hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva var det jeg sa....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hva var det jeg sa....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  21:11:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Høres ut som om mange har erfaring med hester som hopper og spretter eller skader seg på boksen. Kanskje noen bør ta det som et hint?

Opprinnelig postet av Fröya

Den der var vel strengt talt unødvendig? Dersom du aldri har opplevd hester som blir ivrige når det f.eks. er fôr på vei, så er du heldig. Det er ikke bare på boks ulykker skjer.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  21:43:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Fröya, hvilket hint?
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  12:24:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Høres ut som om mange har erfaring med hester som hopper og spretter eller skader seg på boksen. Kanskje noen bør ta det som et hint?

Opprinnelig postet av Fröya

Den der var vel strengt talt unødvendig? Dersom du aldri har opplevd hester som blir ivrige når det f.eks. er fôr på vei, så er du heldig. Det er ikke bare på boks ulykker skjer.

Opprinnelig postet av Formosissima

Tror hun mente at folk burde ta et hint om at gitter foran vinduene var lurt...fatter? Tror ikke det var ment mot dere som bruker det, men mot folk som ikke har gitter foran vinduene!

Gitter med små "ruter" heter revenetting, temmelig solide greier, og fåes kjøpt over alt hvor de selger netting. Er de spikra skikkelig opp, så skal de holde! Brukes ofte i kaninbur. Er ikke dumt å spikre opp revenetting, og så spikre planker langs kanten på vinduet, slik at nettingen kommer under plankene. Hvis dette er nøye gjort, så skal det være temmelig solid mot hestespark! Eneste problemet kan være hvis hestene har brodder, så kan kanskje de henge seg fast i nettingen. Har ingen erfaringer med det, men det kan kanskje skje...det bør noen andre enn meg vurdere!
Har selv ingen vinduer i stallen min, vi tok ut vinduet i den ene boksen det var vindu i. Satte heller en luke der, som står åpen på dagtid, og som er igjen om natta!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  12:49:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke vi er helt enige der, Monroe. Jeg lar det bli opp til Frøya å fortelle hva hun mente. :-) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  14:30:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

<klipp>

Men når man skal ha gitter må man passe på at det er en størrelse som hestene ikke kan sette seg fast i, for det kan være minst like farlig.

Opprinnelig postet av Wendy-J

Sant, men hva slags størrelse er det? Som sagt tidligere i denne debatten klarte hesten til en venninde av meg å sette hoven inn mellom sprinklene i gitteret på sånn helt standard stallinnredning. Man ville jo tro at standard stallinnredning holdt mål. Og det er jo dette de fleste land og strand over har mellom boksene, om de først har sprinkler.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  16:19:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Spoff; En skulle tro at stallinnredningen holdt, men tydeligvis så gjør det ikke det! Nettingen jeg nevte i mitt forrige innlegg er et godt alternativ! Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  22:04:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Heisann! I stallen vår er vinduene 50*80 cm store, og sitter 150 cm oppe på veggen, noe3 som da er såpass høyt at hestene ikke klarer å sparke bakut e.l opp dit. Likevel har vi også gitter foran, for sikkerhets skyld! Hvis hestene bråkaster på hodet eller noe sånt, kan de jo faktisk klare å knuse ruta mede hodet også..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.