hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Åssen finansierte du hestekjøpet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Åssen finansierte du hestekjøpet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ellbell

Norway

Skrevet - 27/05/2005 :  22:29:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Fult klar over det folkens. Ellbell planter "si litt om deg selv"topics all over the place...sorry. Antar at jeg er litt nysgjerrig...

Personlig hadde jeg ikke tenkt til å kjøpe hest før venninna mi ringte meg og proklamerte at Yndlingen muligens skulle selges for den nette sum av 34.000. Kan tro jeg falt ned i et stor svart hull! Spinka og sparte i de tre månedene det tok før eieren bestemte seg for å selge dyret og ringte min far i desperasjon med 8.000 i banken og håpfull stemme.
Pappa sa aeg villig til å betale resten (*gladlama*) og enden på vis er at jeg ble hesteeier takke rvære min gode, snille far.

Er fult klar over hvor utrolig heldig jeg var. Åssen fikk du kjøpt hesten "du" eier idag?

Ellbell&Þyrladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day!

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2005 :  22:49:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg var i jobb i den tiden jeg skulle få muligheten til og anskaffe meg min aller første egeneide hest. Jeg hadde jobbet en tid tidligere på stutteriet, så vi kjente hverandre meget godt. Han skulle ha kr.35.000.- for araberen min, og jeg fikk ham på avbetaling ( to avdrag ). ( Egentlig skulle han hatt kr.60.000.- for ham så jeg føler meg jo litt heldig da :o)
Jeg kunne egentlig velge selv hvor mange avdrag og hva mnd jeg kunne betale ham, men syntes det er greit og få det ut av verden så fort som mulig.

Min datters første ponni ble sponset av hennes farfar :) * gode snille farfar *
Hennes neste hest, en araber fra samme stutteri, kjøpte hun på avbetaling. Gjett om hun måtte jobbe mye den sommeren?!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 27/05/2005 :  23:57:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sparte i 1.5 år mens jeg funderte på om jeg skulle kjøpe meg hest eller ikke :) Glad for at jeg gjorde det.. Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  00:24:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
brukte konfirmasjons pengene mine jeg da, var heldig og fikk 21.000kr og hesten kostet 20.000:D:D
da ble jeg glaa:D

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  01:01:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brukte arvepenger etter mine kjære besteforeldre.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  09:06:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har nok ikke finansiert hestekjøpet selv, fikk hesten av foreldrene mine, klarer aldri selge Holter så de siste årene har jeg lagt av endel penger jeg tjener på sommerjobb til en "hestekonto" slik at jeg en dag skal kjøpe en oldenburger dressur- og kjørehest (men siden jeg begynte på nytt studium nå, og ikke kommer til å bli "sponset" av lånekassen alle årene, ser det nok ut til at noen av "hestepengene" mine må gå til livets opphold i stedet...menmen...dressurhest skal det bli en eller annen gang!!)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  10:56:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Henger meg litt opp i detaljer her jeg da

Kopi av melding:
klarer aldri selge Holter så de siste årene har jeg lagt av endel penger jeg tjener på sommerjobb til en "hestekonto" slik at jeg en dag skal kjøpe en oldenburger dressur- og kjørehest

For din egen del ikke kjøp en kjøreoldenborger, de er som regel så store og tunge og har mer enn nok med å bære seg selv. Bena ryker vettu

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  11:32:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Nåh, det finnes nok unntak, flere av dem her på stallen faktisk, har falt helt for oldenburgere pga av deres allsidighet, gode gemytt og at de er av den kraftige ridehest typen;) Men når jeg leter etter hest er det personligheten som teller mest (og ikke rasen), så det er godt mulig jeg ender opp med en da en kaldblods for den del, så lenge den tilfredsstiller mine krav innen dressur og kjøring;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 28/05/2005 :  11:44:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som noen kanskje vet har jeg i dag mange hester, og har hatt en del andre som jeg har solgt. Men så og si alle hestene har jeg kjøpt ut fra sparepenger.

Bruna var 15 år når jeg kjøpte henne for ti år siden, da kostet hun 10.000, egentlig veldig billig men for meg var det dyrt den gangen. Brukte konfirmasjons pengene.

Året etter på kjøpte jeg Molly, da var jeg 16. Hun kostet også 10.000 kr, jeg brukte sparepenger og noe av skole stipendet.

Tre år senere kjøpte jeg El Ninjo, han var da en to år gammel hingst. Kostet et sted mellom 25.000 og 30.000, husker ikke helt. Men uansett så betalte jeg halvparten selv og lånte resten av en veldig god venninne for avbetaling.

Året etter kjøpte jeg en fjording med navn Mira på fire år. hun var da skadet og jeg fikk henne til slakte pris. Etter en stund med behandling ble Mira frisk som en fisk. Hun ble en veldig fin fjording, og etter ca et og et halvt år ble hun solgt for 15.000 og venninnen min fikk resten av pengene sine igjen.

I en liten periode hadde jeg en islandshest som jeg gav 30.000 for på avbetaling, men vi passet ikke så godt sammen og jeg solgte han igjen.

Sommeren 02 fikk jeg to føll, den ene et islandsføll etter Bruna som kostet meg ca 4-5000, og et blandings føll etter Molly som ikke kostet meg et øre,
Vingur og Pontiac. Vingur dø desverre av kolikk et år senere.

I 03 hadde jeg jobbet en del og spart opp en god del penger. I februar kjøpte jeg Romanca en nesten to år gammel lipizzaner hoppe, drømme hesten var blitt min, hun kostet meg nesten 40.000 kr. Senere samme år kjøpte jeg Katla (islandshoppe), og blandingsføllet (Arwen) hun hadde ved foten for 40.000 kr.

Men etter dette tenkte jeg stopp, nå skulle jg ikke kjøpe flere hester, noe jeg til samboers store overraskelse har klart og holdt. Selv om jeg i sommer fikk enda et føll, men det ble helt gratis da jeg eier begge foreldrene og hun er et resultat av et eventyr mellom en gammel hoppe, og en unghingst som nå er vallak.

Litt skremmende å tenke på alle penge som er brukt på hest gjennom årene, men sånn kan det gå
.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  14:43:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hmm.. Arv.. Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 28/05/2005 :  17:57:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snill pappa Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  19:51:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg brukte konfirmasjonspengane + lån frå søstra mi da eg kjøpte min første hest i 1994. Det var ei 9 år gamal drektig fjordingshoppe. Betalte ca 15000 kr. Den fekk føl som eg solgte for kr 2000 til min pappa.

I 1996 kjøpte eg meg ny hest (2 år gamal fjordingshoppe) for kr 12000. Delvis oppspart og resten i lån til pappa som eg betalte tilbake ved å jobbe som avløyser på gården til foreldra mine.

Begge desse hestane har eg i ettertid solgt for 15000 kr og 23000kr.

Hesten eg har no har eg fått heilt gratis pga trening av mora. Har derfor hatt den siden før den blei til for å sei det slik. Og ho har også skaffa meg ei flott åringsmerr. Den kostet dog kr 1860 i bedekningsavgift + litt ekstra for da men ubetydeleg det sånn sett.

Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 28/05/2005 :  21:20:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til de aller flestes fortvilelse solgte jeg bilen da jeg fant en hingst jeg bare måtte ha.. Og da de skulle ha 100,000,- for han, og jeg ikke akkurat hadde de pengene i lomma tvingte jeg en kompis til å kjøpe bilen..
Føllet jeg har kjøpt i år har jeg bet 25 for pluss at de skal få en bedekning med hingsten. (slapp å selge bilen denne gangen
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 28/05/2005 :  23:11:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
I september 2004 kjøpte jeg min første helt egne hest. Da hadde jeg spart siden jeg var seks, i tillegg til at jeg arvet en god del fra mormor, og så og si bare ønsket meg penger til konfirmasjonen. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  00:08:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Tja, er nok Meny som har sørga for at jeg fikk kjøpt hest :) Har alltid spara litt og hadde endel penger i banken. Pluss at jeg fikk noen penger av bestefaren min til jul ifjor...
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  09:25:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Første hesten (Rokko) min var konfirmasjonspresang fra foreldrene mine. Den hadde jeg i 7 år. Etter det så kjøpte jeg meg hest igjen da jeg arvet noen penger etter farmoren min (Roy).
Mamma spleiset på en ponni (med problemadferd) som selskap for den hesten etter ett år(Roxette).
Så fikk jeg et føll (Sweet Little Miss Take) av en traveier og hadde brått 3 hester.
Kjøpte noen hester og trente dem før jeg solgte dem videre til nye eiere (4 forskjellige hester).
Solgte Roy og spleiset på Quarter fra Danmark (Sandy) med kjæresten. Da vi slo opp kjøpte han meg ut og overtok hesten. Så kjøpte jeg Troll Runar (se VIP).

Roxette skal få bo hos meg livet ut, det har jeg lovt henne. Hun har masse dårlig erfaring og kan antagelig fort bli vanskelig/farlig igjen i feil hender.
Frøkna kommer antagelig til å finne ny eier etterhvert, for jeg føler jeg har vært "mor" for henne fra hun kom hit 8 mnd. gammel og til nå som hun er 4.
Svarten/Troll Runar er den beste hesten jeg har hatt noen gang, for snillere enn det der får ikke en hest blitt! Kan putte hvem som helst på ham, og han tar seg av rytteren med stor omtanke. Han har etterhvert begynt å få litt selvtillit også.
Han ble jeg tilbudt 20.000.- for i fjor, men jeg sa nei til salg.

Jeg har ingen planer om flere hester, men en skal aldri si aldri. Hvis jeg kommer over en hest som ligger tynt an eller har "ramlet i uløkka" og ansees verdiløs og vanskelig skal man ikke se bort ifra at den havner hos meg. Selv om jeg ikke kommer til å beholde den i mange år men antagelig finner ny god eier når jeg har hjulpet den igang på ny.
(Ta kontakt om dere vet av hest på østlandet og ligger tynt an og gis vekk eller selges for slaktepris, så skal jeg gjøre et forsøk. Uansett rase.)

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.