hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gøy å hoppe høgt ;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Gøy å hoppe høgt ;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

beat

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  16:05:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg husker ikke hva jeg hoppet på mine yngre dager, men jeg husker jeg fikk kommentarer at jeg var flink... hehe.
Det har jeg tydeligvis vokst av meg :)
Jeg har hoppet 80 cm med Birtingur, men det var også første gang han hoppet. Den hesten hopper jo stort sett alt :) Gleder meg til å komme igang med trening igjen... Må bare bygge litt hindermateriale

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 31/05/2005 :  19:05:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
har nå vært oppe i 90 med en fjording som øikte å hoppe ut av banen...har så lyst til å bare få prøve å hoppe 1 meter en gang..høyeere trengs ikke...skikkelig pyse av meg jeg ;)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  09:21:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er egentlig ganske redd for å hoppe, men ironisk nok er det sprangridning jeg holder på med:) Har så langt kommet meg over 125. Hesten min har hoppet 185, men det tror jeg at jeg må vente litt med...!
Hege Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  16:02:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg har hoppa 110 meter på det høyeste. Men synes egentlig at 90 holder foreløpig.
Hoppe 110 en gang, var å prøvde en spranghest, og eigeren satte bare opp et hinder for at jeg skulle få prøve hesten. Første gang jeg hoppa "såå" høyt. Hmm...hesten tennte skikkelig på hinderet, men det var en slik hest som måtte ha et signal for å faktisk hoppe over. Så det ble full gallopp mot hinderet, livredd meg glemte sjenkel, og bråstopp. Lille meg lå på bakken og spiste sand.
Etter det har jeg liksom hatt litt skrekken for hester som tenner skikkelig på hinderet, fordi jeg er livredd for at jeg skal miste kontrollen. Dermed liker jeg best rooooolige hester når jeg hopper. (Og det er helt i strid med den stressa hoppa mi)

<Astrid>
Gå til toppen av siden

C.R. Lady

» VIP

Skrevet - 01/07/2005 :  22:44:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hoppet:

1.20 m 2'er
1.10 m 2 er
og 1.20 m hest og
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/07/2005 :  17:31:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til jms:

Innlegg til debatten hører hjemme her og ikke i min gjestebok....
Hvorvidt du har hoppet 185cm eller ikke, er meg klinkende likegyldig..

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  18:28:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
ble lurt over 1 meter en gang på en fjording, det va litt skummelt...hadde aldri i livet klart en hel bane på 1 m...70 cm er det høyeste jeg har startet bane, det var også på en fjording, og det var på en rideleir...fikk bekreftet da at jeg ikke har helt kontroll på verken meg selv eller hesten=) men moro var det, kom meg da gjennom... Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  13:47:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Får vel henge meg på her jeg også da... Dere kan jo bare begynne å gratulere den største sprang pysa her!! Hehe... Høyeste jeg har hoppet enkelt hinder er 75cm og høyeste jeg har hoppet bane er 60cm!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

saraogahmed

» VIP

Skrevet - 09/07/2005 :  12:51:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hoppet 80, men er jo bare 12..

Skal på rideleir i år håper på å kunne hoppe 1m el no..

Jg elsker å hoppe Men, men dt kommer etter hvert...
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 20/07/2005 :  21:38:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Det høyeste jeg har startet på stevne er 80 cm, med en snål liten 2'er av en nordlandshest. Det var i mai i fjor, nå har det blitt et år nesten uten stevneridning på meg, grunnet litt problemer med hestekjøp, så til høsten satser jeg på 90, og (kanskje) meteren. Enkelt hinder har jeg hoppet over en meter, men ikke så høyt som 120. Kan tenke meg 110-115, kanskje.
Jeg eeelsker å hoppe, og har etterhvert begynt å komme over skrekken hesten jeg hadde i fjor høst/vinter satte i meg
Gå til toppen av siden

Horzigirl
» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  19:10:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHorzigirl  Svar med kopi av melding
Har hoppet 70-80 tror jeg vel...?:S

Men så har ikke jeg ridd sånn veeeldig lenge, så jeg er ikke flau over "spranghøyden" min, for jeg har enda maaange ganger å øve på å ri sprang, for jeg har såvidt begynt med det!:D

-Don`t just talk to the horse, listen to the horse- Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 25/07/2005 :  00:13:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som det er blitt sagt tidligere, så er det lettere å hoppe et høyt hinder, enn en hel bane noe lavere. Hopper 140 på treninger, men hinderne blir satt ned til jeg skal hoppe bane. Hopper da ca 110 bane. Og selv om 140 hinder går som en lek, er jeg ikke klar for noe høyere enn 110 på stevner. Teknikk, steg, avstander, mange ting å tenke på, og med mine stevne-nerver? Tror ikke det nei... =)
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2005 :  17:01:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
elsker å hoppe høyt jeg å, masse sommerfugler i magen=) , men er stoltere når jeg får til ei bane.
har hoppa 90 med lasso, men han kan lett gå høyere, men blei skada, så vi fikk ikke trent noe særlig sprang.
har hoppet 110 cm enkelthinder med en hest
hoppa 95 cm med gamleponnien min , men er mer stolt over å hoppa bane 80 cm med han. ha nvar bare 115 cm høj. vanskligere å hoppe bane enn å hoppe enkelthinder.

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com

Redigert av - **sofie** den 05/08/2005 17:01:51 Gå til toppen av siden

SachaogMondi

» VIP

Skrevet - 15/08/2005 :  23:35:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSachaogMondi  Svar med kopi av melding
hei! har hoppet 130 med ponnien min:P Gå til toppen av siden

jms

Skrevet - 18/08/2005 :  13:41:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
renagate??
hvis det er deg klinkende likegyldig hvorfor er du i tvil da ?? kunne ønsker du kunne ri som meg kansje?? du blir ikke god av og ikke unne andre og være bedre en deg....
tro du er en liten sliter jeg... lykke til du trenger det ser jeg...
Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.