hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stygg?!? Unødvendig!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 stygg?!? Unødvendig!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bustetrollet

Skrevet - 16/06/2005 :  17:48:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan i alle dager kunne man si at denne var stygg.. Han var jo Skikkelig fiin <3 Veldig spessiel! Kommer nokk til og få oppsyn med denne hesten.. Synes man aldri skal si at dyr er direkte stygge!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2005 :  17:53:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du skal anse deg selv som heldig for å ha funnet en så spesiell hest! Synes jeg så en gang at du lette spesielt etter en hest med to blå øyne? :) Har du ikke funnet det du drømte om og lette etter?
Nei, ikke bry deg om hva andre sier! Synes du hesten er fin så er det dèt som betyr noe!

Har selv fått hørt at en hest jeg hadde var så "stygg", jeg spurte bare om hun ville satt pris på at jeg kalte kjæresten/moren/vennene hennes for stygge? Da ble hun stille da! Det er ikke god folkeskikk å fortelle noen andre at noen de er glad i (enten det er et dyr eller et menneske) er stygg!
Vær glad i hesten din du! og for all del ikke tenk på at noen som ikke vet bedre sier at den er stygg!

Opprinnelig postet av ametyst86

Hei! Det stemmer faktisk det! Plutselig en dag fikk jeg en telefon om jeg ville kjøpe en hest, da jeg fikk høre hvordan den så ut, trodde jeg et øyeblikk at det var en spøk! Hvor ofte er det noen ringer og sier de har drømmehesten liksom :) Og da snakker vi ikke bare om utseendet, men personlighet også(Som minishettisen min, litt rampete & veldig morsomt hest!) :)

Så stolte kan vi ALLE være over hestene våres :) enten de har en konveks neserygg, et stort kubles, eller glassøyne! De er like fine for det om!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 16/06/2005 :  19:09:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg personlig er ikke noe begeistret for hester med glassøyner, men for all del jeg sier ikke at hesten er stygg for det! Man går heller etter personligheten (eller kanskje hestligheten:) enn utseende når man ser seg ut hester man liker.

Men dersom jeg skulle kjøpt meg hest og den var helt perfekt på alle måter, men hadde glassøyner, hadde jeg kjøpt den likevel!
Gå til toppen av siden

miiina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2005 :  21:17:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiiina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiiina  Svar med kopi av melding
Aromayo er IKKE stygg, han er tvert imot den peneste hesten jeg noen sinne har sett, siden han bor nesten borte ved meg, ser jeg han så ofte som mulig.. han er utrolig skjønn å dermed BASTA..;)
The world is so cruel place, and we are here, all together<3 Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 16/06/2005 :  21:37:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Lille Monty-gutt (Zahir Alamain) ser jo utrolig spesiell ut, og vi har faktisk ikke hørt noen stygge kommentarer om farge og avtegn enda. Det Monty sliter med er at han er lite rasetypisk, og få vil kanskje utifra bildet gjette at han er en Araber. Han er kraftig og veldig godt proposjonert, men araberen skinner ikke igjennom før han beveger seg.

Lekker eller hva?

Kanskje litt off topic, men let's go:

Det var en gang masse frosker som skulle klatre opp på toppen av hvert sitt strå. Alle de andre froskene sto på bakken og ropte; bare gi opp! dere klarer det aldri. Fløyten gikk og alle froskene begynte å klatre. Etter mange timer hadde hadde alle froskene gitt opp, bortsett fra en. han satt øverst i strået og skuet utover de andre. Denne frosken var nemlig døv, og han hadde ikke hørt alle som ropte at de ikke ville klare det.

En liten reminder. La kommentarene gå hus forbi og konsentrer deg om deg og dine. Som jeg pleier å si til mennesker som lurer på hvorfor hester fascinerer meg som de gjør;jo mer jeg lærer mennesker å kjenne, jo mer glad blir jeg i hester

Og tilslutt et sitat av Lucius Annæus Seneca

Menneskene kan deles i to grupper, en som går foran og utretter noe, og en som kommer etter og kritiserer.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 16/06/2005 21:39:10 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/06/2005 :  23:42:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det må være kjempe artig å ha en slik fin hest, kan jo kjenne igjenn den på flere meters avstand Istede for å ha en fullblods/Varmblods/+ som de fleste er ganske like!

Det er som regel de spesielle personene som får folk til og titte opp

Redigert av - Bustetrollet den 16/06/2005 23:42:57 Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2005 :  23:59:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Kristin & Ibrahim K : Jeg har faktisk hørt ei dame som sa en gang at hun syns hester med"bulk på nesa"(Romernese kalte hun det!)så så kloke ut! Hun så for seg en eldre,intligent mann med ørnenese og briller En latterlig sammenligning men det har noe for seg. De SER faktisk klokere ut

Legger ved ett bilde av den ene ponnien min som nesten alle syns var "STYGG" i vinter(hadde MASSE vinterpels!) Til og med hu jeg kjøpte ham av presterte å spøre hvordan det gikk med den"STYGGE,FÆLE ULLDOTTEN"! Noen gikk så langt som til å kalle ham en blanding av sau og esel! Se for en skjønnhet han var under all pelsen,da?!

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  09:25:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg DIGGER hester med blå øyne!! Synes det er kjempe lekkert!! Men en gang har jeg sett det på en Fjording og den så ut som den hadde djevel øyne... Så rett og slett skummel ut!!
Men det gjorde ikke hesten din!!

*Passe deg så jeg ikke "stjeler" den... Hehe...*

Disse som synes den er stygg er nok bare ikke vant til å se hester med blå øyne vil jeg tro... Mange har jo den formeningen at hester med blå øyne ikke duger til no fordi de ser så dårlig og at de aldri kan komme langt innen noe og bla bla bla...
Så du får nok bare ta de med en klype salt!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

anki15

» VIP

Skrevet - 17/06/2005 :  11:55:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo det indre som teller!
Jeg ville heller kjøpt en mega-stygg hest som er snill som et lite lam og som jeg kan stole fullstendig på, enn å kjøpe en pen hest som er helt umulig å ha en god tid sammen med!

Syns hesten "din" var kul og sjarmerende! Det er ikke ofte en får se en hest med glass-øyne, og det bør du være stolt over. Ikke bry deg om hva de andre mener om utseende til hesten din!
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  11:59:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
GML: Den hesten din på DET bildet hadde ikke romersk nese, den har elgnese. Elgnese tyder på høy intelligens.

Anne: Hvorfor bry deg med hva alle andre syns? Det er DU som skal like hesten, ikke alle andre. Personlig elsker jeg hester med glassøyne, spess. når øynene er helt hvite.

Ikke hør på de andre, og kos deg med den nye hesten din

Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  12:27:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Nei ,det er denne som har"romernese". Har også fått høre"giraffen"...

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  12:42:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Roxira: Har du sett en fjording med blå øyne?? oi!.. Det har jeg lenge hørt om, men aldri sett! Det må vertfall være en av de få :)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  13:37:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hva som er stygt og hva som er pent er en smakssak.

At folk må dele alle sine stygge meninger med andre er helt på tryne. Slike folk mangler rett og slett folkeskikk.

Jeg syns hesten var pen jeg.
Har alltid likt hester som skiller seg litt ut av mengden. (Kanskje derfor vanlige brune hester havner langt nede på fargelista mi?)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  12:10:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira: Har du sett en fjording med blå øyne?? oi!.. Det har jeg lenge hørt om, men aldri sett! Det må vertfall være en av de få :)

Opprinnelig postet av anne,spot&gina

Jada sto en på stallen for lenge siden, ei hoppe som het Frida! Har desverre ikke noen bilder av henne da

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  15:52:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det må jeg si! Virkelig synd du ikke har bilder av henne da :/ Skulle så gjerne ha likt å sett en fjording med blå øyne også ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.