hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Status?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Status?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  22:19:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Jeg har opplevd en gang at folk har "sett ned" på meg på noen distriksstevner når jeg har kommet med vanlig allroundsal, vanlig hodelag o.l. En gang på et dressurstevne som rideklubben jeg holder til arrangerte fikk jeg også "overhørt" en samtale når jeg red på oppvarmningsbanen. Hørte at "jeg ikke hadde bra nok utstyr" og noe i den duren. De begynte også å le flere ganger og pekte på meg når jeg ikke fikk til økninger o.l. på oppvarmingen. Dette ødela veldig for konsentrasjonen min, så programmet jeg skulle ri ble dårligere enn planlagt.. Har noen andre enn jeg vært utsatt for dette?
~*MaRtHe*~

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2005 :  00:07:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har vel opplevd det motsatte. På den måten at jeg har hørt andre slenge dritt om hvor fint og bra utstyr en har, så bra ponni etc. Det har da ikke vært meg det har vært snakk om, men jeg har observert det. Du møter dem begge veier.. Du må nok bare overse slike folk. De kan jo mene som du vil. En dommer vil ikke dømme deg pga utstyret så lenge det er godkjent i konkurransen. Husk det!
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  18:11:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hehe...
Jeg fikk en gang høre det motsatte jeg og spoff.

Var på d-stevne i dressur, med gamle ponnien min Satelitt. Startet LC, var i begynnelsen av min "dressurkarriere" og jeg red for Skauen som jeg har gjort siden jeg ble medlem av en klubb.

Jeg fikk 66% eller noe og 3.premie. da overhørte jeg to snobber som sa;
"Hæ... Bare tredje, burde ikke hun som kommer fra Skauen vinne da og leve opp til den klubben hun rir for" Ikke alltid like lett for en person og høre, men de syns ihvertfall skauen er en bra klubb... hehe...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  20:21:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg syntes en del folk er utrolig kritiske og faktisk på grensen til slemme i sine kommentarer på stevneplassen. Var og så på forhesten min som skulle starte i 80 cm eller noe. Da han kom inn på banen var det noen jenter bak meg som spontant utbrøt; "ææææææsj, en araber, de er så stygge!!" og det var IKKE lavt. Andre kommentarer jeg overhørte var "herregud, hun kan jo ikke ri", eller "se på den pappajenta der da (ei med flott hest og utstyr) eller "man kan jo ikke starte sprang i en dressuuursaaal!!!" (som forøvrig var en allroundsal).

Har selv en historie der noen ikke syntes forhesten min var noe særlig helt til de hørte at han hadde gått høye klasser i sprang - da var han plutselig ikke så kjedelig lengre ;) Noen folk er bare stokk dumme, arrogante eller uvitende. Sånt må man desverre bare lære seg å leve med i hestemiljøet.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  20:27:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Ja, sånnt irriterer meg noe fryktelig. Her er det sånn at hesten som søsteren min kjøpte som kunn var 4 år var bare en dritthest, for han bare "kødda" på sprangbanen. Han stoppa og reiv. Så kom dattera til "dronninga" her, med en Wels ett eller anna blanda med shagya araber, hingst. han steiler, kaster henne av, farer etter hopper osv, nei han er hingst så det har ingen ting å si. Men etter hvert som jeg tok mer og med over hesten til søsteren min, ¨på treninger, så begynnte folk å like han. Treneren vi hadde var kjempe fornøyd med fremdriften, sammholdet og sammarbeidet mellom meg og vallaken. Men så kom den tiden vi måtte selge han, har ikke hørt ett stygt ord om han etter det. Men den lille hingsten? den er fortsatt spinn galen, men ingen tørr å si noe, for da er de bannlyste fra ridebanen..

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.