hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Edderkopper over alt!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Edderkopper over alt!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 22/06/2005 :  11:25:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stallen hvor jeg har hesten min er et gammelt fjøs. Det som er tingen, er at det er sånne gigastore edderkopper over alt! Du kan ikke la dekken ligge "åpent" i stallen, for neste gang du løfter det kryr det av edderkopper.

Er det noen som har et tips til hvordan vi kan få de vekk? Stallen er malt blå, en lys variant øverst og en mørkere nederst. Pga det er det sjeldent fluer og andre insekter der inne, kun edderkopper.

Jeg har hørt at det betyr ulykke å drepe edderkopper, *ler* men jeg gjør det alikevel. Enten moser jeg dem, eller koker dem i glovarmt vann, jeg orker rett og slett ikke å ha de der. Har jeg sett en sånn stor edderkopp, er stallturen min ødelagt..

Fins det noe som kan "utrydde" edderkopper?

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  11:38:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Huff, nå trakk hvertfall JEG bena mine opp i stolen ja.. Hater edderkopper, har totalt fòbi for dem jeg... Hmm..hva du kan gjøre ja.. Er der kanskje noe du kan spraye med for og drepe dem? Tenker spesielt nå som hestene mest sannsynlig er ute likevel?
Vet at da min mann vasket stallen ( utvendig ) og huset vårt så falt edderkoppene døde om momentant da han sprayet på såpen som er ganske så sterk. Hadde det vært en idè og vaske stallen innvendig med høytrykkspyler? ( Han brukte en sterk såpe og høytrykkspyler ).
Ellers så bruker jeg hammer og smæsjer dem paddeflate mens jeg hyler som en tosk.. Men det jo ikke noe særlig pent og se en haug med smæsjete edderkopper rundt omkring, hehe.

Men jeg vet der er noe du kan spraye med som dreper dem, men hva var det nå det het da?... Noen andre som husker kanskje?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

miiina

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  11:44:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiiina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiiina  Svar med kopi av melding

Det høres sikkert dumt ut, men prøv og tørk litt støv i stallen, vask litt.. Det hjelper. En gang iblandt, ble vi lei alle edderkoppene på stallen og vi tørket spindelvevene bort med koster og sånn, så sprayet vi med godlukt, og stallen ble god luktet of fri for ekle edderkopper, det er jo ikke trivelig og ha edderkopper kravlende oppe i drikkekarret eller i krybba hvor maten er. Så nei fysj, få de vekk, det er mitt råd:)

Klem

The world is so cruel place, and we are here, all together<3 Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 22/06/2005 :  11:53:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Driver med storrengjøring nå.. hehe.. Skrubba boksen min i går Har høyttrykksspyler, men da må alt utstyret flyttes, så jeg må få med alle andre folka i stallen også. (Har seg nemlig slik at de ikke alltid tar del i sånne ting).
Dessuten liker jeg ikke å holde på med den tingsen alene..

Men nå, nå skal det bli andre boller

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  12:34:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Edderkopper i stallen er jo genialt.. De spiser jo fluene. Fluer derimot er en stor pest.. Edderkoppene holder seg i det minste på veggen, og forblir der.

Jeg har dog overhode ikke edderkoppfobi

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  13:00:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Edderkopper i stallen er jo genialt.. De spiser jo fluene. Fluer derimot er en stor pest.. Edderkoppene holder seg i det minste på veggen, og forblir der.

Jeg har dog overhode ikke edderkoppfobi

Kan ikke si meg mer enig
Min personlige mening er jo at det er så mye værre med fluer enn edderkopper...men så takler jeg fluer like lite som det høres ut dere takler edderkoppene

Ellers høres det ut som en god ide med storrengjøring,få ned alt spindelvevet...

Men en tanke...det kan ikke være pga alle edderkoppene at det er så lite fluer der da?

Takker for meg. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2005 :  01:21:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Spoff og Lena, la de bli. Om det er så ille som du sier, så kan du vel kanskje fjerne noen, men ederkopper er noe av det beste man kan ha i en stall. De ødelegger ikke noe, spiser fluer og andre skadedyr, og biter ikke. Og (nå blir jeg vel lynsjet regner jeg med) de store er jo faktisk fine!

Men jeg forstår dere som er redd de da, har like stor fobi mot mygg jeg. Jeg takler de ikke! Så om de er en forferdelig plage, så fjern de. Men det er vel ikke så stor krise om det blir igjen en i et hjørne som knapt ses?

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 25/06/2005 :  01:50:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
*grøss* fine er vel drøyt å kalle en edderkopp, får frysninger bare av å si "edderkopp". har skikkelig araknofobi for å si det mildt...men tror også det hjelper å vaske ned hele greia med noe sterkt... Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/06/2005 :  01:55:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*grøss* fine er vel drøyt å kalle en edderkopp, får frysninger bare av å si "edderkopp". har skikkelig araknofobi for å si det mildt...men tror også det hjelper å vaske ned hele greia med noe sterkt...

Opprinnelig postet av Weingi

Så enig så enig... Grøss og gru for noen fæle dyr.. Har liksom alltid innbildt meg at de er skapt kun for og skremme oss araknofobiere ;o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/06/2005 :  02:11:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
kristy: Det er på et punkt du tar feil, og det er angående bitingen. Edderkopper kan så visst bite, og mange får reaksjoner på dette. Dersom det dukker opp en lilla-lignende kul/et merke et sted, så er det nok en edderkopp som har vært ute med gapet. Det er ikke farlig, men kan gjøre litt vondt. :-) Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2005 :  09:09:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å gå rundt med noe som heter radar å spraye på edderkoppene. Selfølgelig bare når alle hestene er ute da. Dette er fordi jeg er livredd dem ig dette er den eneste måten jeg får til å drepe dem på. Brukte hammer på dem før helt til en hoppa(!!!!) opp på hammeren og krøp oppover mot hendene mine. Heldigvis slipper jeg som regel å drepe dem, for han som eier stallen har også eget firma, så det er mange manfolk i nærheten til å redde meg fra dem:P.

Hadde det bare vært vanlige edderkopper hadde jeg ikke sagt noe, men disse er sånne med kraftige store kropper og små ekstremt kraftige bein som løper noe helt ekstremt fort. Har bare sett sånne på vestlandet og de er mitt verste mareritt mildt sagt. Ser ut som denne her, bare med kortere bein

http://www.fredskorpset.no/upload/24511/Edderkopp%20Tikal.jpg
Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 25/06/2005 :  11:25:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er nok derfor det ikke er fluer der, og fint er jo det. Men jeg tror faktisk fargen i stallen har litt noe å si og.. hehe..

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å la de være der hvis det ikke var så mange, og de er store, og -over alt-. Man kan ikke lene seg mot dørkarmen, for da kan man risikere å få de i nakken/ryggen/hodet. I hele tatt på seg. *Ugh* Jeg kan aldri la et dekken, eller mine klær ligge der, for hvis jeg kommer og løfter det dagen etter eller noe sånt, er det slått seg til noen eddekopper der. *frysninger*

Hvis jeg har most en edderkopp, føler jeg at jeg har de over hele meg. Det er så ekkelt. Er liksom ikke noe artig å være der da..

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 25/06/2005 :  12:44:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
*brrr* Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  11:14:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Edderkopper kan absolutt bite! Det gjør vanvittig vondt - mye verre enn vepsestikk. Jeg hater edderkopper, og ble bitt av en stor en for litt siden. Jeg ble skikkelig uvel, kasta opp og greier..og bittstedet ble hovent og "følelsesløst". Dro til legen, og mest sannsynlig var det fordi jeg var redd at jeg fikk den reaksjonen. Edderkoppbitt i seg selv er sjelden farlig, da de fleste edderkopper ikke er giftige. Men GUD SÅ GUFFENT!

Jeg har lite edderkopper i stallen. Men de som er der, får være der... Det er jo, som flere sier, mye bedre med edderkopper enn fluer. Så lenge de holder seg vekk fra meg, får de være i fred..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  12:14:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, det var nytt for meg ja! Men jeg bøyer meg i støvet, og trekker det tilbake.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  13:00:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
For å få dem vekk så kan du nok gjøre som andre her har foreslått; vaske stallen, spraye dem osv...

Vi har endel edderkopper i stallen, men det gjør meg absolutt ingenting! Dem spiser jo høyhestene!! Jepp, jeg er livredd høyhester... Ikke spør hvorfor, de er bare så...ja..ish!

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.