hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Intervalltrening/variasjon?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Intervalltrening/variasjon?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

volvojenta

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  13:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressevolvojenta  Svar med kopi av melding
Jeg har en fullblodsaraber på snart 6 år.
Han har fryktelig mye energi inni seg,som jeg vil prøve å utnytte på best mulig måte. Hesten har ikke blitt ridd så mye i vinter,pga. opp foring. Derfor har musklene "tatt ferie", men det begynner å komme seg. Jeg husker at jeg tidligere har hørt om intervalltrening,som bygger opp hesten og får den i form. Jeg varierer treningene på best mulig måte,med sprang en dag,dressur en annen og turridning.
Jeg hadde en tur her om dagen,da vi benyttet oss av energien hans. Jeg lot han trave i de fleste oppoverbakker,for så å skritte litt. Så litt galopp,så skritt. Jeg var ute med han i ca. 2 timer,å han ble bare litt svett. Dagen derpå var han lite kvikk igjen...

Det jeg lurer på er om dere har tips på hvordan jeg kan trene han på mest mulig fornuftig måte,og få ut litt energi,samtidig som han bygger muskler???

Kan føye med at han står ute 12-14 timer om dagen.

Håper på svar:)
Hilsen en sliten og frustrert rytter

Gled deg over hesten din,og den vil glede seg over deg:)

Opal

» VIP

Skrevet - 06/05/2005 :  15:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke muskler er du ute etter å bygge? Ridehestmusklerne eller løpemusklene? Hva er målet ditt med treningen?

Gå til toppen av siden

volvojenta

Norway

Skrevet - 06/05/2005 :  16:54:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressevolvojenta  Svar med kopi av melding
Generelle muskler,i buken og lårene. Ridehest musklene:) Målet mitt med treningen er å utnytte energien hans på en fornuftig måte,slik at begge får muskler og kondisjon. Jeg prøver selv å stå mye oppreist i trav for å styrke mine muskler også,så jeg bedre kan holde følge med han.. Noen som har tips?
Gled deg over hesten din,og den vil glede seg over deg:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.