hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tenessee Walking Horse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Tenessee Walking Horse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  18:42:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaring med denne rasen?
Jeg har for å være helt ærlig ikke peil...men er utrolig fascinert av utseende på denne hesterasen.
Eneste jeg vet er at den har en gangart(?) som har blitt avlet på fordi den er behagelig å sitte på. Ble visst brukt på plantasjene i USA
Flott om noen har noen linker ang denne rasen

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  20:31:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Google er alltid kjekt å sjekke ut. Søkte på google, og dette var første siden som kom opp:
http://www.twhbea.com/
Mulig du finner noe info der, jeg har ikke lest der selv. Flotte hester ja :) Ellers er det bare å søke på google, fikk opp mange treff, så du kan jo bare snuse rundt (=
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 09/12/2004 :  22:26:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gøy at det er flere som er fascinert av disse hestene. Skulle ha sånn når jeg var liten etter å ha sett bilde i Penny klubbens bok Verdens hester og ponnier...(nå gikk det aldri slik da..)

Link:

http://www.agdirect.com/links/tennesseewalkinghorse.htm

Det arrangeres årlige TWS show i Shelbyville i ....ja nettopp: Tennesse

Rasen har ry på seg for å være den mest venneligsinnede og godlynte av alle raser, og den mest komfortable hest i verden. Gangen du nevner er en firetakts glidende gangart, halvt skritt og halvt trav som knapt overfører noen bevegelse til rytteren.

Ble brukt til inspeksjon av avlinger og ble kalt "The Turnrow" (furevenderen) for den kunne gå uten å ødellegge avlingene, fure etter fure.
"Stamfar" til rasen var en hingst ved navn Black Allan , opprinnelig klassifisert som ubrukelig pga sin spesielle gangart son nå har blitt et av hovedtrekkene ved hans etterkommere.

(Fritt stjålet fra nevnet bok...)

Har fortsatt litt lyst på en sånn hest...........

Gå til toppen av siden

anki15

» VIP

Skrevet - 08/06/2005 :  14:48:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Elsker denne rasen!
Har aldri ridd på en T.W.H, men det er ett av mine største ønsker!
Har hørt at de har en "gyngete" galopp og veldig behagelige gangarter. Noen som har peiling om noen avler frem disse hestene i Norge?

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2005 :  17:10:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Har ridd denne hesten for noen år siden da jeg var i frankrike. Det var bare en hest der og det var tanta til ei venninne av meg som hadde den da. Det var helt utrolig å ri den! Greit nok den kunne ikke så mye, men den kunne alle gangartene for det var en unghest. Husker ikke hva den gangarten heter men det var helt utrolig å sitte på når hesten gikk sånn! Gå til toppen av siden

avur

Norway

Skrevet - 08/06/2005 :  18:04:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Tennessee walker-hesten går i flat walk og running walk. Det er det samme som tølt, bare at tempoet er forskjellig. Flat walk er arbeidstempo og running walk er middels/hurtigtempo. Den skal også ha en veldig gyngende kort galopp. Har sett noen videoer av showhester, det er jo helt sykt hvordan de blir ridd. Dessuten har jeg hørt av venner som driver med TWH i USA at mange hester bare viser/blir ridd i grisepass. (Grisepass er jo en egen gangart i USA :p) Men den er en populær trailhest (altså turhest) fordi det er jo så deilig å slippe å trave :) Så det er bare å kjøpe i vei, hehe, men det finnes vel ikke fryktelig mange i Norden ennå... Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2005 :  14:12:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
He,he,he...Godt å høre at det er flere enn meg som er facinert av denne rasen

Jeg er så heldig å ha en 2 år gammel hingst som er HALVT Tennessee Walker(Andre halvdelen er Welsh b) Etter hva jeg har klart å finne ut så finnes det kun ei renraset hoppe m/føll her i Norge,hun heter Deè Deè og står i Nord Norge Hun ble importert fra USA i vinter og fikk ett nydelig hingsteføll 18 Mai

Min egen Tennessee-blanding ble importert fra England som åring(er nå 2 år),han er hingst og heter Sunshine/Sunny Han er palominofarget og værdens søteste og snilleste i mine øyne

Jeg har drømt om å eie en T.W.H.siden jeg så ett bilde av en sort hingst i en bok som 10-åring,men med min økonomi måtte jeg nøye meg med en"blanding" Jeg har ikke angret,jeg er like fornøyd med ham uansett Det ser også ut til at han har alle gangartene intakt

Se gjærne bilder av ham på Vipèn min

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.