hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frieser
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Frieser
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Akra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2005 :  19:35:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAkra  Svar med kopi av melding
Skal få hest på halvfor i en stall nå snart Og i den stallen er det to frieser på to år, gleder meg til å hilse på de
Kald- eller varmblods ønskjes kjøpt neste år! =) Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  22:43:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
Hei!

leste det som var skrevet om friesere av Cesar og må si meg sterkt uenig!dette er en FANTASTISK hesterase! En svart hest uten noen kvaliteter? Helt feil...Friesere er en utrolig flott ridehest, turhest, kjørehest og dressurhest. den er også utrolig lærevillig og har en kjempe sterk psyke.
Etter min mening har heller ingen annen hest flottere bevegelser enn denne rasen heller. Vakrere skapning skal man lete leenge etter!

http://www.korumdalen.no/
Redigert av - Korumdalen_Frieserstall den 04/09/2006 21:33:36 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/01/2006 :  08:25:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig :) Gå til toppen av siden

Korumdalen_Frieserstall

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  21:40:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKorumdalen_Frieserstall  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!

leste det som var skrevet om friesere av Cesar og må si meg sterkt uenig!dette er en FANTASTISK hesterase! En svart hest uten noen kvaliteter? Helt feil...Friesere er en utrolig flott ridehest, turhest, kjørehest og dressurhest. den er også utrolig lærevillig og har en kjempe sterk psyke.
Etter min mening har heller ingen annen hest flottere bevegelser enn denne rasen heller. Vakrere skapning skal man lete leenge etter!

PS: Noen som har noen bilder fra årets utstilling? Hva med å legge dem ut her eller under friserutstilling 06? jaa

Opprinnelig postet av Korumdalen_Frieserstall

Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  19:20:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er faktisk enig med Cesar, selv om de fleste er flotte og se på, stopper det ofte der, mange har noe dårlig ekstriør, og egner seg egentlig best til kjøring og sirkus.
Dersom jeg her og nå skulle betalt over 70000 for en hest, hadde jeg heller brukt pengene på en dyktig lærehest enn en sort show hest, selv om de er aldri så flotte å se på.
Men nå skal jeg ikke gre alle over en kam.

Opprinnelig postet av Stall-Vinga

Jeg skal fortelle deg en ting. Frieseren er så MYE MER enn bare en pen hest å se på. Aldri før har jeg sittet på en så god hest som en frieser. Dem er bare helt fantastisk i dressur. Dem er helt hærlig i kjøring.
Og dem har et rolig og godt gemytt. Det er hester som blir sterkt knyttet til sitt menneske. Og det er fantastiske lærehester.
Greit at du ikke grer alle under en kam. Men det er et fåtall som er slik du beskriver. Ikke "de fleste".

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  19:38:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Dere som tror Frieser er noen dårlig hest, bør kanskje sette dere litt mer inn i ting før dere uttaler dere.... Les litt... så tror jeg kanskje dere ombestemmer dere.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  19:46:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det er under 20 friesere i norge såvidt jeg vet...det er vel egentlig ikke så rart heller, med tanke på de høye prisene...

Opprinnelig postet av Mona_Wendy

Det er over 150 friesere i Norge..
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 05/09/2006 :  20:43:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Og at føll er dyre......ja, kanskje ikke så rart når man tenker på hva det faktisk koster å avle opp en frieser. Og selvsagt når folk er villig til å betale så mye. Hver eneste krone er verdt det. Og Når man rir en frieser..den går faktisk ikke med nakken i været 24 timer i døgnet. den kan gå med hode ned også, eller gå i riktig form. Så det er ingen ulempe for ryggen det.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  10:21:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Når nakken er så "rak" som på frieserne så er jo resten av kroppen tilpasset det også!!! Er ikke bare tilfeldigheter liksom.....

Og som Lopke sier, så nærmer det seg faktisk 200 friesere i Norge snart.

Så, jeg sier det igjen... Hva med å undersøke litt før man uttaler seg??

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 16/09/2006 :  00:05:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
det er nærmere 200 friesere i norge per dags dato ;) stor vekst av både norskfødte føll og import :) Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  18:05:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej har aldri handtert ein frieser eller hatt noo med dei å gjere, men dei er utvilsomt fantastisk vakre hestar med mykje utstråling.

Ej er litt fascinert over den strenge avlen på frieseren-slik skulle det gjerne for mej ha vore på fleire hesteraser!
skal ikkje nevne noken spesifikk rase, men vi har jo eit par raser der prisane er sinnsyke og hestane direkte dårlige...

Kvalitet skal koste.

Ein vakker dag kan det hende ej får råd til ein akseptabel frieser, men å avle på den blir for dyrt for mi lommebok so det kan hende ej lar det bli med tanken og fortsett med mine shagya-araberar som på tross av lavere prisar og kjedeligare utsjånad framleis er gode bruksdyr...

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  18:13:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har kommet en friser opp i kroken. Altså stallen på Rennesøy. Er 1 1/2 år da, men allikevel! Gjett hvem som har blitt helt forelska? Fy fader, den er bare så fin! Har sinnsykt stort hode da xD I forhold til resten av kroppen, men det vokser seg vel til med tida. Må være problemer å få tak i grimer og sånn til den xD Men som sagt. Den er helt nyyydelig<33
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  18:13:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har kommet en friser opp i kroken. Altså stallen på Rennesøy. Er 1 1/2 år da, men allikevel! Gjett hvem som har blitt helt forelska? Fy fader, den er bare så fin! Har sinnsykt stort hode da xD I forhold til resten av kroppen, men det vokser seg vel til med tida. Må være problemer å få tak i grimer og sånn til den xD Men som sagt. Den er helt nyyydelig<33
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2006 :  18:13:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2006 :  00:14:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Totalt OT, men bare lurer på om du (Roxanne) står på Kroken?
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.02 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.