hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva synes dere om de tyngre hesterasene?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hva synes dere om de tyngre hesterasene?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 01/05/2005 :  17:29:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hva dere synes om de tyngre hesterasene, som Shire,Clydesdale, percheron osv.
Har selv ei shirehoppe og er kjempefornøyd med henne.. men hører at mange mener at de ikke er gode ridehester?

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2005 :  17:36:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syntes de er herlige :) Står en Shirehest på en stall i nærheten som jeg sikler på hver gang jeg kjører forbi.. Skulle gjerne hatt en sånn, de virker kjempekjekke.

Men hvis jeg skulle valgt en ridehest til konkurransebruk, ville jeg valgt en annen rase, fordi de store trekkehester egentlig er ikke bygget (avlet) til ridning og derfor ikke egner seg like bra til dette som lettere hesteraser.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 01/05/2005 :  23:17:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Elsker store tunge hester jeg ;) Har ikke ridd noe tyngre enn Tinker, men sikler etter alle de tyngre!
Therese
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 02/05/2005 :  08:06:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Takk for respons:)
Shirehesten kan gå ganske bra i konkurranser som dressur.. Men noe stor spranghest blir di vel ikke;) Det er "mye hest" å ri, og det er ganske tungt å ri dressur på dem men får man det til så ser det helt utrolig flott ut!

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2005 :  09:53:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg har aldri vært nærmere enn 50 meter fra en shire, så jeg har altså ikke hatt så mye kontakt med slike Men de ser utrolig flotte, snille og trygge ut! sikle... Men skulle jeg hatt en av de største selv måtte jeg nok fått bygget om stallen litt tror jeg. Og hadde jeg hatt en ridehest på 180, og måtte hoppet av ute på tur, og ikke funnet noe å klatre opp på hesten fra, så måtte jeg nok ha gått hjem igjen ved siden av kjempen Lite spenst? Hvem...?
Jeg ser for meg at det er tungt arbeid å verke høvene på så store og tunge hester, så hadde den ikke holdt benet oppe selv ville jeg ikke hatt styrke nok i bein og rygg til å ta hovstellet selv. Men de trenger sikkert ikke å være så tunge å holde på med for de om de ser sånn ut

Redigert av - Asbjørg den 02/05/2005 09:56:18 Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 02/05/2005 :  12:44:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Hehe, nå skal det sies at jeg må bruke krakk når jeg skal opp på shirehoppa mi.. og nå er ikke hun av de aller største heller;) ca 176cm eller noe..
Man sliter litt når man er på tur og må hoppe av.. ikke bare å "svinge seg" tilbake i salen;) Men det går greit hvis jeg stiller henne i en grøft eller selv står på en stein el.
Hovstellet er tungt ja, men heldigvis overkommelig:)
Men det desidert beste, iallefall med shirehestene jeg har møtt er gemyttet! De har et hærlig gemytt:)

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2005 :  15:58:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
De tyngre hesterasene er flotte

Utrolig flotte å se på

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 02/05/2005 :  19:35:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
De veldig tunge shirene har jeg ikke sansen for som ridehester, men det er igrunn for hestens egen skyld. Noen er faktisk så tunge at galopp er mer el mindre umulig.. Og ikke alle som er det minste tunge å ri dressur på. Om de er ridd inn som dressurhest og ikke er av den veldig tunge typen er de fine å ri på.
Din er jo ikke av den veldig tunge typen heller. Akkurat passe..
Gå til toppen av siden

<<ida>>

Skrevet - 05/05/2005 :  08:29:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg synes at tunge hester er veldig fasinerende, og de har spilt en stor rolle i verdens historien,, da spess innenfor landbruket,. Kunne tenkt å hatt meg noen tunge hester selv,, noen av de tyngste,.
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 11/05/2005 :  09:10:48  Vis profil  Svar med kopi av melding

Syns de store tunge hestene er noen fabelaktige dyr! Ingen som facinerer meg mer! De er som regel utrolig godlynte og fromme. Og sterke stødige og uredde!

Holder av en del av meg til tungdølen jeg da.. Fikk min første sammen med min søster når jeg var 6 går. Bena mine stakk ikke nedenfor salkappene en gang, men Svarta tok meg hit og dit, trofast som hun var!

Vakre er dem!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  10:50:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker godt de tunge rasene...og må si meg enig med supermaja...er nok tung-dølen som ligger mitt hjerte nærmest av de tyngste rasene.

Makan til flotte vesner!!!!

Må og få si at selv om både tinker og andre "utenlandske" raser er utrolig flotte,skulle jeg ønske vi hadde vært litt flinkere til både å promotere og ta vare på de norske rasene.... :)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/05/2005 :  19:20:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes ikke så mye om de tunge rasene, synes de bli litt tunge å holde på med.. gangartene kan fort bli stampete! men det er min mening! alle sine smaker vetdu!

Gå til toppen av siden

uggeluk

Skrevet - 20/05/2005 :  22:43:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker best tungdølene jeg!Selv får jeg ri tundg-døler når jeg vil, så de er nok ynglingene mine!De er jo supre å ri oxo, sellom de er vonde å få på bena da...og shire er jo kjempesøte!!så utrolig fine!!
Jeg liker best de tyngre rasene, for de er så kraftige og store og sånt! Og de er ikke sånn superdupre på banen, da er det litt morsomt..med de litt mer krevende hestene!!!(men det er jo kjempegøy å se på sånne proffe spranghester og sånt da!DE musklene!!)
Gå til toppen av siden

Therese & Gubben

» VIP

Skrevet - 21/05/2005 :  22:02:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er så enig i at døl er en flott hesterase! Men tror flere får sjekke dølehestens hjemmesider, døl er en av de mest allsidige rasene som kan hevde seg godt i både dressur, sprang, kjøring for å nevne noe.... Arrangeres egne samlinger for døl og ikke minst dølehestNM! Mange spennende muligheter med å ha døl for å si det sånn!

Uggiluk: Dølen er en krevende hest å jobbe med og kan bli sinnsykt gode på banen!!!

Eier selv en nydelig dølehoppe, men dog så krevende å jobbe med... og som det er sagt og diskutert tusen ganger her før: døl er døl(ikke bland inn tung og lett please)!
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  14:47:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Må si meg helt enig med de som liker tunge,store hester:DE ER SUPER FLOTTE! Kunne selv tenkt meg en tinker på str.med en shire og hodet til en døl(UTEN BULK) Det måtte vært DRØMME HESTEN!

Har forøvrig 3 kaldblodser,en vbl.og en bl.ponni. Faktisk så er den største/tyngste kaldblodsen den som går best i både sprang og dressur Han er 1,65 høy og bred som en FLODHEST(!)men lett på foten og med masse spenst Dessuten så har kaldblodsen mye bedre gangarter enn varmblodstraveren,da den ofte har mye"grisepass"i travet. Det er i allefall MIN erfaring,men det gjelder absolutt ikke ALLE!

Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 02/06/2005 :  12:08:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Setter inn ett bilde av min"tunge"kaldblodstraver Er han ikke flott???

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.