hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelpetøyler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hjelpetøyler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

gipsy

Skrevet - 23/04/2003 :  00:29:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pimpernelli: Da bruker han jo faktisk hjelpetøyler selv også...?
Han bruker de kun når hesten har stått lenge og for å løsgjøre hesten, hva sier det? Jo det er til hjelp for å få hestens muskler til å jobbe riktig før han har kommet ordentlig i gang... Noe som har blitt nevnt her ganske ofte med andre ord.
Gå til toppen av siden

pimpenelli

Skrevet - 23/04/2003 :  08:25:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja jeg vet det og det var det jeg skrev......daaahh Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 23/04/2003 :  08:46:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Synes Sprangtreneren vår er veldig flink med hjelpetøyler. Veldig ofte, når det kommer nye elever - har de på hjelpetøyler og masse 'fjas'. Han sier ingenting om hjelpetøylene (eller hva annet de måtte ha funnet på å sette på), men lærer dem først grunnleggende ridning, deretter hvordan de skal bruke disse hjelpetøylene ogsåvidere.

Etter noen uker/måneder, forteller han eleven sin at: Nå er du blitt så god til å ri, og hesten din går så bra - at du ikke trenger disse hjelpetøylene lenger....

Glimrende - spør du meg.

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 23/04/2003 :  11:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som en glimrende metode, spør du meg.
Jeg hadde selv ønsket at han hadde fortalt meg at tøylene var unødvendig fra starten av dersom han mente det...
Jeg liker at folk er litt direkte jeg da...
Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 23/04/2003 :  11:16:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pimpenelli, jeg mente bare at da kan de jo ikke bare være for å utsette problemet, hørtes ikke sånn ut da...daaahh! Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 23/04/2003 :  16:58:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Sant det, Gipsy - men da er de nok ikke 'mottakelige' for å høre det. Denne metoden aksepterer de uten en eneste liten 'protest'.

I mellomtiden - har de jo LÆRT hvordan dette 'redskapet' skal brukes også da. Ikke dumt det heller, den dagen de virkelig finner ut at det kan være nødvendig.

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 24/04/2003 :  18:35:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, du har nok rett,Destrier. De hadde kanskje bare blitt sure og flaue.? Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2003 :  04:43:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Bruker kun strikk på maks lengde. Den brukes ved longering, men har også vært på når den ene hesten har begynt å bli innridd. Med strikken på maks lengde har de tross alt mulighet til relativt fri bevegelse, men får en rettledning av hvor de "skal".

Har helt kuttet ut innspenning uten elastikk. Tenk om hesten skulle falle e.l.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.