hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Baksnakking!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Baksnakking!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2003 :  14:59:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Fy f**en, i dag har jeg fått vite at en VOKSEN DAME med tre travhester, feite og som ikke løper, har gått bak min rygg, og fortalt folk på bygden her at JEG ikke gir hestene mine mat! De er jo så tynne å skrøpelige jo!!! Hesten min ammer, så hun er litt smal, og kan ikke få mer mat, hvilket jeg har sagt til de 100vis av ganger! TIL ALLE DERE VERDENSMESTERE OG FORSTÅSEGPÅERE;
La alle andre være i fred, pass på dere selv, og ikke løp rundt som en predikant og fortell alle andre hva de skal gjøre. E så forbanna, dette har holdt på siden jeg fikk hesten min, altså tre år, og alltid har nor vært galt med min måte å trene, fore og sko på... Dette er et jævla gnål, så neste gang blir det sagt fra!!! Ville bare fortelle dere det. For dere som er det vet det veeeeeldig godt selv! Vil gjerne høre fra dere med samme problemet!

Gult è Kult;)

Redigert av mix1 den 14/05/2003 12:27:05

tabrathe

Norway

Skrevet - 31/03/2003 :  16:09:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har fått høre en del slike rykter om andre, jeg har ikke så veldig mye til overs for det. Stort sett har ting en god forklaring, slik som med din hest som ammer... Om det virkelig er noe galt med hesteholdet et sted, og man er bekymret, er det jo bedre å prate direkte med de det angår. Er det virkelig ille kan man jo tipse dyrevernet.

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  17:51:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Baksnakking i hestemiljøet er vel et vanlig problem eller?

På rideskolen her er miljøet totalt ødelagt.
Folk sniker seg rundt, og vil helst ikke snakke sammen.
Stallplasser står tomme og ingen har tiltakslyst i det hele tatt.

Skjønner ikke hvorfor det er sånn.
Mye sjalusi og en høy faktor av janteloven kanskje?
Ikke vet jeg...

Anette
Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 25/04/2003 :  18:55:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er derfor jeg liker folk som er direkte og forteller meg hvordan de vil ha det. Det er bedre å få ting trøkt i tryne så man har noe å tenke på, være litt molefonken en stund, men da vet jeg hvertfal, hva den personen mener før han eller hun tar det opp med andre..
Det er de som er mest direkte jeg stoler mest på i allefall!
Er det noen som har det tøft på stallen, så forsøk å ikke bry dere om de som ødelegger for dere, da har de jo mista hensikten med det alikevell!
Dere finner tross alt bedre venner enn de, vist ikke var det vel et lite tap.
Noe annet som jeg forsøker på er å minne andre på at man ikke skal baksnakke, når noen begynner å baksnakke noen andre til meg.
Eller si de i mot...
Det kreves litt mot for å gjøre det, men det funker!
Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 26/04/2003 :  20:19:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
heelt enig me gipsy... hvorfor skal folk egentlig baksnakke? er dere sjalu eller synes dere d bare er gøyt? eller er det noe konkret denne personen har gjort? så hvorfor ikke gjøre som gipsy sa? si det til den personen, det er bedre den får vite det og ikke gjør det igjen... man stoler mer på en person som forteller det direkte. du er sikkert litt lei deg først, men så tenker du, hun hadde jo egentlig rett!! Gå til toppen av siden

Udinese

» VIP

Skrevet - 28/04/2003 :  09:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også blitt komentert en dal..har noen venner som mener at jo større hesten er,jo bedre er den! Dette er tull!!! Min hest er 1.50 i mankehøyde, men den går finere enn noen av de "monsterhestene" de rir på! En hest er like bra selv om den ikke er 1.70 i manke! Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 28/04/2003 :  12:07:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kid, det er vel ikke baksnakking akurat vist du har fått vite om hva de snakker om.
Man må jo få ha forskjellige meninger, men det er aldri særlig ok å stå alene om sin mening...
Jeg syns du skal kose deg med hesten din jeg.. Du må jo ha en hest som passer dine behov, så får de dekke sine.
Jeg er enig i at det er mange fordeler med å ha en liten hest, framfor en stor, vist det kan få deg i bedre humør.
Eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg litt større hest, er min egen størrelse... Det er litt kjedelig å aldri ha sjenkelkontakt.
Men jeg vil ikke ha en gigant hest som du kaller den, jeg syns rett og slett at det kan bli for mye hest!
Gå til toppen av siden

Cammy

» VIP

Skrevet - 28/04/2003 :  19:42:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
når vi snakker om baksnakking; Sjekk ut Frik sin Side og Rir på fallabellaer da!! sinnsykt. Gå til toppen av siden

mari_solbakken

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2003 :  18:46:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemari_solbakken  Svar med kopi av melding
om frik og fallabellaene
det er jo ei seriøs dyrevernsak, hestene kan jo ta alvorlig skade av det! det er greit nok at det ikkje var så lurt å legge ut bildene, men det var no ikkje så gale!

Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 30/04/2003 :  19:19:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
cammy:
er du seriøst for å ri disse "hestene"? så noen av de andre innleggene dine..

*helene*
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 02/05/2003 :  10:00:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jenter, hester, baksnakking osv. har gått hånd i hånd så lenge jeg har holdt på med hest.
Jeg har lovd meg selv at jeg skal _ikke_ baksnakke noen, eller si stygge ting om hesteholdet deres, med mindre det er dypt og inderlig grunnlag for dette. (Og som Gipsy sier: det først er blitt personen fortalt..)

Men jeg mener, en ting er sånn missunnelsesbaksnakking som jenter holder på med i stallen (hu har ikke bruk for så dyr hest, herregud hu kan ikke ri osv.osv.) Det er noe ganske annet når folk sier at du ikke forer hesten din. Du får støtte deg til at du selv vet at du forer henne, og høyst sannsynlig alle på stallen din, og alle som kan noe om hest bruker jo å skjønne litt....
Du får holde ut Stormy, og prøve (selvom jeg vet jeg ikke ville klart det selv) å overse pompøse, oppblåste mennesker som syns noe om hesteholdet ditt!!

Guro
Gå til toppen av siden

Deliberate

Norway

Skrevet - 15/05/2003 :  11:03:30  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingDeliberate  Svar med kopi av melding
jeg mener at dersom du absolutt skal ut med at den og den personen gjør sånn å sånn, å den er så teit på grunn av ditten å datten, å hu behandler ikke hesten sin bra osv. så kan du si det til den personen det gjelder ikke alle andre. hvem andre er det som har noe med det å gjøre a? enten sier du det til den personen det gjelder eller så holder du kjeft. baksnakking er stygt gjort spesielt ovenfor den personen det gjelder. det kan hende at det er grunn bak måten ting blir gjort på.
dere som baksnakker: slutt med det!! tenk om det var dere som fikk høre at dere behandler ikke hesten bra fordi den er litt tynn selv om det er en grunn bak det. og atpåtill får høre det andre som har hørt det av den personen som har gått ut med det!!!

baksnakkere: skjerp dere!!
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 15/05/2003 :  12:46:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Tror nok baksnakking er ett stort problem i rytter miljooet. Oss ryttere, spesielt jentene, er veldig stolte. Om vi faar hoore at vi gjoor noe feil, mister vi stoltheten. Tror derfor folk unngaar aa snakke til den det gjelder, men heller snakke med andre om det. Men jeg synes ikke det er greit aa baksnakke. Heller boor man HJELPE den som gjoor noe feil paa en VENNLIG maate.

Et GODT eksempel skal:
Jeg var ny i ett stallomraade, der klimaet er annerledes, og andre metoder brukes. Jeg var ikke mye erfaren i disse andre metodene som bruktes. En dag naar jeg vasket hesten, kom en av stallfola bort og spurte om jeg hadde vasket hele hesten. Jeg trodde da det... Men saa paapekte han at jeg maatte gi HELE hesten en skikkelig vask... Daglig...(noe jeg ikke gjorde i Norge). Saa viste han meg hvordan det skulle gjoores, og vi lo litt av det sammen. Det synes jeg var en fin maate aa si ifra om at noe var feil paa.

Et eksempel paa FEIL maate(slik kunne det ha skjedd):
"Herregud skjoonner du ikke at du maa vaske hesten eller? Du har saa lite erfaring med slike daglige ting at du burde ikke faatt lov aa ha hest!!!" Slik sier man bare ikke...

Ett TIPS:
Vaer blide naar dere oppsooker personen som gjoor noe galt. Undersook litt foorst, ikke tro paa alt du hoorer. Og om personen svarer deg frekt tilbake, kan du proove deg med; "Jeg vet hvordan det fooles, du er nok ikke den eneste som har gjort noe feil;)" Proov aa vaere saa positiv som mulig, da blir nok den det gjelder mindre usikker og...

MEN om det er noen som absolutt ikke vil ta imot raad og som gjoor noe HELT FORFERDELIG, er nok det lureste aa melde til dyrevernet eller noe. For eksempel har jeg hoort om historier der folk har oppsooket nabo bonden med de ALTFOR tynne hestene som vaerken har vann, mat(bortsett fra LITT gresstuster), eller skygge, og har blitt jaget av eiendommen.
Gå til toppen av siden

Margit88

» VIP

Skrevet - 28/09/2003 :  22:01:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Her hvor hesten min står er det ingen baksnakking, okey noen ganger men jeg tar en alvors prat med den personen. Her har vi en god heste miljø og alle er venn med hverandre ingen mobber hverandre dæm kønnder bare men ikke på alvor. Så her i stallen går sin glade gang. Men hvem vet ka kan skje. Det er altid en djævel i en god vennskap som vi har her i stallen.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.