hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stevnesjorte
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stevnesjorte
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  15:48:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg skal starte snart, og gidder ikke å kjøpe jakke nå. Er jo sommer jo! Ser at mange ryttere starter med en stevnesjorte, som ofte er lyseblå? Hvor får man kjøpt en sånn en, og hvordan er det å starte med de?
Og hvor høyt har du låv å starte med chaps? Skal få utstyr senere, har bare ikke penger akkurat nå..

susann_alice
» VIP

Skrevet - 11/06/2005 :  16:03:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei på deg.
Eg kan ikke svare for hva du har lov å starte med.
Men slike skjorter du etterlyser får du kjøpt på www.hooks.no & www.oxhorsestore.com

Hilsen Susann_alice
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  16:55:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hva du kan ri med kommer ann på gren. Det er ofte slik at en på sommern i sprang får lov til å starte i skjorte. På de stevnene jeg har vært på hvor dette har vært tilfelle har det da blitt gitt dispansasjon ved en melding over høytalern som sier at alle har lov. I klasser som har vært tidlig på dagen (hvor varmen ikke har vært så høy) har jakke være obligatorisk. Det er overdommer som gir dispansasjon til å ri uten jakke, og det at man ikke har jakke er ikke gyldig grunn til å slippe. Men se likevel reglementet.. Det finnes unntak:

Angående antrekk:
I dressur er chaps ikke lov. Du må ha ridestøvler eller støvelskaft. Angående ridejakke kan man t.o.m. LA på D-stevnenivå lempe på krav om det. Man skal likevel benytte et rimelig pent antrekk, og du bør ha en figursydd overdel som viser godt hvordan du sitter. F.eks. en pen ridevest.

I sprang er chaps ikke lov. Du må ha ridestøvler eller støvelskaft. I ponniklasser kan du ri med jodphursbukser og jodphurs. Angående ridejakke er dette påbudt. Ved dårlig vær kan overdommer tillate bruk av regnjakke eller -frakk. Dette med skjorte om sommeren står ikke spesifisert i reglementet, men vet at det tillates på lik linje som med regnjakke/-frakk, altså ved tillatelse fra overdommer, og da grunnet været. På D-stevner kan de generelle krav om ridejakke fravikes. Om det er sprang du skal ut å starte er det antagelig klubb- eller D-stevne du skal starte, så da kan du ri uten ridejakke, men i følge reglementet får du ikke ri med chaps.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  21:21:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Spoff: Jeg fant støvelskaft : http://minhestebutikk.no/mhb/produkt.asp?s=2&kat=4&pid=0700 men det står ingenting om stevne. Så vet du om det gjelder støvelskaft generellt eller bare de som står tillatt? *forrvirret:(*

Skal starte sprang, blir første stevnet mitt. Skal starte LD (clear round) med forponnien min, Iselin. Er ganske nervøs, og vil ikke stikke meg ut med ei blå ridebukse, hvis du skjønner. :P Men skal vel starte mer senere, om dette går bra. Det er uvidet klubbstevne ellernoesåntlurt.

Takk for svar. =)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  21:46:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Støvelskaft generelt er lov. De du viser til f.eks. De skal være glatte og sammen med jodphurs gi "ridestøvellook".
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 11/06/2005 21:48:02 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2005 :  16:01:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Forøvrig. Det har kommet en "ny type" (begynner iallfall å bli veldig inn nå, selv om den har vært på markedet iallfall i et år) leggchaps som jeg kaller "hånd i hanske-leggchaps". De er glatte, i mykt skinn med glatt utside. Det er egentlig en leggchaps med ser ut som en sprangstøvel sammen med jodphurs. Senest i dag da jeg var tilskuer på et L-stevne i sprang så jeg disse brukt. For morroskyld spurte jeg en bekjent av meg som hadde stand på samme stevne, og som solgte disse leggchapsene om de var å regne som støvelskaft i konkurransesammenheng. Og de var visst det i sprang, men ikke i dressur. Men som sagt.. Denne "leggchapsen" må ikke forveksles med de vanlige og ordinære leggchapsene.

For de som lurer på hvordan disse "hånd i hanske-leggchapsene" ser ut kan se på Mountain Horse sin variant her.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.