hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gøy å hoppe høgt ;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Gøy å hoppe høgt ;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  17:14:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
renagate??
hvis det er deg klinkende likegyldig hvorfor er du i tvil da ?? kunne ønsker du kunne ri som meg kansje?? du blir ikke god av og ikke unne andre og være bedre en deg....
tro du er en liten sliter jeg... lykke til du trenger det ser jeg...

Opprinnelig postet av jms

Hellandussen....

Om du er så god som du skal ha det til så er det vel likegyldig om jeg tror deg eller ikke?

Kopi av melding:
hvis det er deg klinkende likegyldig hvorfor er du i tvil da

Lov å lure er det ikke?

Kopi av melding:
kunne ønsker du kunne ri som meg kansje??

He, he har nok ikke sett deg ri, men kanskje det? Du får si fra når du har din neste ridetime/ økt så kan jeg jo vurdere det...

Kopi av melding:
du blir ikke god av og ikke unne andre og være bedre en deg....

søtt "ordtak" men tror nok ikke du har nok grunnlag for å påstå at jeg ikke unner andre fremgang, hadde du kjent meg så hadde du sett at jeg faktisk bruker mye tid på at andre skal få fremgang i ridningen sin.

Kopi av melding:
tro du er en liten sliter jeg... lykke til du trenger det ser jeg...

"Sliter"? Tja det kommer vel kanskje an på hva du mener da? Jeg får ikke fremgangen med ridningen/ hesten gratis. Rir frem en traver mot dressur så da sier det seg selv at jeg sliter litt innimellom...

Nå vet jeg ikke om jeg helt føler at ditt såkalte "lykke til" hører hjemme i min forståelse av "lykke til" så...takk, men nei takk...

Men jeg kan jo benytte anledningen til å ønske deg lykke til med utviklingen av din manglende sosiale intelligens...

Edit for å få med:
Kanskje på tide å vise hvem du er jms, om du tør?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 18/08/2005 17:23:24 Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2005 :  17:18:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
jeg har hoppet 105 eller 110;o)
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  12:05:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
renegate, er mange på andre stallen jeg jobber som har hoppet 1.80.. men de konkurrere også alle stevner som er i landet :P Jeg har ikke hoppet så fryktelig høyt, teknikk og stil kommer først i min verden.. Hoppet 1.40 baner på treninger med gamle hesten min napoleon. Er nok blitt litt mer pysete enn før, men elsker fortsatt og hoppe med en hest som liker det :) Liker ikke de som stopper :P

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  12:31:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
renegate, er mange på andre stallen jeg jobber som har hoppet 1.80.. men de konkurrere også alle stevner som er i landet :P

Jeg tviler ikke på at folk rundt omkring faktisk hopper 1.80, jeg har selv jobbet hos profesjonelle sprangryttere så jeg vet at de hopper høyt

En annen ting jeg også vet er at det skal en rimelig habil rytter til (ikke bare hest) for å prøve seg "oppe i høyden".

Har en liten anelse om at du sikter til mitt lille spørsmålstegn ang. jms og at hun hadde "ridd 150 baner og hoppet 185 enkelthinder"?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  12:49:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe ja ;) jeg stusset nå mest på kommentaren hennes om at. det var lett å hoppe 1 50 bane, var bare å svinge... haha! Jeg måtte iallefall gøre mer enn å svinge da jeg var aktiv.. Det er litt mer i det enn å styre på hindrene. Første jeg lærer elvene mine som skal begynne hoppe er å bedømme steg, og jeg mener nå at om man ikke gjør dette på 1.50.. ja, da tror jeg heller ikke hun har hoppet den banen.

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  13:01:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, er liksom "litt" mer enn bare å svinge, og forøvrig pleier man på "fagspråket" å si at man har hoppet en bane ikke ridd den...

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 19/08/2005 :  15:09:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tviler ikke et sekund på at folk hopper 180, en gang vi hadde høydehopping her var det en ekvipasje som kom seg over 175 om jeg ikke husker feil...men den hesten var stor!, og rytteren var ekstremt erfaren...(med eier gikk han ikke mer enn 130 tror jeg)

men jeg liker IKKE tonen til jms, både her og på hest.no snakker du til folk som om du har hele vettet, noe jeg tviler meget sterkt på. synes du skal revurdere innleggene dine litt, for de minner mer om noe en 14-åring kunne presset ut av seg enn et voksent menneske.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  15:30:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hm, er det jeg har lagt merke til også wengi... Også sett det på hest.no

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/08/2005 :  22:35:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da er vi flere, er ikke så lett å "gjemme seg" som enkelte kanskje tror

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2005 :  12:16:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om det med å hoppe høyt: å hoppe en hel bane er noe helt annet enn å hoppe et enkelt hinder. Vet om flere som har hoppet rundt 160, men som ikke har vært kjempe erfarne, de har bare sittet på ærlige og flinke hester og har hatt kjempe masse mot!
Hesten min spratt fint over 180 en gang på høydehopping (og vant!), og hun er "hele" 165 høy selv! Med litt mot fra rytter og hest, er det utrolig hva man kan klare! Men å "bare styre" rundt på en høy bane, vet vel de fleste at er litt overdrevet;)

Hege Gå til toppen av siden

jms

Skrevet - 29/08/2005 :  15:38:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er så typisk jenter i ryttermiljøet!! jeg skriver at jeg ikke kunne hoppet en bane på denne høyden hadde det ikke vært for at hesten var serdeles god!! dette var en hest som connie bull hadde for salg og som ble solgt for en god slump penger!! og det er ikke noe problem og bare sitte der og styre!! selvfølgelig må jeg kunne se avstander og ri frem men med min lave sosiale int.. så regnet jeg med at dere skjønte dette!!
hva mere dritt var det dere fik tak i *jo!!! at jeg er slem på hest .no?? jeg har faktisk mye erfaring og er ikke redd for og si hva jeg mener!! at folk ikk etåler og høre dette er deres prøblem..
og renegate at jeg ikke har min egen lille penny side er fordi jeg ikke har noen intersse av det,,, har falt for fristelsen av og se på din og noen andres men har stort sett fått meg en god latter!!
jeg er en god nok rytter til at jeg sikkert kunne lært gampen din et og annet... kan godt ringe deg når jeg ikke går gravid lenger!!
til deg som ikke likte tonen min la vær eog les innleggene mine !! så enkelt kan det gjøres..
jeg har både sosial int og er en habil rytter med masse efaring både fra utlandet og innlandet.. har 20 år på hesteryggen bak men så hva renegate eller nnoen måtte mene vet jeg at jeg er bedre en gjennomsnittet...

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/08/2005 :  18:18:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er så typisk jenter i ryttermiljøet!! jeg skriver at jeg ikke kunne hoppet en bane på denne høyden hadde det ikke vært for at hesten var serdeles god!! dette var en hest som connie bull hadde for salg og som ble solgt for en god slump penger!! og det er ikke noe problem og bare sitte der og styre!! selvfølgelig må jeg kunne se avstander og ri frem men med min lave sosiale int.. så regnet jeg med at dere skjønte dette!!

Fint for deg jms...tror ikke interessen for din sprangkarriere er voldsomt stor her inne. Om du ikke tåler at vi setter spørsmålstegn ved innlegget ditt ang. "høydehoppningen" er det ditt problem.

Kopi av melding:
hva mere dritt var det dere fik tak i *jo!!! at jeg er slem på hest .no?? jeg har faktisk mye erfaring og er ikke redd for og si hva jeg mener!! at folk ikk etåler og høre dette er deres prøblem..

Det er forskjell på å si hva man mener jms og å bastant si at man har rett...litt ydmykhet ifht. andres erfaring tror jeg nok ikke hadde vært skadelig i ditt tilfelle.

Kopi av melding:
og renegate at jeg ikke har min egen lille penny side er fordi jeg ikke har noen intersse av det,,, har falt for fristelsen av og se på din og noen andres men har stort sett fått meg en god latter!!

Dine fornærmelser får meg atter en gang til å føle medlidenhet med deg..håper virkelig at du en dag "ser deg selv i speilet"..ikke av hensyn til meg men av hensyn til deg selv da du neppe kommer til å få et enkelt sosialt liv med en slik innstilling og holdning til andre mennesker.

Kopi av melding:
jeg er en god nok rytter til at jeg sikkert kunne lært gampen din et og annet... kan godt ringe deg når jeg ikke går gravid lenger!!

Mulig det jms...men jeg tror jeg fortsetter med min egen begrensede ridekunnskap..

Kopi av melding:
til deg som ikke likte tonen min la vær eog les innleggene mine !! så enkelt kan det gjøres..

Hadde det ikke vært enklere om du kunne vist litt debattetikk jms?

Kopi av melding:
jeg har både sosial int og er en habil rytter med masse efaring både fra utlandet og innlandet.. har 20 år på hesteryggen bak men så hva renegate eller nnoen måtte mene vet jeg at jeg er bedre en gjennomsnittet...

En skal ikke beskylde deg for ikke å ha god selvtillit, eller...
Uansett jms, du er ikke unik innenfor hestebransjen, jo fortere du innser dette jo bedre for deg selv og mennesker rundt deg.

Jeg vil uansett ønske deg lykke til videre jms, med graviditet, veddeløpshesten din og livet generelt. Håper vi kan diskutere igjen senere med et litt bedre utgangspunkt..

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

jms

Skrevet - 30/08/2005 :  00:13:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet at det finnes mange mennesker som går meg langt over hodet når det kommer til hest og alt jeg har lært har jeg lært av andre!! men det som gjør at jeg blir usaklig er at man aldri kan skrive på noen hestesider hva man har gjort eller driver med uten at noen skal tro man lyver ellr verre er!!
jeg har fått mye hets fordi jeg driver med galopp og for noen er dette er kynisk sport som barne tenker penger... min het brak forøvrig beinet og jeg klarte ikke redde henne så hun er på de evige jaktmarker idag..
vi er sikkert enige i mye men kan du ikke bare la folk få være som de er?+ jeg har ikke misstrodd noen eller sdagt noe stygt til dem som har hoppet høyt eller lavt men ble automatisk misstrodd fordi jeg har hoppet høyt??
vel dette miljøet vil vel alltid være sånn men jeg trenger ikke akseptere det..
vel vi er vel ferdig krangler i denne debatten kansje vi møtes i en annen og er enige hvem vet...
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 30/08/2005 :  08:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vet at det finnes mange mennesker som går meg langt over hodet når det kommer til hest og alt jeg har lært har jeg lært av andre!! men det som gjør at jeg blir usaklig er at man aldri kan skrive på noen hestesider hva man har gjort eller driver med uten at noen skal tro man lyver ellr verre er!!
jeg har fått mye hets fordi jeg driver med galopp og for noen er dette er kynisk sport som barne tenker penger... min het brak forøvrig beinet og jeg klarte ikke redde henne så hun er på de evige jaktmarker idag..
vi er sikkert enige i mye men kan du ikke bare la folk få være som de er?+ jeg har ikke misstrodd noen eller sdagt noe stygt til dem som har hoppet høyt eller lavt men ble automatisk misstrodd fordi jeg har hoppet høyt??
vel dette miljøet vil vel alltid være sånn men jeg trenger ikke akseptere det..
vel vi er vel ferdig krangler i denne debatten kansje vi møtes i en annen og er enige hvem vet...

Opprinnelig postet av jms

Vel jeg skal være enig med deg i at det er mye "rart" i de forskjellige hestemiljøene jms, mulig det er derfor jeg personlig er mistenksom ifht. "anonyme prestasjoner".
Veldig trist å høre om hesten din jms.
Ang. din siste kommentar: vi er da på god vei er vi ikke

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

jms

Skrevet - 30/08/2005 :  12:23:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal jeg være helt ærlig har jeg ikke skjønt hvordan jeg lager egen side har ikke lest så mye for og skjønne det heller men jeg har ingen behov for og være spesiellt annonym..
jeg heter june er 26 år har hatt 2 egen kjøpte hester pluss 3 stk som jeg har hatt 100 % ansvaret for men ikke batalt for.. har jobbet i danmark for bjarne nielsen på stall sesam og for conni bull i hirtshals.. kom inn på bedrideskolen da jeg var 16 men var ikke seig nok til og bli der ... mulig jeg ikke er så hestegal for der var det kun hest og ingenting annet... fikk ridd mye bra hest og red inn hauger av unghester.. fikk inn alt fre flott dressur emner til x trav/galoppører..
var heldig med alle utenom 1 som hadde svulst på hjernen---
jeg begynte med galopp da det hesten jeg kjøpte først spiridon louis ikke trivdes som ridehest og jeg satte han igang som løpshest igjen.. han ble sparket i beinet i paddocken av kjæresten sin og måtte avlives av pga dyrevernsmessige årsaker... min andre hest kjøpte kjæresten min på auksjon fordi han syntes den var så frykleig pen og fordi den nusset han på halsen.. jeg fikk sjokk og det fikk han også når han så hva det kostet og ha løpshest i trening,,'
jeg skal til våre beynne og ri en x gallopør som heter brown ale som ikke blir brukt til noe idag......'
der har man litt om meg så ikke jeg virker så annonym lengere...
Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.