hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spising på treverk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Spising på treverk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 31/07/2005 :  15:21:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg lurte på om noen har noen tips til hva man kan ha på treverket for at hestene ikke skal spise på det?

Hørte en gang at hvis man maler, og kaster på sand før malingen har tørket, så spiser de ikke på det. Neon erfaringer? Og hvordan blir dette egentlig seende ut (hvis noen vet)?

- Marie & Lipdonn -

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  15:42:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Mer utegang er det beste rådet mitt, :) Etter det kan jeg anbefale Crib Halt, som du smører de utsatte stedene inn med, funket på hoppa mi! Får kjøpt det hos bole.no, veldig effektivt! Det vises ikke på treverket, den har konsistens som hovfett, og er orange farget. Viser ikke igjen på normalt treverk, men på helt lys maling kan den vise litt, men det ser alikevel bedre ut enn en oppspist boks etc.!

Du kan også prøve å slå jernbeslag på steder hesten har "funnet seg til rette".

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 31/07/2005 :  16:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
De står ute 24/7 fra mai til september/oktober (kommer litt an på været) og resten av året står de ute minst 12 timer hver dag. Vi prøver alltid å ha de mest mulig ute, men treverket er like populært alikevel
- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  16:40:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Funker bra og smøre tjære på. Sees ikke, men lukte.
Lykke til værtfall :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  18:47:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at sennep skal funke. Enkelt å få tak i i alle fall. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 31/07/2005 :  19:42:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg plages også med treverkspising. Så jeg skaffet meg WINDSOR CRUBNIX fra hooks:) Det fungerer ganske så bra hittil. Har nettopp kjøpt det, så jeg har ikke fått prøvd det ut så mye enda..

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 31/07/2005 :  21:41:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg plages også med treverkspising. Så jeg skaffet meg WINDSOR CRUBNIX fra hooks:) Det fungerer ganske så bra hittil. Har nettopp kjøpt det, så jeg har ikke fått prøvd det ut så mye enda..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Crubnix fungerte utrolig bra for meg. Kom tilfeldigvis til å "smake" på smørja, det er ikke rart at hestene lar være å tygge på veggen nei..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2005 :  12:10:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De står ute 24/7 fra mai til september/oktober (kommer litt an på været) og resten av året står de ute minst 12 timer hver dag. Vi prøver alltid å ha de mest mulig ute, men treverket er like populært alikevel

Opprinnelig postet av Marie & Lipdonn

Da er vi i samme situasjon ;) Men da ville jeg anbefalt Cribhalt!
Prøvde mye annet fra høøks og andre butikker, før jeg kommer over Bole sin!
Prøvde faktisk sennep også, men vi endte opp med at hoppa mi faktisk LIKTE smaken på det.. jaja.. ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 02/08/2005 :  14:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. Ja, sennep har vi prøvd her tidligere også. De syntes det var godt, så det hjelp lite Får prøve det andre dere har nevnt! Hööks er ikke langt fra meg, så kanskje jeg prøver det og ser om det fungerer først.

Takk for tips i allefall

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2005 :  14:58:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg smurte cri-box på veggene på boksen min da hesten min spiste opp treverket, det funkert veldig bra (tidligere kunne hun spise opp en hel vegg på en natt, men de siste åra har hun ikke gnagd på veggen i det hele tatt), men tror ikke det selges i Norge (i Norge selges kun spray-flaske varianten, den som brukes på dekken for å hindre andre hester å spise på det;)), jeg kjøpte det i Sverige.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 02/08/2005 :  15:21:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tjære er effektivt....Prøvde det når hesten min stod og gnagde på treverket når jeg striglet den, og den slutta med en gang, det smaker og lukter dritt!
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 03/08/2005 :  12:04:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også prøvd crubnix fra Høøks, men det hjalp ikke noe særlig på hoppa mi. Spørs om jeg ikke skal prøve Crib Halt når hestene kommer inn igjen fra beite..? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.