hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Åssen finansierte du hestekjøpet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Åssen finansierte du hestekjøpet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

beat

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  10:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... første hesten kjøpte vi for ferie penge til Steffen(Brumle),
andre hesten kjøpte vi for penger jeg lånte av mamma
(Rubel). Men de to er solgt nå.

Tredje hesten var Birtingur og han kostet 35.000 og jeg hadde 6.000 på sparekonto... Men Steffen (Kjære gode snille Steffen) solgte mange av våpnene sine, og virkelig gjorde en innsats for at jeg skulle få drømme hesten min!! Vi fikk også han på avbetaling. Jeg har verdens snilleste mann

Fjerde hesten kjøper vi også på avbetaling, for vi hadde ikke råd til han nå, men de ville gjerne vi skulle kjøpe han, så vi betaler litt og litt .

How strange, that so often, it all seems worth it.

Redigert av - beat den 29/05/2005 10:09:56 Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  16:40:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Første hesten min har jeg faktisk nmettopp kjøpt. Og for å få råd til henne har jeg spart 3500 hver mnd av lønna mi, i tillegg til noe av stipendet mitt har gått med på det og 10 000 på sparekonto. Jeg fikk kune lov til å kjøp hest viss jeg hadde råd til å holde henne selv. Og når jeg tjener 5000 i mnd og får stipend på 4000 i mnd og bor gratis hos typen min så er ikke det noe problem. Sparte i 10mnd før jeg fikk råd til å kjøpe henne (måtte kjøpe alt utstyr nytt i tillegg). Og siden jeg skal ha en bra dressursal ( sommer meteor) så går det ca 7000 bare der. Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  16:48:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Søsteren min kom inn på Gjermundnes vidergående skole, men Hiiler likte seg ikke der i det hele. Så etter noen måneder kom han tilbake å bang så hadde jeg tre hester (han, fjoringen Heidi og åringen hennes Regina). Dette var høsten for to år siden. Jeg selgde Heidi, for planen var at jeg skulle kjøpe min egen ridehest til sommeren 2004.
Hiiler ble annonsert til salg sommeren 2003 eller noe sånn, men ingen var serriøst interesserte. Hiiler var to uker i Molde, men kom tilbake. Jeg hadde Hiiler medan jeg begynnte å lete etter min egen hest. Tre måneder brukte jeg før jeg fann meg hest. Jeg lånte 10 000,- av moren og faren min, og betalte 20 000,- selv. Det var en skikkelig drømmehest..:) Det var en hest som skoeren min og en kjempe god trener skulle selge. (Silvia og Dagmund Førde).
en tre måneders periode hadde jeg tre hester å stelle, noe som ikke var lett med masse lekser, osv. Men så ble Hiiler sett vekk på "fòr" til ei som skulle kjøpe han.. I to måneder stod han der uten å bli stellt, osv. Da for pappa og søsteren min ned å henta han. (Han er selgd nå, står i Farsund..:) )

Har aldri angra på kjøpet av Victoria..:) Hun har nå vert hos bedekking med Silvia og Dagmunds hingst Raoul. Om to dager får vi se på ultralyden om hun har føll..

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 29/05/2005 :  22:35:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spinka og sparte til hest via penger jeg fikk til bursdag og jul, samt småpenger som kronestykker, 50-øringer, 10-ere som jeg leverte til veksling på banken.

5000 var veldig mye penger for en 9-åring på den tida. Synes fremdeles det er en del penger, og dette var for 10 år siden... Men så fikk jeg kjøpt drømmehesten min også da:)

(forresten så er sparing av småpenger en effektiv måte å spare på! Leverte en liten haug på banken her om dagen, og det var hele 1600,- i den lille haugen. Penger som du knapt nok merker at du har, men som man merker når det blir sånne summer... :) )

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  23:35:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snill samboer...+ litt jobb "på si"... ;)

Betalte 6000 for første hoppen jeg hadde,problem-hoppe...ble avlivet tre år etter pga en skade fra tidlig alder... :(
Betalte 20000 for han jeg har nå som tre-åring...knapt innkjørt og ikke innridd,så syns det var i dyreste laget da....men er per i dag en kjempe-hest for meg! Absolutt verd det jeg måtte betale...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2005 :  11:38:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Den første ponnien vår kjøpte mamma til oss for å se om virkelig var så hesteinteresserte som vi skulle ha det til. Da var jeg 7 år gammel.

Jeg var/er veldig kraftig og har vokste fort i høyden så da jeg var 10år var jeg for stor for Shettisen. Så da kjøpte mamma en større ponni til meg.

Så brukte jeg alle komfpengene mine til å kjøpe meg hest jeg kunne konkurrere med. Ble da den lykkelige eier av verdens skjønneste Araber.

De to siste har vi kjøpt på avbetaling.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2005 :  23:28:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte hesten min for konfirmasjonspengene mine... For å ha råd til å ha henne(er det som er dyrt) jobber jeg..
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  10:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lånte penger av mamma første gangen + at jeg hadde noe selv. Andre hesten fikk jeg penger av besteforeldrene mine til å kjøpe + at jeg har hatt litt hjelp av pappa. Stalleie, treninger ++++ har jeg betalt selv, og det er jo det verste å betale! Skal jeg ha en til hest, blir det nok å ta opp litt lån på huset:)
Hege Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.