hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utdanning til strassergodkjent hovpleier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Utdanning til strassergodkjent hovpleier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

JohanneH

Skrevet - 27/05/2005 :  09:07:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet noe om hvordan man utdanner seg til strassergodkjent hovpleier? Er interessert i feks. sted, opptakskrav, skole hvor lang tid det tar å utdanne seg og lignende.

Cesar

» VIP

Skrevet - 28/05/2005 :  09:33:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke for å være ufin, men hvorfor vil du utdannes innen denne typen barfot trim?
Har faktisk kun hørt negative ting om dette. Og det er vel ikke en særlig dyrevennlig måte å gjøre det på.
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 28/05/2005 :  12:15:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Du finner info om utdannelsen her: http://www.krulligahasten.se/event/list,1,87.php
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

JohanneH

Skrevet - 02/06/2005 :  12:27:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kajsa: Tusen takk for denne adressen! Jeg fant mye interessant informasjon der!
Cesar: Hva man utdanner seg til er vel en vurderingssak. Akkurat nå ønsker jeg å finne info om Strassertrim fordi hesten min går barfot og jeg synes det er svært interessant. Lurer bare på: Hvor mye kan du om denne typen hovtrim siden du uttrykker deg så skråsikkert???
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/06/2005 :  12:54:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
I Norge har vel etterhvert mange tatt noe avstand fra Strassertrim, og heller falt for naturtrim, fordi den er mindre "hardhendt" i overgangen. (Sånn jeg har skjønt så er strasserprinsippet å rette opp mye mer på en gang enn det man gjør med naturtrim).
Tror også Strasser står som et symbol på fanatisme for mange av oss som ikke har barfothest (til opplysning har jeg ikke hest i det hele tatt), dette er jo ikke damens egen feil, men hennes tilhengere, likevel får jo da også hennes filosofi lide for dette.

Ditt ønske om å utdanne deg til Strassertrimmer er jeg dog helt enig i at er ditt valg, og kan sånn sett bare ønske lykke til

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

JohanneH

Skrevet - 02/06/2005 :  13:44:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vel egentlig ikke tenkt å utdanne meg til hovpleier i det hele tatt jeg... Er bare interessert og har skrevet en fagoppgave om barfothest der utdanning måtte være en del av innholdet. Har ikke noe imot naturtrim, men jeg vet ikke så mye om det. Er enig i at man ikke bør være for "hardhent" i overgangen fra sko til barfot, og da vi tok av skoa på en av hestene våre gikk vi svært forsiktig tilverks. Har også hørt om en som ble anmeldt for strasserbeskjæring eller noe. Dette er selvsagt ikke slik det skal være, men jeg synes likevel at grunnfilosofien med at sko er bedre og mer naturlig enn barfot er god. Det blir hva man gjør det til! Vet dere om en side med info om naturtrim i forhold til strassertrim? Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  16:00:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
se http://www.barfothest.com Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  00:55:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror også Strasser står som et symbol på fanatisme for mange av oss som ikke har barfothest (til opplysning har jeg ikke hest i det hele tatt), dette er jo ikke damens egen feil, men hennes tilhengere, likevel får jo da også hennes filosofi lide for dette.

Etter å ha lest ca halve boka "et sunt og naturlig hesteliv" synst til og med jeg at det blir for mye skråsikker fanatisme, selv om jeg sverger til barfot og utegang Det står at hester får klaustrofobi av å være i boks, men mine går gjerne inn i boksene sine for å sove om natta. Hvis en hest står ute i 15 minus og fryser, ser jeg det ikke som et overgrep mot hesten å sette på et varmt dekken. Hun har mye rett i det hun skriver også, men etter min smak blir det et litt for religiøst forhold til det naturlige

Når det gjelder strassertrim så har jeg dessverre ikke så mye å bidra med. Er selv tilhenger av naturtrim, og det finner du en del om på siden Frøya anbefaler.
På denne siden finner du en del Strasser-linker:
http://www.thehorseshoof.com/strasserweb.html

Lykke til med prosjektet:)
Gå til toppen av siden

JohanneH

Skrevet - 16/06/2005 :  08:48:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
, men jeg synes likevel at grunnfilosofien med at sko er bedre og mer naturlig enn barfot er god.
Opprinnelig postet av Barfotfan
[/i]

Mente selvfølgelig at barfot er bedre og mer naturlig enn sko...
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 16/06/2005 :  12:21:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte en spm tegn på slutten av mitt forrige innlegg, hadde jeg gjordt det hadde det hørtes litt vennligere ut.
Er ingen ekspert på Strasser trim, men som er skrevet over synes jeg det er en noe brutal måte å gjøre det på. (ant ikke særlig behagelig) har endel jeg kjenner litt lenger nord i landet som har fått halte hester etter denne type trim.
Har også snakket med barfot trimmeren jeg har brukt her jeg bor, og det virker som om det blir tatt avstand fra strasser metoden. Har også hørt om hun som ble anmeldt for dyremishandlign, ikke bra.
Så jeg beklager visst du følte jeg angrep deg. Det var IKKE meningen.
Gå til toppen av siden

JohanneH

Skrevet - 21/06/2005 :  08:46:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Cesar: Oki. Hadde nok sett litt blidere på det da ja. Har egentlig ikke noe imot naturtrim og andre typer barfotfrim. Trodde du bare var en som sverget til sko, men egentlig hadde null peiling på barfot jeg... Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 20/07/2005 :  18:19:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
leste en artikkel om en folkehøgskole som hadde flere hester,som faktisk måtte slaktes pga feil trimming. dette var selvfølgelig ekstemt,men mener de brukte strassermetoden. alle hestene va stokkhalte og hadde flere hovbyller i en hov. skikkelig trist,for det gir barfotprinsippene et dårlig rykte.
er selv "barfotfan",og prøver å ha et så naturlig hestehold som mulig. men alt med måte mener nå jeg:) om hesten fryser,så gi den et dekken. det er ikke noe "stakkars" over det. mange hester trives godt inne,men det er forskjell på å la hesten stå i stallen om natten og å la den gå ute 1 time om dagen.
hestene mine bor ute hele døgnet og trives med det. med dekken om nødvendig:)
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 20/07/2005 :  21:11:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Pølsa, kan du huske hvor du leste den artikkelen? Evt hvilken skole det er snakk om så kan jeg søke det frem selv? Send meg evt en melding om du ikke vil si det her
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.