hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - NRYFs trenerutdannelse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 NRYFs trenerutdannelse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2005 :  14:08:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
NRYF tilbyr noe de kaller trenerutdannelse - trener I og trener II.

Jeg har forsåvidt ikke per dags dato store planer om å ta trener I, men synes det høres veldig interessant ut, og lurte på om det var noen her som har tatt dette, eller kjenner til noen som har tatt denne utdannelsen. Kanskje det kan være aktuelt en gang.. Dessuten er det sikkert av interesse for andre her!
  • Hvordan synes dere isåfall kurset var?
  • Er det å anbefale?
  • Hvordan har du brukt kurset i etterkant?
  • Hva slags egenerfaring hadde du før du tok kurset?
  • Hva slags erfaringer har du hatt etter kurset?

dressurblogg.no

Labbis

Denmark

Skrevet - 25/07/2005 :  11:15:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tok Trener I kurset i fjor høst/vinter, og jeg syntes det var veldig nyttig. Fra før av hadde jeg gjennom årenes løp instruert endel, mest privattimer, og jeg hadde noen faste elever i uka som jeg instruerte da jeg meldte meg på kurset.

På kurset varierte det hvor mye instruksjonserfaring folk hadde, noen hadde så mye som Trinn II (fra Starum), noen jobbet på rideskoler, mens andre (som meg) hadde det litt mer på "hobbybasis". Jeg tror de fleste syntes det var bra, men de som hadde mye instruktørutdanning fra før syntes muligens ikke det var like nyttig som folk med litt mindre erfaring/utdanning. Men nesten det viktigste med kurset er å utveksle/diskutere erfaringer, og det tror jeg alle syntes var bra!

Innholdet i kurset var stort sett veldig bra, noe av det beste (hvis jeg skal nevne en ting) var biten Nina Rasmussen hadde om trenings-psykologi (eller hva jeg skal kalle det), det var utrolig interessant, og alle ville veldig gjerne hørt mye mer om det, men det var dessverre ikke satt av mer tid til det. På kurset er det jo en generell treningslære-del, en dressurdel, en sprangdel, og en feltrittsdel, så man får lære mer om alle de tre grenene selv om man feks. bare trener folk i dressur til vanlig. Og det er egentlig veldig nyttig! I hver av grenene skal man på kurset legge opp en treningøkt som noen skal ha, så de fleste må "i ilden" og instruere en liten økt (ca 15 min.). Men vi ble for det meste plukket ut etter hvilken gren man hadde mest erfaring med.

Jeg ble hvertfall inspirert av kurset, og tenker mer gjennom hva jeg gjør og hvordan jeg sier ting når jeg legger opp timer/instruerer. Og det fikk meg også mye mer interessert i treningslære, og den teoretiske bakgunnen for trening. Men trenerkursene er jo ingen utdannelse til instruktør, det er kurs for å lære mer om trening av ryttere, så det kan ikke tas feks. i stedet for å gå på Starum hvis man vil instruere på rideskole eller liknende. Men instruerer man endel er det veldig lurt/nyttig å ta, det er jo blitt lagd for at man skal få en felles bakgunn for å trene folk, og det finnes tilsvarende kurs bygd på samme måten i andre idretter. Og kurset er blitt veldig populært, da jeg tok det var det 64 søkere og 20 plasser.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.