hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dulling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 dulling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2003 :  23:13:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Men uansett hva du sier så burde ALLE hester så så lenge ute som mulig...

tihi
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 03/05/2003 :  23:16:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Det jeg mente med det at det ville vært "kjedelig" hvis alle var like, var at vi faktisk lærer av hverandre. Og dessuten, så er alle hester forskjellige, det er også en grunn til at noen må stå på stall, og noen på utegang.
Tror ellers jeg har fått fram hva jeg mener i denne debatten. Men jeg synes fortsatt det er bra at vi er uenige og at vi har forskjellige meninger, det er mye å lære av slike debatter!

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 03/05/2003 :  23:19:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
josefine: hvordan kan du vite at alle hester burde stå ute så lenge som mulig? Kjenner du hesten min? Kjenner du alle hestene her i verden? Det blir litt dumt å bruke ordet "alle", for det blir helt feil. Det finns hester som av forskjellige grunner IKKE skal stå så mye ute. Spesielt når det er kaldt. Den hesten jeg solgte for noen dager siden, er et godt eksempel på det!

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2003 :  23:28:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Dere som har hestene deres ute hele dagen: Har hestene et skur eller tak å gå under hvis det er dårlig vær? På de fleste store stallene/ridesenterne har nemlig ikke hestene det, og da viser de tydelig at de ikke trives hvis det er dårlig vær. I dag hadde jeg 2 av hestene mine ute 1 time (oj oj) og når jeg da gikk for å hente dem kom de løpende! Jeg vil ikke tro de trives noe bedre enn oss ute i snøstorm uten noen mulighet for å komme unna.
Det er ikke ofte jeg har hestene mine så lite ute,men i dag vil jeg si at det var det beste for DEM. Shettisen min sto ute flere timer og på hun ser det ut som at hun ikke bryr seg om været i det hele tatt!
Jeg mener det er bedre å se ann hver enkelt hest hva de trives med enn å si at ALLE hester burde stå ute 10 timer om dagen uansett vær.

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 03/05/2003 :  23:40:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Riktig, kerry, riktig

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  14:55:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Vi har et stoort skur de kan gå inn i hvis d er dårlig vær men de bruker d nesten ikke samme hvordan vær det er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  15:32:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Nettopp!! De har muligheten til å komme seg unna været hvis de VIL!! Det har de nemlig ikke her. Det som var poenget mitt :)

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 04/05/2003 :  18:58:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Poenget var (som du sikkert skjønnte?) at å si at det vil bli kjedelig om alle hester levde et naturlig liv. Det er liksom ikke DET du skal tenke på, du skal tenke på hva som er best for hesten din... Skjønnte du litt bedre nå? Formuler det litt bedre var vel budskapet... Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  21:06:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg tror du skjønte hva jeg mente, så det er vel ikke nødvendig å være vrang og spydig.
Jeg skjønte hva du mente, men jeg tror alle tenker på hva som er best for sin hest. Det er derfor noen står på stall og noen på utegang. Jeg mente ikke direkte at det var "kjedelig", men at det er bra at ikke alle er like og at ikke alt blir gjort likt i hesteverdenen. Det var vel bare et eksempel på at ting blir gjort forskjellig.

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  22:20:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg mente liksom ikke at hesten skal stå ute selv om det er orkan.. Når jeg sa at alle hester bør få stå ute så lenge som mulig mente jeg heller at man burde sette ut hesten igjen hvis du synes det er bra nokk vær til det.. Det kom feil ut, men de er det jeg synes... Du kjenner jo best hesten din selv, men jeg tror jeg vet såpass at den heller vil ut hvis det er sol, enn å stå inne å råtne.

tihi
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 04/05/2003 :  23:30:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Hvis det er sol ja, men det er vel ikke mange som stenger hestene sine inne hvis det er fint vær. Jeg synes selv at utegang er veldig viktig for hester, men å si at alle hester burde stå ute hele dagen blir litt drøyt. En dag i vinter når det sluddet og blåste is, så stod hesten min ved porten og hutret etter 30 min. Da tar jeg den selvfølgelig inn, jeg tvinger den ikke til å stå ute når kroppspråket til hesten sier at den vil inn. Men hvis hesten hadde stått glad og fornøyd i paddocken hadde jeg så klart ikke tatt den inn.

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 04/05/2003 :  23:31:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sant det, beklager. Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 05/05/2003 :  14:47:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Min hest har vært ute i snøstorm, sterk vind og regn, men vil den inn? Nehei.. Den eneste grunnen for at hun vil inn er fordi den får mat. (om vinteren spesielt)
Hesten har selfølgelig en god og tett skog og gjemme seg i.

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 05/05/2003 :  15:52:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Det at hesten din har en skog å gjemme seg i forklarer kanskje hvorfor den ikke vil inn. Og kanskje det at du ikke barberer din. Min blir barbert (står med dekken selvfølgelig), og den har ingen skog eller noen ting å gjemme seg i.. Tror uansett ikke hesten min hadde foretrukket å stå ute i iskald vind. Men hester er jo veldig individuelle!

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/05/2003 :  19:02:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Enig at jeg tok litt hardt i

tihi
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.