hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gøy å hoppe høgt ;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Gøy å hoppe høgt ;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

nutte

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  14:59:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei;) har hoppa 80 oxer med haflingeren min;)

men har jo hoppa ca 1m på skolehester.

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  16:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
skal jeg være helt ærlig har jeg ikke skjønt hvordan jeg lager egen side har ikke lest så mye for og skjønne det heller men jeg har ingen behov for og være spesiellt annonym..
jeg heter june er 26 år har hatt 2 egen kjøpte hester pluss 3 stk som jeg har hatt 100 % ansvaret for men ikke batalt for.. har jobbet i danmark for bjarne nielsen på stall sesam og for conni bull i hirtshals.. kom inn på bedrideskolen da jeg var 16 men var ikke seig nok til og bli der ... mulig jeg ikke er så hestegal for der var det kun hest og ingenting annet... fikk ridd mye bra hest og red inn hauger av unghester.. fikk inn alt fre flott dressur emner til x trav/galoppører..
var heldig med alle utenom 1 som hadde svulst på hjernen---
jeg begynte med galopp da det hesten jeg kjøpte først spiridon louis ikke trivdes som ridehest og jeg satte han igang som løpshest igjen.. han ble sparket i beinet i paddocken av kjæresten sin og måtte avlives av pga dyrevernsmessige årsaker... min andre hest kjøpte kjæresten min på auksjon fordi han syntes den var så frykleig pen og fordi den nusset han på halsen.. jeg fikk sjokk og det fikk han også når han så hva det kostet og ha løpshest i trening,,'
jeg skal til våre beynne og ri en x gallopør som heter brown ale som ikke blir brukt til noe idag......'
der har man litt om meg så ikke jeg virker så annonym lengere...

Opprinnelig postet av jms

Hyggelig at du vil dele litt med oss andre
Og velkommen skal du være
Sikkert noen kløppere på data her som ville guidet deg gjennom å lage en vip hvis det hadde vært av interesse.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

jms

Skrevet - 30/08/2005 :  20:01:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for det men nå blir det lite hest på meg fremover.. jeg er som sagt på tjukken og har kjøpt et gammelt trehus på kolboten som vi total renoverer...
liker meg best på debattene hvor jeg kan krangle og diskutere litt..
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  22:09:00  Vis profil  Svar med kopi av melding

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

LuckyLaser

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  16:16:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLuckyLaser  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLuckyLaser  Svar med kopi av melding
Jeg synes også det er veldig gøy å hoppe høyt Men med høyt mener jeg 110 cm bane Varmblodstraveren jeg rir har jeg nettop begynt på sprangtrening med men han hopper 110 uten for store problemer Vi trenger trening begge to Men gjett om vi har det gøy da!!
A-L Gå til toppen av siden

ingahelene

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  17:03:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseingahelene  Svar med kopi av melding
Jeg har pleid å hoppe med en fjording (2'er ponni som begynner å dra på årene), og det høyeste jeg har hoppet med henne er 1m.
Nå rir jeg en "grønn" (som treneren min sier) fjording som sliter litt med galoppen. Med han har det ikke blitt noe særlig høydehopping nei :P
Det høyeste jeg har hoppet er vel 1,10. Dette var med en hesten til en jeg kjenner. Denne hesten fikser alt selv, bare for meg å holde meg på så kommer vi over! :P

Mvh. Inga Helene Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2005 :  07:33:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
jeg har vel hoppet 60cm *rødme*
men det er pga hesten jeg rir er ikke høy nok til å hoppe så mye høyere+at vi får ikke hoppe så mye der jeg rir...

mvh julie anne=)

noen som skal sette bort hesten sin på fôr her???
ta kontakt: julie_salte@hotmail.com

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 16/09/2005 :  14:30:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg har vel hoppet mellom 60-80 com, men høyden teller ikke mest det er hvordan du utfører det (både før og etter også) som teller mener jeg ;P
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 17/09/2005 :  15:42:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke driv å hets JMS fordi hun forteller hva hun har gjort. Denne debatten har faktisk som tema "hvor høyt har du hoppet" og det at dere ikke tror på henne, er noe dere heller bør holde for dere selv enn å drive å hetse hun sånn!

Men jeg har jo skjønt det at dere som hopper 80 cm(drar ikke alle under en kam, og snakker ikke nedverdigende) syntes automatisk at det er helt uvirkelig å hoppe 180 når dere syns 80 er "høyt"! Og da igjen automatisk vil tenke at dette er ikke sant.

Når dere snakker om selvgod, hvor selvgod er man ikke når man uten det minste respekt annklager folk for å juge "bare fordi de er bedre enn deg"?

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  14:03:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke driv å hets JMS fordi hun forteller hva hun har gjort. Denne debatten har faktisk som tema "hvor høyt har du hoppet" og det at dere ikke tror på henne, er noe dere heller bør holde for dere selv enn å drive å hetse hun sånn!

Men jeg har jo skjønt det at dere som hopper 80 cm(drar ikke alle under en kam, og snakker ikke nedverdigende) syntes automatisk at det er helt uvirkelig å hoppe 180 når dere syns 80 er "høyt"! Og da igjen automatisk vil tenke at dette er ikke sant.

Når dere snakker om selvgod, hvor selvgod er man ikke når man uten det minste respekt annklager folk for å juge "bare fordi de er bedre enn deg"?

Opprinnelig postet av *Showjumping*

Det er ingen som har anklaget noen for å "juge", det har kun blitt stilt spørsmål....så ro deg ned litt.
Tror forøvrig både jms og undertegnede er ferdig med "diskusjonen" for lenge siden......

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

AyioDou*

» VIP

Skrevet - 18/09/2005 :  22:30:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)
kommer vell ann på hvilken type hest du har, hvor høyt man kan hoppe. Selv har jeg hoppa rundt 125 på det høyeste, det var med min hest..:) har eid hesten i 3 år da, og vi kjenner hverandre veldig godt. Trener gjerne andre sine hester i sprang også, eeelsker å hoppe , og syns ikke det er skummelt! enda alle gangene jeg har falt av:P har også hoppa 110+ barbak.. så redd er jeg ikke..:P
har hoppet ponni oxo. 1 meter med en lyngs og 110 med en fjording
men er ikke redd da, da blir det jo no annet:)

klem:)
Gå til toppen av siden

Marianne:)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  15:30:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMarianne:)  Svar med kopi av melding
jeg har hoppet 120 cm enkelthinder med en ponni som er ca. 147 cm =P han elsker å hoppe, bare han ser et hinder så blir han gira. hehe. men på stevner hopper jeg bare 60 cm og 80 cm, han blir så gira og springer bare. vil heller starte i de lave høyder og heller gå oppover og oppover etterhvert=)

KNEGG fra Marianne&Tordensky =D
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/09/2005 :  19:36:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
kan da være like kult med lave hindre...=) hesten jeg "hoppet" med tok av helt , og hindret var drøyt 40 cm...men fader det var jo så gøy, selvom man ikke kan kalle det å hoppe da
Gå til toppen av siden

Spot_ lover

» VIP

Skrevet - 20/09/2005 :  20:15:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
På rideleir i år hoppet jeg en hoppe på 4 år. Vi hoppet 50cm, men hun var ganske vanskelig å få over hinderet, hehe. Det høyeste enkelthinderet jeg har hoppet var 1m, og jeg har hoppet bane på 95 cm med en ponni på litt over 1. 20 i fjord, da var jeg 13 år og 160cm høy!! Flink ponni:) hehe... Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  21:13:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor virker alle som hopper 60 cm så flaue over at det ikke er høyt nok? Jeg hpper 60 cm bane. Som enkelt hinder har jeg hoppet 85 cm. Å ri en bane på 60 cm synes jeg egentlig var litt lavt til og begynne med. Ville jo seff hoppe kjempe høyt! Men når man rir bane på 60 cm er dte mer enn nok. Det er så mye å jobbe med og å tenke på, at 60 cm er da mer enn nok mener jeg. Viktig å lære seg alt det grunnleggende i sprang før man begynner med høye hinder. Og horses girl, så er det ganske mange små hester som hopper høyt, så trenger nødvendigsvis ikke være problemet. Men kan være.

Starter stevne til helga på 60 cm. Hvor de bedømmer sits og gallopp. Så gruer meg egentlig masse:/ hehe:)

Mvh Silje Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.