hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Svømming
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Svømming
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 10/03/2005 :  11:43:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle plassere emnet, men jeg havnet her.

Noen som har noen erfaring med svømming for å bygge muskler? Vet at Sæthre Hestehotell i Løten har det tilbudet, og det er ikke langt unna meg. Kunne jo vært intr å prøve. Ibrahim elsker å bade, så det hadde jo kanskje vært en idè som et lite avbrekk fra hverdagen.

Hadde bare vært greit om det faktisk var effektivt for det er litt mye å betale for en random svømmetur som jeg liksågodt kunne hatt i Mjøsa : )

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Ullsokken

Norway

Skrevet - 11/03/2005 :  20:08:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Se her du: http://www.eadesign.no/holthestesenter/hester.htm

Jeg skummet bare gjennom artikkelen (eller hva det er), og så at det ikke sto må mye om muskelbygging. Svømming bygger muskler, ja. Det er løsgjørende og vedlikeholdene også.
Det har samme funksjon som for mennesker.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 11/03/2005 20:12:24 Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 11/03/2005 :  21:27:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres veldig spennende ut, men noen som vet noe om priser på denne svømmingen uten at en behøver å ringe dem? Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 11/03/2005 :  21:31:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Høres veldig spennende ut, men noen som vet noe om priser på denne svømmingen uten at en behøver å ringe dem?

Opprinnelig postet av jalla

Nå skriver jeg etter hukommelsen. Mener å huske å ha lest på et annet forum at det koster 350 kr timen på det stedet artikkel-saken min er hentet fra. Prisen var for en frisk hest da, kommer val an på om hesten er skadet, hvilket opplegg den skal ha osv.
Det er egentlig ikke så mye penger når det er tre personer der (sikkerhet).

"Svømmehallen er på 500 m2. Den har et lengdebasseng på nesten 30 meter, og et rundbasseng m/ytre radius 4,5 meter. Vanndybden er 2,7 meter.
Det er et motstrømsanlegg i lengdebassenget.
Temperaturen i vannet er på ca 18 grader.
Vi har et renseanlegg som går kontinuerlig, og i tillegg blir bassenget slamsugd en gang i uken. Renseanlegget tilfører ozongass hele tiden, slik at vi ikke behøver å bruke sarlig mye klor.
Videre finnes det 2 vaskespilt, og 4 tørkebokser. 3 av dem er innrettet med varmluft-tørking. I den fjerde tørkeboksen kommer det et solarium.
Vi har også laget et stellebord for hundene, hvor man enkelt kan føne og stelle pels ved behov."

Anlegget/opplegget høres virkelig bra ut også.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 11/03/2005 21:36:06 Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 11/03/2005 :  21:33:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svømming er super trening, og veldig trygg måte å trene på iom at det ikke er stor fare for overbelastninger.

Men svømmetrening er så pass dyrt at jeg neppe hadde vurdert det som noe trening dersom det ikke var under rekonvalens. Som vanlig styrketrening er det så dyrt at jeg ikke ser poenget egentlig. Men har du lyst og har du råd, så hadde sikkert hesten satt pris på det. Selv har jeg ikke hørt om noen som har betalt for svømming kun som en del av treningen.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 11/03/2005 :  22:22:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Det kostet 250 kr, og da kan man svømme så lenge man vil : )
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 12/03/2005 :  00:22:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det skal vel være finfin trening iom at det sliter langt mindre på ledd osv. enn det vanlig trening på bakken vil gjøre.

Som et lite off-topic innskudd så tror jeg spoff skrev en eller annen gang at Marit Delebekk benyttet svømming mye på sin Ragant da han var topptrent for å ikke slite han ut, men holde han i form.

Det som også skal være sagt er vel at det må kanskje foretas litt sånn "på fast basis" om det skal ha noen treningsmessig fordel:) Men Ibrahim syns jo sikkert svømming i svømmehall er gøy også om han syns svømming i storeplaskebassenget Mjøsa er artig (dere kunne vel ikke svømt over til andre sia en dag i sommer og vært trekkhest for "enkli glad i å bade bare jeg husker å gå ut i vannet" hest?!?! *smiske smiske* :))

Hadde vært fint hvis du la inn en oppdatering når du har prøvd å bade, gjerne med kommentarer om hvor lenge man anbefales å svømme når man er utrent som svømmer osv også:)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 26/03/2005 :  15:30:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svømming er veldig bra for hesten! Hestene pleier å nyte det. Hesten får mykne opp musklene også. Anbefaler det!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

akj

Skrevet - 27/03/2005 :  00:30:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det kostet 250 kr, og da kan man svømme så lenge man vil : )

Det koster mer på Kløfta enn 250 kroner, og tror ikke man kan svømme så lenge man vil.

To personer følger hesten under hele svømmingen, og jeg tror faktisk at en hest som ikke er vant med å svømme kun er i bassenget noen få minutter per gang i starten.

Men for all del; det er kjempefin trening for hesten - enten han er i form eller under opptrening.

Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2005 :  08:14:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den gamle hesten min som jeg hadde på helfor pleide å väre på svömmetrening på Sätre om sommern. Var der, og det var et dödsfint sted!! De gikk på beite hele dagen, og svömte 1-2 gr i löpet av en dag. Stallen var helt ströken med sånne hestehoder på toppen av boksene og lysekroner i taket!!

Anyway, hun synes det var bra å svömme, fikk trent musklene, men fikk også ganske underhals av det.. LItt teit det da..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

inaw

» VIP

Skrevet - 05/04/2005 :  14:07:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseinaw  Svar med kopi av melding
Heisann!

Hadde hesten min en måned på Sætre i Løten i fjor. Kan anbefale det på det varmeste! Han ble kjempefin i kroppen, ordentlig musklet, lett og ledig. Han fikk ingen underhals. Folkene på Sætre er verdens koseligste, stallen strøken, masse utgang, førsteklasses fôr og masse omsorg... Kan vrikelig anbefales!
Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 07/05/2005 :  18:17:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ingen pris, bare at det er ganske dyrt. Men det jeg imidlertid vet, er at dette er super trening! Det er på linje med sprangtrening og bedre enn dressur. Eneste treningen som overgår (jeg snakker nå om effektivitet) er travtrening!! Og dessuten er det ingen fare for overbelastning i et basseng.

Hester som er på et sånt sted en liten stund, drar derfra bedre muskelsatt enn da de kom.
Har vært innom Holt Hestesenter på Kløfta et par ganger. Hestene stortrives selv om de ikke står så veldig mye ute! De slapper av og koser seg skikkelig. Anlegget er også helt supert! Stod ferdig i -02 tror jeg..

Må bare bøye meg i støvet for svømming :)

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.