hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jobbe med hest på Island. Og folkehøyskoler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Jobbe med hest på Island. Og folkehøyskoler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

misstrivial

» VIP

Innlegg: 49

Skrevet - 20/05/2005 :  18:42:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann helt siden jeg prøvde å ri islandshest har jeg hatt lyst til å bo på island og drive med islandshester. Jeg lurte på om det er noen her som har gjort det? Må du kunne innri hester og gangsette? Jeg har ridd for lite islandshest til å kunne gangsette. Og hvor kaldt er det på island? Må du lære islandsk?

Er det noen andre land som kan anbefales? En på stallen var i Amerika. New Jearsy og trente travere. En ble bra, keepitinthefamily heter den vant bla hambletonian tror jeg det var. Avlshingst nå.

Folkehøyskoler, er det noen som går på det her. Lurer på om det er en i Norfjordeid. Er det den andre har snakket om her? Vet om en som gikk på den.

Hvor mange poeng får du får å gå på folkehøyskole? er det noen fordeler med å gå på folkehlyskole bortsett fra fri år, og sosialt?

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 20/05/2005 :  20:13:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Veit ikke svaret på mange av spørsmålene dine, men ang. folkehøyskoler så gir det 3 poeng på vitnemålet. Men det som er, er at hvis du går folkehøgskole og vil bruke de tre poengene på vitnemålet så blir du tatt inn på sekundærvitnemålet, og ikke primær. Og inntaket på sekundærvitnemålet er høyere enn inntaket på primærvitnemålet. Men du kan jo også velge å ikke søke på sekundærvitnemålet, og bare primær. Hvis det ble forståelig? Gå til toppen av siden

karen&irpill

Innlegg: 203

Skrevet - 21/05/2005 :  21:48:29  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Heisann=)
Samme drøm som meg du da, med andre ord.
Jeg har ikke svar på alle dine spørsmål, men hvis du er der som praktikant er ikke det du noe du gjør aleine, men med hjelp fra andre? Er ikke sikker da. Det varierer hvor kaldt det er på island. som regel er det kjølige somrer og milde vintrer. Det kan blåse KRAFTIG og regner ofte. Du må nok ikke være islandsk, er endel som tar inn folk fra andre land tror jeg (hvertfall noen). Det er en fordel å kunne litt islandsk, men jeg tror det er greit om man kan snakke flytende engelsk. Det er også endel som snakker svensk, dansk eller norsk.

-Karen-

[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

marielw

» VIP

Innlegg: 24

Skrevet - 22/05/2005 :  01:46:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobber pa Island na for tiden og stor trives. Jeg hadde aldri ridd inn en hest fra grunnen av för og aldri gangsatt en. men dette er noe jeg har lært fort. Det kommer jo veldig ann pa hvem du far deg jobb hos da.
För jeg kom hit kunne jeg ikke noe Islandsk men det kommer seg for hver dag. De fleste gardene rundt her hvor jeg jobber har alle jenter (og noen gutter) fra andre land til a jobbe for seg.
Er ikke sa kaldt egentlig, men nar det blaser sa blaser det, men vindtette klær og med en til to flisgensere har hvertfall jeg overlevd. Og varmedress den kaldeste tiden nar det snör.
Har flere bilder pa vipe'en sa bare ta deg en tur innom.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway
Innlegg: 723

Skrevet - 06/07/2005 :  00:44:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
litt gammel diskusjon, men..

dersom du er interressert i islandshest og gangartsridning, og vil gå på folkehøgskole, anbefaler jeg fhs 69'nord, rett sør for tromsø, webside: www.69nord.no

skolens hester er for det meste islandshester, et par nordlandshester, og en fjording, ca 10-12 islendinger. du lærer noe gangartsridning, og kan selvfølgelig øve så mye du vil med "din" hest, dersom du har en av islendingene (men dette burde ikke være noe problem, hvis du forteller læreren hvor gjerne du vil ri islandshest). i tillegg er det linjetur til island, med overnatting, og undervisning i gangartsridning på hotel eldhestar utenfor reykjavik.

du kan se litt bilder fra skolen på vip'en min, skal legge ut flere senere, bare følg med:)

og ellers er det bare å ta kontakt hvis det er noe du lurer på angående skolen osv
Gå til toppen av siden

fjøsnisse
» VIP

Innlegg: 1

Skrevet - 10/07/2005 :  21:12:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei sann. jeg jobbet på Island for 2 år siden, det var helt supert. var på en gård med 300 sauer og 70 hester. jeg tok kontakt med islands bonde orginisasjon og fikk satt en annonse i avisen deres, som er gratis. fikk svar etter 2 dager. her er adressen til en som jobber der: tjorvi@bondi.is han kan norsk så det er bare og spørre i vei :)
språket er ikke noe problem, det kommer fort, om ikke jeg snakker islansk så forstår jeg og kan lese det sån noendlunde.
Gå til toppen av siden

misstrivial

» VIP

Innlegg: 49

Skrevet - 20/07/2005 :  13:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann alle sammen. Var litt artig å se en annen folkehøyskole en den i norfjordeid. Finnes det flere folkehøyskoler en "69 grader nord" og fjordane?

Likte godt den 69eren men det er ganske langt unna liksom når du bor her i sør. hehe hadde vært artif å ha med seg hesten men det blir litt langt liksom.

Og hvor dyrt er det å gå på folkehøyskole? vet om en nå som må betale 3000 i måneden.
Gå til toppen av siden

Mezzy

Innlegg: 111

Skrevet - 20/07/2005 :  16:18:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Hva med å lete litt inne på Folkehogskole.no? Der burde du kunne finne alle folkehøgskolene med hestelinje

Står som regel litt om skolen der, pluss at det gjerne er link til skolens webside.

Redigert av - Mezzy den 20/07/2005 16:19:42 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway
Innlegg: 723

Skrevet - 22/07/2005 :  19:11:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
er "søring" selv, jeg. og, ja, det er langt til tromsø, men ta med i betraktningen at du får oppleve noe fullstendig nytt, noe helt annet enn det du ser hver dag hjemme.

det var to som hadde med seg egne hester til skolen når jeg var der, begge var fra trøndelag. ei av dem kjørte hesten selv, de brukte ca 3 dager opp, hu andre betalte 4000, tror jeg det var, for transport av hesten fra trondheim til tromsø.

angående pris: jeg betalte 61 000 for hele året, da er kost, losji, strøm, og alle turer inkludert (islandstur, avslutningstur til lofoten, flere turer på friluftsliv, bla. isbretur, snøhuletur...). tror prisen er satt opp med et par tusen, men da slipper du å betale for bruk av internett.

dersom det er noe mer du lurer på angående 69' nord er det bare å ta kontakt på vipen min

Redigert av - batta den 22/07/2005 19:16:23 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.