hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - rir dere i regnevær?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 rir dere i regnevær?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  14:18:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Idag regner det ute...:(
Må innrømme at jeg kommer med tusen unnskyldninger overfor meg selv til hvorfor jeg ikke rir idag. Men saken er egentlig så enkel; Jeg liker ikke regn! Og hesten min liker ikke regn (dvs, han blir urolig og ukonsentrert..og det blir ikke bedre av at jeg mistrives i regn) og alt blir jo bare kliss av dette regnet.

Rir dere i regnevær (altså de dagene det virkelig REGNER og ikke bare drypper litt fra himmelen)? Synes det er ganske kjekt å legge fridager til de dagene det er drittvær...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  14:29:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg elsker regn, men jeg er nok litt måteholden med å ri ut de dagene det virkelig pøser ned. Drypper det litt nå og da, rir jeg ut, men Birtingur er ikke spesielt glad i regn og blir gjerne litt ekstra vimsete da. Har prøvd å longere noen dager hvor det virkelig har plasket ned, men det har resultert i at kontaktlinsene mine har glidd av øynene mm. pga. alt regnet, så det har jeg gitt opp.

Jeg tar heller inn hesten og steller godt med ham, og trener litt HMS eller lignende innendørs når det regner skikkelig. :-)
Gå til toppen av siden

anki15

» VIP

Skrevet - 20/05/2005 :  14:33:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg selv hater å ri i regn! Dt er helt greit å ri i småregn der du såvidt kjenner at det regner, mn viss det blåser og er skikkelig kaldt og bløtt, så vrir jeg meg unna og tar heller en skikkelig børst og koz til hesten min. Tror ikke hesten heller liker å vær ute i regn som slår mot den...
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  14:33:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg rir i uansett vær jeg ;) Liker og være ute i ordentlig plaskevær, da er der lite folk ute på grusveiene og vi kan få trent ordentlig uten opphold pga folk i veien.
Jeg kler meg godt og tar av sted jeg :)
Og tiden da vi kommer hjem igjen i en god og varm stall er bare helt herlig :) God og bløt hest som blir stelt og fått gode varme dekken på seg. Deiligt :)
Det eneste som stopper meg i og ri er tordnevær og sterk storm.
Fra starten av likte ikke hesten min heller så godt og være ute i dette været, men han her blitt vandt til det nå. Så nå går det helt greit.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  15:07:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg rir i regnvær
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 20/05/2005 :  15:11:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Jeg rir i regnvær, men trives best med å ri i finvær ja;P
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  15:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir i regnvær og trivest med det ;)

Men som Bente71 sier,jeg vegrer meg for å gå ut i torden...det er vel eneste "vær-grunnen" til at jeg gir Knekten fri,og ikke vil ri...

*fins ikke dårlig vær,bare dårlige klær*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  15:40:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir i regnvær, men rir aldri hvis det trodner eller lyner...
syns det egentlig er ganske så koselig å ri i regn, og bare være ute i regnet..

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

bad_girl

» VIP

Skrevet - 20/05/2005 :  15:50:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja jeg rir i regnværet.. selv om jeg hater regn, så fortjener hesten å få sin daglige trening! selv om det regner, er det da bedre å ha på seg regnklær å ri som vandlig, og heller la hesten såtå inne med ett godt dekken etterpå.. selv kan du lage deg en god kopp kakao når du kommer inn! Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  17:26:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Ut i vær on vind med samme sinn!!!!

Ja, jeg rir i regnevær, og trives godt med det. Selvfølgelig er finværet å foretrekke, men man kan ikke få alt...

Men må ærlig innrømme at i dag har jeg ikke ridd(det regner =p)
Men jeg har vært ute på 2 timers joggetur da, så det er ikke været det kommer an på!! =)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  18:06:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Så klart, jeg rir i allslags vær, ihvertfall de "værene" vi har her på vestlandet:) Syntes det er gøy å ri i ruskevær til og med.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  18:25:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
"Det finnes ikke dårlig vær, bare....." Skulle ikke jeg ridd når det regner hadde det ikke blitt mye trim på Holter gitt, for her oppe i Trøndelag har vi stort sett alle fire årstider på en og samme dag.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  18:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som Natalie sier så er vi i Trøndelag velsignet med et variert vær, men jeg pleier å snike meg ut akkurat i det det er oppholds jeg da... Kan godt ri når det regner, men foretrekker å se hvor jeg rir hen (briller = dogg og masse vann. Noen som har prøvd å kjøre bil i pissregn uten vindusviskere?), derfor begrenser det seg selv. Men om sommeren synes jeg det er koselig med litt regn når det er varmt i lufta, trekker bare på meg min fantastiske regnfrakk så unngår jeg å bli våt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  20:35:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hehe, jeg har som regel værgudene imot meg jeg da, så jeg får himmelen i hodet akkurat i det skal sette avgårde på tur (derfor så rir jeg omtrent alltid med regnklær hvis det er skyer i sikte);)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  20:44:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Haha, Natalie, så uheldig er ikke jeg da. Bor rett ved stallen jeg, så jeg er flink til å snike meg ut når jeg ser at det blir oppholds ei stund. Og om det slår feil så bare venter jeg i stallen og styrer litt for meg selv, og kaster meg ut når det er oppholds i noen minutter. Er rart det der, det å ri ut i regn er forferdelig men om det begynner å regne etter et kvaters tid så er det ofte jeg ikke merker det engang...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 20/05/2005 :  22:41:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Om det regner er det fint mulig å ri mao jeg rir. Om det regner og blåser da står jeg over..

"Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!"

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.