hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Konkurransenerver.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Konkurransenerver.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  17:18:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal starte stevne i dag jeg. Min klasse begynner sent (5-tiden) så jeg har nå GOOOOD tid til å grue meg. Var helt greit i morges, men nå løper sommerfuglene løpsk med meg. Jeg vet det bare er et lite stallstevne og jeg vet det gikk nogelunde greit på siste trening. Men oppi hodet mitt ruller en film over alt som kan gå galt... hjeeeelp :)

Opprinnelig postet av Christine26

Morro.. Litt spenning må til for å sette konkurranseinstintet på spill. Håper det gikk bra

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  20:12:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Heisann. Gikk veldig bra:) Var jo ikke noe å grue seg for.. Men har det med å være rimelig nervøs uansett jeg da..:)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  20:17:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Gøy at det gikk bra. Gratulerer!

Hva startet du? Hva vil veldig bra si?

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  21:01:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ja la oss få høyre no. Nyskjerrig

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/06/2005 :  17:54:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hehe, nyskjerrige nå..
Jeg startet LC:1. Resultatet var 63,75%. Faktisk to 8'ere, så ganske fornøyd med det! Resultatmessig gikk det også bra :)

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 05/06/2005 18:26:43 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2005 :  19:35:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe, nyskjerrige nå..
Jeg startet LC:1. Resultatet var 63,75%. Faktisk to 8'ere, så ganske fornøyd med det! Resultatmessig gikk det også bra :)

Grattiss Jeg skal egentlig innrømme at jeg alt er oppdatert.. Så at du hadde skrevet innlegg i dagboka de da jeg surfet overt forsiden her på Hestemarked i går. *hehe* Men rakk ikke der og da å slenge inn en gratulasjon.

Ridning er gøy når man når sine mål, og er fornøyd med det man har gjort Som en trøst for de som føler at alt ikke alltid er med på sin vei, så må man ha noen tilbakesteg for å komme videre også. Tror iallfall jeg..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 05/06/2005 19:40:00 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/06/2005 :  20:42:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Spoff: Takk for det! Har hatt mine nedturer i min karriere som rytter så deilig å kjenne at man er på vei noe sted. 63,75 er vel i seg selv ikke et stråålende resultat, men holder for meg:)

Skrev ikke innlegget i dagboka mi før i formiddag, men fint at du holder deg oppdattert ;) hehe..

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2005 :  20:49:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>
Skrev ikke innlegget i dagboka mi før i formiddag, men fint at du holder deg oppdattert ;) hehe..

Ok, da var det da jeg så det. Har omtrent hengt på nett kontinuerlig siden jeg kom hjem fra ferie i går. Skiller vel ikke mellom tiden jeg da. *hehe*

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/06/2005 :  20:56:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Syntes ikke jeg hadde sett deg på en stund, nei. Abstinent? Kjenner fenomenet...

Her er forresten noen søte bilder fra stevnet; ikke bilde av meg, men av masse entusiastiske ekvipasjer:) http://www.torp-ridesenter.no/artikler/stallstevne%20juni%202005/bildeserie.htm

Syntes det er utrolig bra at rideskolen tar initiativ slik at skoleryttere kan få konkurransetrening. Det er bra for hestesporten!! Det er også viktig å bevare det aspektet at ridning skal være gøy - noe jeg syntes bildene er et utrykk for :)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2005 :  21:17:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Vært en uke på Mallorca på dankeferie Vært litt innom likevel, men er begrenset for hvor mye man rekker og prioriterer å svare på når man kun er 30min på internettcafe, og har litt mail og annet som også skal sjekkes.

Enig i at stevner for skoleryttere er et bra tiltak. Det er trossalt dem rideklubbene med tilholdssted på en rideskole har størst medlemsmasse av. Og det er vel dem det er enklest å spørre når klubben ønsker å arrangere større stevner senere. Da er det ok at klubben har noe å tilby tilbake. Husker fra jeg var mindre hvor mye jeg var og hjalp til på D-stevner etc som klubben arrangerte. Det var gøy med et klubbstevne i ny og ne, selv om jeg synes vi fikk lite av slike goder tilbake i forhold til innsatsen. Men den gang var jeg fornøyd med det.. Ser opplegget de har i Bergen nå f.eks. Egen cup mellom rideskolene som går i vintersesongen. De reiser rundt på besøk til hverandre. I vår har de hatt lagkonkurranse mellom rideskolene i sprang, i tillegg til ordinære klubbstevner. Nå er dette veldig bra tiltak, og langt mer enn hva jeg hadde ønsket meg da jeg var mindre. Men litt satsing også på skoleryttere er noe jeg setter pris på. Og som jeg synes enhver klubb bør prioritere høyere.

Mener jeg som da jeg var liten var medlem i en klubb hvor all satsing lå på privatrytterne, selv om 90% av medlemmene var skoleryttere, og privatrytterne hverken hjalp til på D-stevner (for da startet de jo selv), men heller ikke på klubbstevner hvor skolerytterne finn prøvd seg.. Vi hadde 4 klubbstevner (cirka) i året, hvor to i sprang og to dressur. Sjelden andre aktiviteter.. Man kan jo tilby annet enn stevner også.. Men skolerytterne var jo ikke så viktige.

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/06/2005 :  22:44:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Flyttet debatten her til "arrangementer/stevner for skoleryttere" - da dette utviklet seg til å bli litt OT :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 19/06/2005 :  15:43:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Et godt tips er ihvertfall å være godt forberedt! Når du mangler stevneerfaring, er det ikke lurt å starte høyere klasser enn de du føler deg 100% trygg på, gjør klar og planlegg alt til minste detalj dagen før, beregn goood tid, og tenk : Hva er egentlig det verste som kan skje?? Skal du starte dressur, er det lurt å trene på programmet innimellom, ikke bare rett før et stevne, så du kan det omtrent i blinde. Kan også være lurt å vende hesten til musikk/applaus hvis du ar muligheten til det.
Min erfaring er ihvertfall at det første stevnet er verst ("nervemessig"), og når du bare får gjennomført, blir det myye bedre til neste gang!:)
Jeg hadde vondt i magen en uke før mitt første sprangstevne, ponnien jeg hadde på fôr var helt uten stevneerfaring, men et par månder senere kjente jeg bare et lite sug i magen like før jeg skulle inn:)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 20/06/2005 :  20:11:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg var kjempenervøs første stevne mitt, og det var bare et lite klubbstevne...startet 60 sprang på fjordingen jeg hadde da, og hadde vi ikke hatt det på film ville jeg ikke trodd jeg vasr der omtrent...husker ingenting, hele hjernen var som en bomullsdott...starta 70 på stall-k da vi var på rideleir, men det var jo bare for moro, og godt var det, for jeg hadde null kontroll=) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.