetur!

Snill å stelle med,veldig kozn,snill å skoes,(han står helt i ro når han blir skodd,aldri noe tull)Snill m vetrinær.
Trur ikke æ klar å få tak i snillare hest!
Han e mor sitt gull;)

Han er ikke plaget med føtter`n,men stryker seg på innsiden av knærne. Men nu bruka han knebelegg,og ikke noe haltheter eller noe skader!Han blir bare brukt som ridehest. Fungerer 100%

(Prøvde å kjøre slede med han i vinter,gikk greit,men han var for krevende for meg til d,men vest han blir øvd på det,kan d bli perfekt. Kjørte 4 gang med han!For d va noen år sia han ble kjørt! Selv har æ aldri kjørt selv,før æ fikk min egen hest å prøve det på!
Men han stressa mye!)

(BLIR IKKE SOLGT SOM TRAVER!Men har gått på 38 blankt)

Ei venninne tok bøyeprøver på han,alt va heilt fint på han!

Har hatt to jenter på 14 og 15 år som har ridd og stella mye m han.. Men nu etter dissa 2 daga han va hard på tur,så låna æ han ikke bort t di,for han kan vær for hard for dem nu!

Han e ikke en bølle mot andre hesta,han e snill og rolig sammen med andre hesta.Trur han savna å stå sammen med nån...Det e han ikke vant tel.

*MEN æ ønska ikke å selg han tel nån under 17 år,før han kan være krevanes på tur.
Åsså vil æ ha ei som kan tren han meir,og som e stødig på hånda og som KAN VIS kæm som e Sjefen under ridning...

Og ikke minst en som kan få han ridd på bane med instruksjon! Tenk før en flenk hest han blir da:)
Men d e jo ikke ett krav...
Men trur han har likt d godt å blitt væældig flenk gutt:)

Men til et godt hjem e viktigst!

Selger han fordi æ har løst å gå over t større hest. Men foreløbig har æ ikke stallplass tel han Rodrigo i vinter,å må få han solgt snart,d HASTA....
Så derfør selg æ han m tungt hjerte tel nån som vil ta godt vare på han,og som e snill med han.....

Selger han med
*4 dekkener,et med navnet hannes på.
*2 saler.
*1 hodelag.
*noen grimer
*bøster
*knebelegg
*kopper
*2 Voiloker
*Vinter/sommersko
+ noe mer.

Høres dette interesant ut så fort dæ å ta konakt:) Har masse bilda av han. Ring å hør,har så masse å førtell dæ om han! Verdt å ta en titt på...
Håpa han bare kommer tel nån som vil ta vare på han.!

Selges som han er til rett eier:)

E d nå du lura på,så vær ikke redd før å ta kontakt...
Ring helst tel mæ. :)
E ikke hver dag på nette å sjekka mail:)

Fulgt opp med ormekur/skoing/vaksine hos meg!

Selg han billig med utstyr for
12-15000kr.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2005 :  23:16:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oh my good! For det første var det verdens lengste annonse, og for det andre - jeg har ikke ord til å få sagt det!
Det med "ei venninne tok bøyeprøver på han, og alt var var helt fint på han", den var jo "go" da;)

Hege Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 10/09/2005 :  00:18:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det mulig....?
Takker for meg. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/09/2005 :  21:35:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva synes dere om denne da????

Føll 1 år ønskes
Hei

Jeg ønsker meg en 1 årsføll, den skal hete Tunder Jack.
Føllet skal bli brukt til Sprang. Svart er fargen jeg vil ha

Send e-post istedet for å ringe

Dette er alt som står + prisen hun ønsker å gi, nemlig 10. Ti hva???? Ti kroner??? ok, skjønner at det sikkert er ti tusen hun mener da, men....

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  22:34:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
...Føllet skal bli brukt til Sprang...
Opprinnelig postet av TORHILD

Mvh Christine
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.