hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Det er en helt vanlig dag, og du skal ut på tur:
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Det er en helt vanlig dag, og du skal ut på tur:
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  23:58:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
da jeg har islending så passer det seg best å arbeide på tur. Rir for det meste i tempo, dermed lite skritt.. Skritter godt for å få hesten varm. Tølter på alle rettstrekker og der det lar deg tølte, ellers så traver jeg. Pleier alltid å ha en skikkelig galopp oxo=)
Ri Islandshest, det gjør livet til en fest! Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  16:29:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
- Hvor lenge rir du?
- Evt. hvor langt?
- Hvilke gangarter?
- Jobber du hesten, eller slapper dere av?
- Rir du ut alene, eller må du ha med deg fler?

Er egentlig interessert i å høre fra alle, både hardbarka "ridebaneryttere" og turryttere - hva er en tur for dere?

For å begynne med meg selv, så varierer det veldig, men en helt vanlig turdag er som regel en times lang tur, hvor jeg rir skritt, trav og noe galopp. Jobber hesten dersom den begynner å stresse; hvis ikke slapper vi av og nyter naturen.
Noen ganger er turene selvfølgelig lengre, andre ganger kortere og med variasjoner i tempo/arbeide, men dette var en gjennomsnittsdag. Ri ut alene og med andre; det spiller ingen rolle.

Opprinnelig postet av Formosissima

Turene blir ofte på 2 timer. Hvilke gangarter det går i spørs hvor jeg rir. Enkelte dager har vi oss en liten så kalt "galopp tur" og andre dager mer rolige turer. Rir både mye alene og med andre. Noen ganger har vi oss en slappe av tur og andre ganger jobber vi skikkelig:)

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  22:03:47  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
- Hvor lenge rir du?
Det kommer an på været ,og oppførselen til hesten.. men fra ca
1-2 timer :)

- Evt. hvor langt?
Kan ikke måle akkurat i km, men er det dårlig vær, og litt slitsom hest, så rir jeg ca 2-3 km..

-Hvilke gangarter?
Rir islandshester, så blir først masse skritt, for å varme opp, trav, galopp, og tølt..
passer ikke på tur, passer gjør vi på banen

Kommer også helt an på..
blir som regel slappe av turer, men innimellom blir det litt jobbing

Rir både alene, og med andre..
er ikke sånn kjempe glad for å ri alene, men har da gjort det en hel masse,og det har gått kjempe fint..
Men kosligere å ri med andre, har noen å snakke med

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  23:10:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
- Hvor lenge rir du?
Har ung hest, så rir ca ein halvtime / 3 kvarter når eg er på tur. Har blitt opp til ein time av og til i det siste om vi berre har skritta.

- Evt. hvor langt?
Litt usikker på akkurat kor langt.. har nokre faste runder.

- Hvilke gangarter?
Skritt for det meste. Nokre korte travøkter. Og av og til ei galoppfatning på kvar hand, for det held ponnis på å lære

Slappar av og kosar oss.

Rir både åleine, og saman med andre på stallen. Men oftast åleine, i og med at vi tek det litt meir med ro enn dei andre gjer enda.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  23:35:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
- Hvor lenge rir du?
Rir alt fra 30 min. til 3 timersturer. Avhenger av dagsform på hest og rytter, samt hva vi har gjort dagen før/skal gjøre neste dag.

- Evt. hvor langt?
Har våre faste ruter.

- Hvilke gangarter?
Oppvarming 15 min. med rolig skritt. Vi bruker alle gangearter på tur, men mest skritt og trav. En og annen galopp om vi finner en "lugum" strekning. På 3timers turene går det mest i skritt.

Vi slapper av og koser oss. Hender at vi gjør noen lette lydighetsøvelser, men for det meste bare kos.

Veldig ofte alene, men en og annen gang sammen med lillesøster om vi har tilgang på 2 hester.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  20:33:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
- Hvor lenge rir du?
Kommer helt ann på! Alt fra 1 time til 3-4 timer

- Evt. hvor langt?
Vet ikke helt hvor langt jeg pleier å ri,men det varierer veldig!

- Hvilke gangarter?
Stortsett alle,så fremt føret tillater det! Hva slår en herlig galopp i skogen,om jeg tørr spørre?

Kommer også ann på. Pleier som regel å jobbe endel i skritt & trav,og av&til i galoppen også.. Andre ganger bare slapper vi helt av :)

- Rir du ut alene, eller må du ha med deg fler?[/i]
Har få å ri på tur med,så blir endel turer aleine ja. Men liker best å ri sammen med andre,har noen venninner rundt på bygda som vi rir på noen turer med i blandt,og da storkoser hestene seg

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  20:37:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
- Hvor lenge rir du?
- Evt. hvor langt?
- Hvilke gangarter?

Den turen vi pleier å ta med traverne er ca. 1 time lang... Har 11 hester som skal trenes hver dag, og har dessverre ikke tid til å være ute i timesvis med hver hest...
Vet ikke hvor langt det er egentlig :P
For det meste så går det i skritt og trav ;) Hurtig trav opp en lang bakke..
Øhm.. Vi slapper vel av når vi kan, er jo litt stressa disse traverne da, så på tilbake veien så blir det vel innimellom litt tripping..
Varierer om jeg rir alene eller med andre.. Vi pleier å være tre stk som rir ut samtidig =)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

-Berit-

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  22:33:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det varierer litt. Har hesten gått hard trening dagen før rir jeg som regel ikke så veldig lenge og tar det med ro. Andre ganger rir jeg 1 time eller mer og jobber hesten hvis den trenger å bli litt sliten eller vi rir forbi noe som hesten synes er skummelt.
Det går for det meste i skritt og trav på tur siden jeg som oftest rir på bilvei, men galloperer hvis ofte hvis det er mulighet for det:-)
Rir som oftest med en eller to til på tur, men også alene.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.