hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skrittemaskin
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Skrittemaskin
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 14/04/2005 :  23:13:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du må selvsagt få mene hva du vil eligj.
Men hvorfor kan ikke også jeg få lov å ha min personlige oppfatning da?
Og vær så snill ved sitat å ta med teksten slik at sammendraget blir korrekt.Slik du siterte meg blir poenget noe feil fremstilt.
Når jeg nevnte trivsel, var det kontra å stå uforstyrret på et beite..

Vi alle har våre egne oppfatninger og meninger, og det var også kun det jeg skrev.

Siterer meg selv:
Kopi av melding:
Personlig tror jeg også at svært få hester egentlig "trives" når de blir ridd/trent.
(Hadde de trivdes, hadde ikke vi hatt noen debatter/spørsmål/litteratur osv. om trening av hest, da ville det vel aldri være noe problem....)
De er ikke ment å ris på i utgangspunktet og de er født late.
Hadde de selv fått velge, ville de nok aller helst få gå uforstyrret på beite å spise gress fremfor å bli salet opp og trent..
De innfinner seg med rytter osv. fordi de er underdanige fluktdyr som naturlig underkaster seg en leder.

Kopi av melding:
Ja, det er en "gjetning"/min personlige oppfatning, akkurat som enkelte påstår hesten trives/elsker å bli ridd...

Kopi av melding:
Etter mitt skjønn innfinner de seg med alt dette (noen mer "positive"/negative enn andre), jeg tror ikke de trives med noe av det kontra å få stå uforstyrret på et beite med andre sjelsfrender.

Dette er som sagt kun min personlige oppfatning eligj.Og hvis du har problem med å akseptere dette, anbefaler jeg deg og ikke lese mine innlegg, du kommer bare til å bli provosert tror jeg.

Å jada, jeg har fortsatt mye å oppleve med hest,blir nok aldri utlært heller serru...

Redigert av - xxxx den 15/04/2005 00:02:32 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  00:07:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å jada, jeg har fortsatt mye å oppleve med hest,blir nok aldri utlært heller serru...

Slenger meg på den jeg

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 15/04/2005 :  22:11:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
She-type: Men i all verden, du må da selvfølgelig mene hva du vil! Og så må jeg få mene hva jeg vil. Og i dette tilfellet er jeg uenig med deg. Men det er vel greit?

Forresten har nok jeg også mye igjen å lære, det nekter jeg heller ikke for :)
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 20/04/2005 :  14:09:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester er skapt for bevegelse, folkens. Mye, og over store avstander. I vill tilstand beveger den seg over flere mil daglig og den er omtrent aldri stillestående. Den går og spiser også, det vet vi jo.

Vi har skrittemaskin på stallen. Den er helt ny, og av "den sikre sorten" med båser og nødstopp. Den er hydraulisk drevet. De oppstallørene som ønsker det, får ha hestene sine i denne daglig på formiddagen. Dette er i tillegg til paddock og vanlig trening. Det er ikke pga latskap. men fordi hestene da får beveget seg mest mulig, slik de er skapt for. Når vi har hestene i fangenskap er det de færreste av oss som har mulighet til å skape et så naturlig levemønster for hesten som vi burde, skrittemaskinen bidrar ofte til en sunnere, sterkere og gladere hest. Tro det eller ei. Hestene hos oss verket smiler eller gråter i maskinen, de tusler rundt og ser relativt avslappet ut. Noen titter ut på livet som foregår på stallplassen og følger med på det som skjer. Etterpå får de komme ut noen timer i paddock. På denne måten er også hele hesten oppvarmet før den kommer i paddock, og bidrar dermed til å minske risikoen for strekkskader o.l hvis de herjer mye ute. Ingen av hestene hos oss har måttet "lære" å gå i maskinen. De finner det tydeligvis helt naturlig og følger med som om de ikke skulle gjort annet. Disse maskinene finnes i omtrent alle store konkurransestaller rundt om i verden, og det er en grunn til dette. Vi ønsker at hestene våre skal være så holdbare som mulig, og med så stort treningsnivå som konkuransehester på høyt nivå har er det ikke tvil om at maskinen bidrar til bedre holdbarhet.
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  22:40:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Heeeelt enig med mint!!:D
Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.