hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Optimister????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Optimister????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Opal

» VIP

Skrevet - 04/07/2005 :  00:22:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
249 kroner for feit hest:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hedmark_og_oppland/4862700.html

Prisliste:
http://www.furuseth.no/documents/PrislisteAvr.swf

8,35 pr kilo for "normal" hest dersom jeg leser tabellen riktig. For en hest som "all inclusive" veier ca 450 kilo kan det ikke være mye som er "kjøtt", kanskje max 200 kilo (ren gjetting..). Da blir summen 1670 kroner.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  03:23:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hva er normalt?

Hest i løpsform/topptrent med lav fettprosent finnes det ikke mange av i porten på slakteriet...

Jeg gir 1500.- for frisk hest i alderen 4-7 år... Uansett vekt og "form". Så lenge jeg har plass til den. Nå har jeg 4 hester og 5 bokser. 3 stalljenter og mange venner som trår til.

Hilsen Line, som ler av "slaktes om en uke, pris 10.000.-"

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

€Lucas€

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  12:04:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Folk MÅ jo kunne tenke litt logisk når de leser annonser.
Det er nok ingen her inne som vil selge hesten sin til en 12-åring som sier de har eks. ridd i 5 år! Da disse årene kan være 3 år med barneridning
Etter min laaaaaange heste-leting lærte jeg meg litt av annonse-språket
Mange selgere som vil selge hesten sin fort har kanskje skrevet ørten annonser om hesten før. Og hesten blir bare snillere og søtere for hver annonse som som blir lagt ut, og likevel er prisen stabil!
Tror ikke selgerne er mer seriøse enn 12-åringene som vil kjøpe drømmehesten sin for 7000
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  16:20:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Apropo språket i enkelte annonser.. Det gjelder igrunn alle typer annonser, både ønske om å kjøpe hest og forhest. Noen klager på at de aldri får treff, og det er ikke så rart Det er igrunn også litt fortjent.. Håper bare de ser hvorfor, og lærer. Det er nok ikke alle som gjør det..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 11/07/2005 :  13:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant denne på dyrenett, bare måtte sakse den ut! Hesten må ha et enkelt navn jeg kan huske. Joda, greit nok, men.... Prisen hadde hun skrevet til 100, men jeg vet ikke om det var hundre kroner eller hundre tusen...

Jeg Heter ************
Jeg ønsker meg en Spranghest
det har ikke noe si om kjønn
Hesten skal være snill og stor
Hesten må ha et enkelt navn jeg kan huske
Jeg er snill mot dyr og elsker hester

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  13:37:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
KONGE!!! Det var den beste annonsen! Ja, viktig med et navn en kan huske..

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  14:03:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Haha, den var skikkelig fin;) Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 11/07/2005 :  14:45:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Tror det er 4,- pr. kilo? Det er vel kanskje ikke det heller lengere nå..

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  16:48:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Her er noen:

"Jeg er en erfaren dressur/sprangrytter på 12 år.
jeg har ridd siden jeg var fem år, og har hatt en for hest og en egen en halvblods hoppe.
jeg har ridd øvelser som piaffe piruetter (som jeg ikke husker) hoppet 1.30 kombinasjon og har plasseringer med den gamle hoppa mi (små stevner)
jeg fant ut at siden jeg ennå var ung at det var lurt å utnytte ponnitiden min. derfor ønsker jeg nå en topp sprangponni!!"

Her er en overskrift:

"har du en sportsponni,Irsk tinker,connemara,new forest,v.blods,døl eller sportshest tilsalgs?? jente snart 14 vil kjøpe hest/ponni! "

og sist men ikke minst:

*******!!!!!!!NOEN SOM HAR EN HEST/STOR PONNI Å SELGE MEG!!!!!!!!********

"jeg heter xxxxx og er 14år gammel...
jeg ønsker meg hest/stor ponni samme hvilken hesterase...helst et sted nærme xxx... hesten/ponnien må være innridd, snill å transporteres, med veterinær og kunne litt dressur og sprang...
selv er jeg 1.63 så kan ikke være så veldig liten...
jeg har ridd leeenge og på rideskole i 3år... før jeg begynte på rideskole red jeg på hesten jeg har her hjemme...
TA KONTAKT!!!!"

Dette var bare et utdrag..har sett værre og.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  17:40:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det spørsmålet jeg alltid sitter med når jeg ser slike annonser er; "hvor er foreldrene??"
Hege Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  17:49:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. tror at visst annonse tilbudet på hestemarked hadde kostet noen kroner per annonnse, så hadde en fort fått luket bort de verste av de verste ;) Hadde kanskje blitt mindre anonnser, men mer seriøst!!!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  18:06:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
En 12ÅRING som kan PIAFF!?!?! Og pirruetter, + hopper 130!?! Jeg har selv aldri hoppet mer enn 1 meter! og jeg er 15 å har holdt på med hester så lenge jeg har kunnet.....

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2005 :  20:12:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Forledrene er nok laaangt unna. Mange er vel sikkert også uvitende om at barna i det hele tatt leggeer ut annonser...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 12/07/2005 :  02:24:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Det e egentli ikke så veldig overraskende.. Det e jo internett vi snakke om, og alle har jo tilgang. Det er grenser for hvor erfaren en 14åring kan være, det handler blant anna om forståelse for ting. Det er en grunn til at det er aldersgrenser, f.eks lappen.
Å det finnes ikke grenser for hva enkelte mennesker har gjort, jeg "kjente" ei jente som hadde ridd Star Fortune og vært back stage på levade der hun hadde holdt en av hingstene i en liten kjetting mens hun flørta med hestepasseren som bare ikke kunne TRO at hun var bare 17....
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  10:19:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
På motsatt side;
Datteren til ei venninne er 15.

Hun satt alene på hest før hun hadde sluttet med bleier. Det å sitte godt på hesten ble en motivasjon for henne til å bli fort ferdig med bleiestadiet.

3 år gammel fikk hun en shettishingst. Han ble solgt senere.

11 år gammel fikk hun en problemhest. Han står nå som selskapshest pga alderen sin.

12 år gammel fikk hun en New Forest hoppe. Den ble gitt bort til ei venninne av henne i fjor.

Denne hoppa fikk etter ett år et hingsteføll. Han er nå 4 og er i ferd med å få en BRA grunnutdanning innen dressur og sprang. Kan ris problemfritt i ridehus med andre hester (alle kjønn).
Han er til salgs, men hun har HØYE krav til kjøper, og snakker ikke med interesserte under 18.

I fjor fikk hun en traverhoppe de ikke fikk til. Den har nå begynt å dra inn litt på banen, men sliter med for dårlig grunntrening og liten styrke. Dette gjør at hun velger å bedekke og gi henne et friår med normal styrkebygging, klatreturer i skogen og lett arbeidskjøring.

Hver gang hun har vært på besøk hos meg får jeg en liten skjennepreken for dårlig gjennomridning av mine hester. Før hun setter seg opp og begynner å ri den ene etter den andre for å fikse litt på holdning, mykhet, ettergift, lydighet osv... *blush* Hun er snill nok til å anerkjenne at skaden min hindrer meg mye i å gjøre jobben bra nok selv... :-)

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.