hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Edderkopper over alt!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Edderkopper over alt!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 26/06/2005 :  13:22:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det ikke noe med at hvis det er et kors oppå ryggen til edderkoppen så er den giftig eller noe? ikke giftig så vi dør av det nei, men viss de biter så kan man få en reaksjon av bittet!
Synes jeg husker noe slikt, når vi holdt på å leke ute om sommerene. hvis vi fant en edderkopp med et kors på så måtte vi holde oss unna di!
Eller kanskje det er noe som er funnet på..?:S

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  13:46:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
De fleste norske edderkopper er giftige. Men det som er er at de ikke har store tenner nok til å bite gjennom seig hud. Noen klarer det nok, men langtfra alle. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  14:49:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Vi har endel edderkopper i stallen, men det gjør meg absolutt ingenting! Dem spiser jo høyhestene!! Jepp, jeg er livredd høyhester... Ikke spør hvorfor, de er bare så...ja..ish!

Opprinnelig postet av SøbergPrinsen

Hva er en høyhest?!?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  14:51:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Wendy-J: Kanskje er de giftige, men giften er ikke farlige for oss mennesker.. Og de må være store for å bite gjennom huden ja. *grøsser på ryggen*
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  15:10:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Vi har endel edderkopper i stallen, men det gjør meg absolutt ingenting! Dem spiser jo høyhestene!! Jepp, jeg er livredd høyhester... Ikke spør hvorfor, de er bare så...ja..ish!

Opprinnelig postet av SøbergPrinsen

Hva er en høyhest?!?

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Det er sånne veldig langbente edderkopper med liten rund kropp, og noen av de biter faktisk! Typen ble bitt av en for to år siden, men de er ikke giftige. De liker seg godt i tørt høy..

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  16:02:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt hva dere kaller høyhest.. men "min" høyhest ser slik ut..

De kalles visst også stankelbein.

Kan godt hende at navnet "høyhest" brukes til andre insekter enn det jeg forbinder det med...

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 26/06/2005 :  16:18:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
du måtte bare legge inn et bilde liksom...*grøss* Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  17:34:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Vi kaller edderkoppen med lange bein og liten rund kropp for "høyhest". Og den på bildet til søbergprinsen for "langskankmygg".. På bokmål blir vell det Langbeinmygg. :P
Therese
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  18:21:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
ÅÅ.... jaja, jeg kaller de stankelbein med vinger eller stankelbein uten vinger. Har faktisk aldri sett de hverken i høyet eller i stallen jeg. Så kanskje jeg er heldig! For de er ordentlig ekle...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 26/06/2005 :  18:47:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
håper ikke de er i stallen der jeg er! Der ligger vi i høyet og noen sover der av og til om nettene når de overnatter der!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  01:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig jeg er ekstremt rar...men jeg er litt fasinert av alle disse insektene,jeg...! De er jo ganske artige å se på... *ler rått*

Ps! Takler ikke "vanlige" fluer,da,de store,svarte....så kan forsovidt sette meg inn i situasjonen til dere som synest disse er bare "æææækle!"...He,he,he...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 12/07/2005 :  16:39:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
*grøss* jeg hater virkelig edderkopper! Hadde MANGE i stallen før jeg vaska og gikk rundt med en sprayboks og spraya di som ble igjen! Prøver å holde det rent i stallen og da blir det ikke så fryktelig mange av dem, men det er et skikkelig problem å frike helt ut når det kommer en edderkopp. Hestene har mer enn en gang kikket rart på meg mens jeg danser regndans og hyler som en stukken gris fordi jeg fikk en edderkopp på meg;P Kan føle at de ler innvendig av meg!
Noen tips for å bli kvitt denne frykten?

Og dere som sier edderkopper er fine..! Ta en titt på denne siden.. http://www.museumsnett.no/midttromsmuseum/forskningssider/norske%20edderkopper/index.htm Fysj!

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/07/2005 :  22:43:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som noen av dere kaller høyhest.. Kaller vi(Brei Trønderne), eller hvertfall jeg, for myhank.. aner ikke hvorfor..

Redigert pga skrive feil!

Redigert av - Bustetrollet den 13/07/2005 22:58:56 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  23:37:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
men spindelvevene til edderkoppene er faktisk ikke "gode greier", samler de seg mye opp rundt lyspærer o.l, kan pæra gå! det har vertfall jeg hørt.. Men nå er jeg ikke så veldig teknisk begavet heller men..

edit fordi jeg må bare si at jeg tør ikke å gå å legge meg nå.. vinduet står åpent, og etter å ha lest og gått innom alle linkene og bildene innefor denne diskusjonen, er jeg rett og slett blitt avskremt for natta! *brrr*.. Får helt panikk når jeg ser en edderkopp, enten den er liten eller stor!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 13/07/2005 23:42:56 Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 19/07/2005 :  13:58:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Hei. Har nå lest innleggende om edderkopper og får bare frysninger. Er livredd dem selv....uuuuhhh. Det er for det meste en type edderkopp som går under det lette navnet Ulveedderkopp som biter. De er av den litt større typen og er veldig glad i fuktige mørke steder og gjerne kjellere....dere har sikkert sett dem sittende som en kladd på veggen og si "hei hei" når du kommer forbi...de kan bite og bittende er som myggstikk, men klør mye mer og svir enda verre. Er du allergisk som meg, så får du gjerne en verre reaksjon. Vel nok om det.

Selv om jeg ikker er så glad i disse instektene så er den faktsisk en type som er lurt å ha i stallen......og det er de som mange kaller for stankelben. Du vet de med lange ben og liten kropp. De SPISER har jeg hørt de mindre edderkoppene. Har selv mye edderkopper i stallen, gammel låve det og, og jeg tror jeg skal ta en tur med høytrykkspyleren ja og få renset opp i litt nett og slikt og se om jeg kan bli kvitt noen av dem. Har i år ikke sett mye til stankelben edderkoppene og det kan nok være derfor jeg har så mye av de små nå.

Så vi som ikke liker disse får nok bare ta en sjau innemellom å vaske skikkelig.

Videre god sommer alle sammen. OG helst uten for mye åttebenete insekter......

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.