hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fritt frem for kloning av hest.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Fritt frem for kloning av hest.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 04/04/2005 :  23:31:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mer om dette kan du lese her;http://www.nqha.net/nyheter.htm

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  09:21:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Det der er grelt det.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  09:45:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man skal være forsiktig med å tukle for mye med moder Jord........hun kan finne på å slå tilbake...

Huff...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  11:39:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Huff, ja. Dette er jeg helt i mot. Uetisk og galt. Som lene sier, man kødder ikke med moder jord. At mennesker skal sitte å leke Gud syntes jeg ikke noe om.
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 14/04/2005 :  16:16:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si jeg aldri har sett problemet med dette. Hva som er uetisk eller ikke er det kun vi mennesker som setter reglene, og så lenge ikke alle er enige vil jeg ikke kalle slike ting som dette uetisk.

Tror ikke moder jord merker om vi "tukler" med slike ting

Men at noen gidder/har råd til å bruke pengene sine på dette er en annen sak.

Redigert av - Stall-Vinga den 14/04/2005 16:17:08 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 14/04/2005 :  16:31:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er HELT teit jeg. Hva er vitsen! Det er bare folk som ikke klarer å ale frem ti gode hester som må klone ti stk. Forstår dere? Jeg synes det er litt ekkelt også...
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  19:15:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Grunnen til at jeg syntes genmanipulering og kloning er uetisk er fordi man kan luke ut skavanker og imperfeksjoner og manipulere genene for å skape superindivider med spesielle egenskaper. Sitte å leke seg sånn med naturen blir for dumt og i de gale hender kan det bli temmelig farlig. Jeg vil ikke at mine unger skal vokse opp i en verden hvor alle er helt like og uten særegenheter :/ Man argumenterer mot at det kan brukes til medisinske formål, for "å redde liv", men det blir litt for naivt; man blir født og man dør, that's life. Men som sagt, dette er min mening. Jeg vil ihvertfall ikke ha klonet min hest, uansett hvor fantastisk den var. Hva er vel så spesielt med en hest hvis det finnes tre til akkurat makne..
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 14/04/2005 :  20:28:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,helt enig.......

Der fikk du satt ord på det!
Bra sagt....

Takker for meg. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 18/04/2005 :  21:57:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Distansehest klonet

Den andre hesten i verden har nå blitt klonet. Det har skjedd i italia, og hesten er distansmesteren Pieraz.

Les mer her: Obs! ikke oversatt versjon,er på engelsk.

http://www.horseandhound.co.uk/news/397/63202.html
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 19/04/2005 :  09:34:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må si jeg aldri har sett problemet med dette. Hva som er uetisk eller ikke er det kun vi mennesker som setter reglene, og så lenge ikke alle er enige vil jeg ikke kalle slike ting som dette uetisk.

Tror ikke moder jord merker om vi "tukler" med slike ting

Men at noen gidder/har råd til å bruke pengene sine på dette er en annen sak.

Opprinnelig postet av bruna33

Nå gjelder dette mer genmanipulering, men likevel.
Hva med griser. De blir avlet og manipulert slik at ryggen blir lengre, for da får vi mennesker flere koteletter. Grisen får da (store) ryggproblemer. Dagens griser klarer nesten ikke bevege seg i forhold til "gamledagers" griser.
Hva med noen kuraser. Husker ikke hva denne rasen heter (belgisk blå? russisk ettellerannet?). De har vertfall blitt "ødelagt" på den måten at de produserer altfor mye kjøtt og melk. Det er så vidt de klarer å bevege seg, langt mindre løpe pga de enorme jurene. Denne rasen kan heller ikke føde på vanlig måte siden kalvene er for store.

Er dette riktig med tanke på dyrene?

Andre ting om genmanipulering og andre syke ting: I fremtiden vil foreldre kunne bestemme hvordan barnet skal se ut, og hvilke evner det skal ha.
Det er f**nmeg grelt.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/04/2005 :  10:21:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
I mine øyne er kloning uetisk og helt feil. Jeg mener at man i aller høyeste grad tukler med noe man ikke skal tukle med når man kloner og genmanipulerer - hadde det vært meningen at vi skulle klare å gjøre dette, så hadde vi kunnet det fra begynnelsen av. Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 19/04/2005 :  19:02:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke helt sikker på hva jeg mener... Men det kan vel ikke sammenlignes med å avle fram for store griser og kalver!! Heller ikke sammenlignes med kloning av mennesker som jeg forøverig mener er helt forkastelig!! Her er det jo snakk om å få fram det beste i hesten, tviler på at noen vil bruke mange penger på å få fram en hest med fysiske feil. Tror hvertfall ikke dyret vil lide på noen som helst måte.
Så må nok si meg enig med Bruna.
Et argument som -hvis det hadde vært meningen hadde man kunnet dette fra beg av- holder vel ikke helt stikk her.. Bilen ol er vel ikke så veldig gamle oppfinnelser.. og jeg vil regne med at de fleste benytter seg av en nå og da???
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 19/04/2005 :  22:16:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
De der grisene og kuene var bare samme "ulla" når man snakker om kloning og genmanipulering.

Å få frem meget gode hester klarer man fint uten at man trenger å klone et individ.

Noe av det som er så artig (og lærerikt) med hestene (og alle andre skapninger) er at man aldri møter to stykker som er like. De har spesielle vaner og triks alle sammen.

Dersom man ser bort fra de økonomiske kostnadene med selve kloningen, hvor artig hadde det vært å hatt 5 hester som er helt like?

Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  15:48:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff...dette syntes jeg er helt for jævlig!! MissEva fikk ordlagt seg slik som jeg tenker!! Og Ullsokken, fyfan... jeg sjemmes over å være menneske av og til. Tenkt å påføre andre dyr så mye lidelse for kjøtt å melk...

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 07/05/2005 :  12:05:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig i at dyr ikke skal klones! Vi har faktisk om arv og gener (deriblandt genmanipulering, og kloning) på skolen nå! Hadde også litt om den kurasen, belgisk blå, eller noe (en eller annen nevte den tidligere)! Kua har jo følelser den også, tror dere ikke den kua (eller de kuene i rasen) går rundt med smerter i føttene, fordi kroppen er 5 ganger større enn den egentlig skulle vært!!
Hvor er dyrevernet, når slike raser blir "oppfunnet"??
Jeg blir rett og slett forbanna over at noen kan gjøre noe slikt mot et levende individ!!
Tenk på overvektige mennesker! Har de det lett? (nå mener jeg skikkelig overvektige; Sånn du kan se på tv, som ikke kan gå, fordi de er så feite!!)
Hva med grisene? Folk har tukla med dem, og nå lever de max 1 år!! Hvor er folk som står for det naturlige??

Hestene er ikke laga for at vi skal tjene penger på dem! Hvis vi først begynner å klone/genmanipulere på dem, så kommer det til å bli en liten sak å gjøre om ikke så alt for mange år!! Hvis det skjer, kommer sannsynligvis hestene til å være penge-maskiner, og ikke dyr!!
Hva er spennende med en hest som du forstår deg 100 % på? Fordi du har hatt samme hesten siden du fikk din første hest som 10-åring! Jaja, du er 40 år, og har en super god hest! Dere har et knall bra forhold, men hva med variasjon? Mennesker liker variasjon, og utfordringer! Jeg hadde rett og slett blitt dritt lei av hesten, hvis den aldri ble bytta ut!

Hva feiler det folk egentlig????
Er folk blitt så egoistiske, og pengegriske at de kun tenker på at lommeboka skal være stor??
Hvis dere er så opptatt av penger, så skaff dere en annen hobby, for hest er ikke noe du skal tjene penger på! Det er noe du skal drive med, fordi du er glad i dyrene! (og da bør du godta at alle hester ikke er like, og heller ikke skal være det!!)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  20:28:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hva er galt med å tene penger på hesten(e) din(e) om du har muligheten til å leve av det (f.eks)?
Skal rideskoler, travhest-eiere, eliteryttere og sponsorer slutte med hest fordi de tjener penger på dyrene?

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.