hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - LD:2
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 LD:2
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  12:11:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tittet gjennom LD:2 i går, og syntes det programmet minnet veldig om LC:1 fra punkt 1-5.

Og en annen ting jeg ikke liker med dette programmet er punkt 8. X Holdt - urølig ca 3 sek (den er jo grei) - fremridning i arbeidstrav... Hesten min synes det er greit å komme i trav - ned i holdt så opp i trav. Men fra skritt - holdt - så til trav skjønner de ikke helt... Til og med den mest erfarne hesten min skjønner ikke dette helt!! Han går LB.

Hmmmm....

Og var også utrolig mye mellomskritt i dette programmet...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 04/04/2005 12:19:34

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  12:35:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel da bare å begynne å trene

Skjønner ikke helt problemet her, det er jo trav fra holdt begge gangene...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/04/2005 :  13:06:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Føler ikke helt at det er så store vanskeligheter å starte opp i en annen gangart enn den man stoppet fra, men det kan jo selvsagt være vanskeligere å starte opp i trav enn i skritt, det kan jeg være med på. Men siden det ikke høres ut som det er problemet ditt, så henger jeg meg på anbefalingen til Renegate: Trene, trene, trene masse
Så ordner det seg nok:)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  14:18:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke helt hva som var problemet jeg heller.

Men punkt 8 i LD:2 sier: (fra øvelse 7 rir du inn i mellomskritt), X Holdt - urølig ca 3 sek - fremridning i arbeidstrav. Dersom det er fremridningen rett fra holdt til arbeidstrav du synes er vanskelig, skal du vite at en i lette klasser har lov til å legge inn et par steg av mellomliggende gangart i overganger. Her vil altså 1-2 steg i skritt før du kommer opp i trav være helt ok. Antagelig scorer du om du rir direkte opp i trav, om fremridningen i seg selv er god, men du skal få øvelsen godkjent (i LD mer enn bare 5 også) dersom fremridningen er god, selv med et par skrittesteg.

Ellers er det bare å trene og trene..

Og igjen så vil jeg si at jeg faktisk synes du og hesten din er for flinke til å ri LD. Jeg har aldri sett deg ri, men jeg har jo etterhvert fått et inntrykk av hvor landet ligger. Det bør du ta med deg som et komplement, men ingenting hindrer deg i å starte LD likevel. Antagelig er det en grunn til at du gjør det, som kanskje ikke jeg kjenner til. Forsåvidt har jeg ikke noe med det heller (fy spoff!), men synes kanskje det er litt hyggelig å meddele det likevel.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

rk

» VIP

Skrevet - 04/04/2005 :  21:33:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje det kan være at du tar det litt mer for gitt at hesten din skal stoppe fra skritt enn trav, at du glemmer å jobbe nok for å få et bra holdt? Det er bare en gjettning, men det kan jo kanskje være tilfelle? Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  23:19:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vet ikke helt hva som var problemet jeg heller.

Men punkt 8 i LD:2 sier: (fra øvelse 7 rir du inn i mellomskritt), X Holdt - urølig ca 3 sek - fremridning i arbeidstrav. Dersom det er fremridningen rett fra holdt til arbeidstrav du synes er vanskelig, skal du vite at en i lette klasser har lov til å legge inn et par steg av mellomliggende gangart i overganger. Her vil altså 1-2 steg i skritt før du kommer opp i trav være helt ok. Antagelig scorer du om du rir direkte opp i trav, om fremridningen i seg selv er god, men du skal få øvelsen godkjent (i LD mer enn bare 5 også) dersom fremridningen er god, selv med et par skrittesteg.

Ellers er det bare å trene og trene..

Og igjen så vil jeg si at jeg faktisk synes du og hesten din er for flinke til å ri LD. Jeg har aldri sett deg ri, men jeg har jo etterhvert fått et inntrykk av hvor landet ligger. Det bør du ta med deg som et komplement, men ingenting hindrer deg i å starte LD likevel. Antagelig er det en grunn til at du gjør det, som kanskje ikke jeg kjenner til. Forsåvidt har jeg ikke noe med det heller (fy spoff!), men synes kanskje det er litt hyggelig å meddele det likevel.

Opprinnelig postet av spoff

Jeg starter LD for å få stevne trening på hestene mine.. Eller de to hoppene da!! Ingen av de har galoppen i orden og er veldig ukonsentrert og ustabile på tøylen!
Araberen synes galopp er døds kult så hun bare raser avgårde, skulle tro hun var på veddeløps banen, og prøver jeg å få henne rolig blir det bukking... Og det synes ikke jeg har noe på et dressur stevne å gjøre..
Blandingen er rett og slett ikke sterk nok til å galoppere... Sliter med å få henne til å galoppere både i longe og på tur. Og når hun løper sammen med de andre hestene løs på ridebanen, fatter hun veldig ofte kryss galopp... Så bare galoppen er i orden på begge damene er det rett over på LC.
Blandingen går veldig bra dressur, får veldig høy prosent i LD, så ja der føler jeg meg slem som starter det, men det er hun jeg sliter mest med galoppen på!
Araberen er ikke så stevne vant og i ridehus trives hun ikke så der spenner hun seg skikkelig, så går ikke å få henne fram, så vi har blitt slått en del av juniorene!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 06/04/2005 11:53:25 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.