hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal det være så FINT med?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hva skal det være så FINT med?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  15:38:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Ståman synes jeg er tøft på de fleste hester, enten det er fullblod eller shettis (ser ut som skikkelige bøller da;)). Avklipt man på varmblodige hesteraser er også ok, de får så pistrete man hvis de har lang. MEN, å klippe manen (og panneluggen) rett av på kaldblodser er noe av det styggeste jeg ser, de ser rett og slett helt teite ut. Selv klipper jeg aldri Holter, hun har til og med superlang hale hun (må klippe den en gang i mellom da (når hun begynner å tråkke på den), men den skal alltid nå ned i bakken
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 15/07/2005 19:10:00 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  19:49:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
En venninne av meg har en kladblods med ståman. Jeg syntes han er skikkelig tøff jeg :)

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 13/07/2005 19:50:20 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  20:15:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Den nye hesten min har skikkelig laaaaang man! den skal jeg ikke klippe! det blir stygt på den flotte hesten ;)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  19:11:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En venninne av meg har en kladblods med ståman. Jeg syntes han er skikkelig tøff jeg :)

Opprinnelig postet av Christine26

Denne gubben ligner mistenkelig mye på Skuddet Han er tøff med ståman ja

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  21:02:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Denne gubben ligner mistenkelig mye på Skuddet Han er tøff med ståman ja
Opprinnelig postet av Natalie_S

Jepp, er Skuddis ja. kjempeskjønn=)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  21:24:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan ikke annet enn si meg enig i at kaldblods er fine med lang man...men det er faktisk også hester av denne rasen som kler stå-man... Hedde det derimot kommet noen inn i min stall og klippet Knekten sin,tror jeg jeg hadde løpt etter dem med saksen...!

Eller hva mener dere....?

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Anders W. Aune
» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  21:46:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnders W. Aune  Svar med kopi av melding
Dette er og forblir en jentegrei!

At man kan kommentere hårsveisen på hesten??
Skjønner ike at man i det hele tatt tenker på den.

La nå hesten få se ut som den vil. Naturlig ville den da vært urørt.
Velbekomme!

Anders W. Aune Gå til toppen av siden

siljemarie
» VIP

Skrevet - 20/07/2005 :  13:45:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes som regel at det er finest med lang man uansett! Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  21:55:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hehe, gutter er gutter, og jenter er jenter!
Gutter må da forstå at jenter elsker å dulle med hestene sine!!
Jeg synes egentlig ikke det har så mye å si hvordan manen til hesten er. Kan godt skjønne at de som konkurrerer klipper manen, slik at den er lettere å flette.
Men jeg ser også (spesielt) jenter som har manene sin klippa på en hest de ikke konkurrerer med, og det kommer jo av at de ser opp til de andre på stallen, og skal dermed ha likt dem! Hehe, det skjønner jeg ikke helt vitsen med! Men, hesten lider ikke av å ha klippa man, så...
Selv klipper jeg ikke manen til hesten min, synes hun ser temmelig fin ut med bare trimma man! Hun får litt pistrete man etterhvert, men med litt trimming ser det fint ut:D
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  13:08:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Lene: det var den flotteste manen jeg har sett på lenge ;) Du må ikke finne på å klippe den, da kommer nok jeg også til å løpe eter vedkommende med saks! ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  17:16:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det styggeste jeg ser er hester med "bollesveis" (klippa rett over for å gjøre det enklere å flette... ser ut som ei linjalrett pølse med hår)

Enten ståman eller lang naturlig.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  23:42:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja.. enig.. Syns det er finest om hestene får ha manen sin mest naturlig.. For all del, ikke klipp panneluggen vertfall! Det er en plage for hestene med tanke på fluene om sommeren.. Trro hesten hadde foretrukket panneluggen sin foran en haug fluemasker og fluepannebånd etc.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Horzigirl
» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2005 :  19:41:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHorzigirl  Svar med kopi av melding
Nei det er ikke særelig fint på de fleste... Kan gå ann på helt lette raser, som har syltynn man, men på tunge raser som shettiser(som du nevnte) og islandhester, ser det bare grundig unaturlig ut:S

Syns på en måte mana virker tykkere, for det blir en skikkelig breeei kant vannertt ut fra halsen til hesten, og ut i lufta, av mana...

Dølen som jeg har hatt på rideleir, har laaang man, helt ned til der bea begynner, og han er så skjønn med det!:D

Den er sånn "rufsete"(ikke slitt, men ujevne kanter), så han ser nesten vill ut;) Syn dette ermye finere

-Don`t just talk to the horse, listen to the horse- Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2005 :  19:43:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Sånn man har araberblandingen & minishettisen min også ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.