hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp!!!:S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hjelp!!!:S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 06/06/2005 :  22:53:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Nå trenger jeg særiøs hjelp!!:)

Skal omplassere min kjære islandshest til neste år, og nå har jeg evaluert meg ned til to muligheter og klarer ikke å velge!!
Jeg setter han vekk permanent til noen som vil bruke han jevnlig og la han bli gammel med godt stell og mye utegang.

Det første alternativet er en familie på 5 som bor i Melhus. De har gård med to andre hester. Har bare snakket med henne per mail.
Plusset der er at de ikke bor så langt unna!(jeg bor på smøla. kart er en god ting!!;))

Det andre alternativer er en eldre dame med årevis av erfaring med hester, også islendinger. Hun har en nybygd stall og har selv en gammel hest. Hesten(og evt min hest) kommer til å stå på 80 mål sammen med andre hester/ponnier. Etter det hun fortalte på telefon, virket hun meget forstandig og ansvarsfull.
Det negative er at hun bor i Sverige!!

Jeg håper noen kan hjelpe meg. Tar veldig gjerne imot synspungt... Er helt tom nå!! Kanskje litt teit dette forumet, men håper på hjelp!!
Spør hvis det er noe

Klem fra Inga

Black Baily <3

Lene.

Norway

Skrevet - 06/06/2005 :  23:03:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde i første omgang sørget for å ta en telefon og prate med den familien,så du har noe litt mer håndfast enn mail...og er lettere få frem "magefølelsen" på telefon enn mail...

Dernest hadde jeg tatt meg en tur på besøk dit,siden det ikke ligger langt fra skulle jo ikke det være noe problem?

Da vil du nok få et litt bedre inntrykk og vite litt mer så det kanskje er lettere å ta en avgjørelse...

Utfra det du skriver,ville jeg gjort dette i første omgang. Og virker det fremdeles like bra begge steder,så hadde jeg nok gått for det i nærheten,der muligheten for å besøke hesten er større...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 07/06/2005 :  08:13:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var jeg deg, så ville jeg gått for det som falt deg inn først. Det er ofte det beste! Jeg tror ikke det gjør så mye at hesten din bor sa langt unna hvis den får det bra der, og det forstår du nok etterhvert. Jeg ville nok gått for den svenske damen jeg, selv om det er langt unna.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  12:17:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg ville prøvd å besøke begge to og sett hvordan"kjemien"stemte Eller at DE kom til DEG for å treffe hesten...Da hadde du jo fort sett hvordan de kom overens med ham og om de virket"erfarne"osv....
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  20:32:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Ja, men det kan være litt vanskelig!;) Skal sette han på prøve i høst da. Men likte best damen i sverige(hun er fra norge). Hun ringte jo å greier, og hørtes så utrolig hyggelig ut. Dessuten er jo hestemiljøet i sverige bra. Rådførte meg med ei veninne, og hun mente også at hun hørtes best ut!:)

Får ikke tak i familien i Melhus heller... Har sendt mail, men ikke noe svar få!:S

Black Baily <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.