hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Manen til fjordingen!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Manen til fjordingen!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  01:29:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nok et fjording-innlegg fra meg :)
men hva mener dere om fjording-sveiser?
hva er kulest? f.eks sånn sjakk-brett sveis, eller at den svarte stripen i manen er høyere enn det hvite?

selv har jeg det hvite lavest på manen, og det svarte høyest, det svarte er på en måte klippet som trekanter på hodet! ser ut som små fjelltopper i manen hennes! hehe..

Redigert av mix1 den 14/05/2003 12:29:59

randik

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  01:46:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandik  Svar med kopi av melding
Jeg har en noe orginal klipp på min fjording.. Min egen kreasjon.. ingen har lik skal jeg tippe :)

Hun har laang sort man på ene siden, ( har klippt bort det hvite i manen som lå over det sorte) og når du ser henne fra andre siden, ser det ut som hun har normal fjording man :)

Men om en klipper med sort over det hvite, skal ikke hesten være 1premiert eller noe da?!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  15:41:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
stilig sveis ;)

hæ? 1.premiert? noen som vet om dette stemmer?
hun er ikke 1 premiert.. men 2.premiert er hun :)

Gå til toppen av siden

randik

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  16:06:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderandik  Svar med kopi av melding
http://hest.no/dagens_bilde/?id=25&sub_id=1123
Bilde av Ranja her... ( som forrøvrig er tilsalgs )

og her under Ranja:

http://foto.vg.no/public_albums.php?next=&category=33&palbums=1&submit_category_x=7&submit_category_y=11&offset=10
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  16:41:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
en fjording jeg stelte pleide å ha alt det hvite klippet helt ned, med det svarte(brune) opp. ellers syns jeg sikk sakk er fint.
og gina sitt og er kjempestilig!!!

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  20:54:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Har ikke fjording jeg da, men jeg synes sånne sjakkruter sveis er stilig og lang man er stilig... Ikke så mange som har lang man, men fjordinger blir litt ekstra søte da, synes jeg, men de fleste synes jo at de fleste fjordinger skal ha stå-man...

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  23:41:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg synes rett avklipt man, sånn standard fjordhestman er finest. Gjerne litt for kort, enn en som nesten henger. Om litt av det svarte står litt høyre opp så er det også fint, men det må være veldig lite.

Fjordinger med hengeman ser ofte ustelte ut. Dessuten sies det at fjordinger med hengeman får skjev nakke. Nå har jeg aldri sett fjordinger med skjev nakke, iom at fjordingene jeg kjenner til alltid har hatt en eller annen form for ståman. Men var i Spania tidligere i høst, og der brukte de en spesiell rase (vet ikke helt hva..) til hestetaxi. Disse hestene hadde veldig tjukk man, som vokste vilt. Alle disse hestene hadde øverste del av nakken hengende på den ene sida. Ikke var det noe særlig pent, og hele halsen ble helt skjev pga dette. Vet ikke om fjordingene evnt får skjev nakke, men om de får så vil du iallfall ikke ha det. Det var ikke spesielt fint.. Skjev nakke er sikkert ikke fint uannsett om det er mye eller lite heller.

--
spoff
Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2002 :  21:05:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Hvis man barberer mana til fjordingen helt ned blir den kjempe fin når den vokser ut igjen :) Lurt å gjøre før man f.eks sender hesten på beite! Da er ihvertfall mana kjempefin når du får hesten hjem igjen!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  01:04:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
takk for forskjellige synspunkter og meninger dere :) Synest også at fjordinger med stjerne i panna er utrolig skjønnt!

Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  15:28:27  Vis profil  Svar med kopi av melding

ja men fjordinger skal egentlig ikke ha stjerne. På hingster er det ikke tillatt, de blir ikke kåret og kan ikke avle godkjente avkom. Hopper kan ha stjerne på opptil 5 cm i diameter.

Gå til toppen av siden

meg

Skrevet - 05/01/2003 :  18:41:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjordingen min har sjakkrute man. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  14:28:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
einstein: hoppa mi si stjerne er under 5 cm i diameter :) så det er tillatt :)

Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  15:42:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jamen da er det jo flott!!!! Hvordan går det med deg????? Med siden din og alt det???
Du skal se jeg ender opp på Jæren i sommer, hvis jeg ikke finner en å kjøpe skal jeg nok finne meg en å starte med!!!!!

Gå til toppen av siden

Milla

Norway

Skrevet - 11/01/2003 :  20:17:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMilla  Svar med kopi av melding
Jeg mener at manen skal være klippet rett.. (i en bue rettere sagt)
Hvor det hvite og det sorte er på "lik linje"
På sommern hvis hesten er på beite. Er ett bra altertnativ, (hvis ikke du vil ha henge man) å barbere ned manen før du sender hesten på beite.
Da er manen helt perfekt etter noen uker på beite. :D
Mange som ikke tørr å gjøre dette. Men folk so har premierte hester osv (fjordig) gjør dette.

Sjakk-ruter kan være kult, men da skal det være eksakt klippet. ellers ser det teit ut. synes jeg!

-Milla
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2003 :  22:49:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Liker ikke stå man,, synes manen skal være llllllllllaaaaaaaaannnnnnnnnnnggggggggggggg og rufsete!! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2003 :  14:43:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ikke hengeman på meg :P
manen til gina er veldig tykk, og visst den da blir litt for lang, så legger den seg... derfor klippte jeg hele manen ned! ser stygt ut nå.. men den vokser jo ut igjen.. vil ikke ha hengeman.. synest hun får et mye mer "kraftig" utseende da.. kraftigere hals liksom.. men det er nå så.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.