hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Finnes det folk som skor hestene sine selv ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Finnes det folk som skor hestene sine selv ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Ken_Noble

Skrevet - 29/04/2005 :  14:18:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, tenker mindre på sårbeinthet nå enn når han hadde sko da.. Da ble han sårbeint hver gang en sko løsna, som var ganske så ofte, mens nå har han ikke vært sårbeint på aldri så lenge.. Hovkvaliteten bedres betraktelig på kort tid når man går over til barfot, så lenge man gjør alt riktig.. Tilogmed grusomme fullblodshøver... Gå til toppen av siden

<<ida>>

Skrevet - 05/05/2005 :  08:46:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jo da hovslagere som har egen hest skor jo selvfølgelig den da,.. Men en som ike har skodd eller har lært å skodd, ville ikke jeg latt skodd en hest, verken min ellernoen andres,.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/05/2005 :  20:09:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
det ar mange som skor hesten sin selv!

Redigert av - Bustetrollet den 19/08/2005 18:13:55 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  20:59:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hmm.. I mine ører hørtes det litt skummelt ut for hestebein. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/05/2005 :  21:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
i dine ører ja kanskje.. det er flere hovslagere som har sett på meg sko og resultatene.. de er veldig imponert!

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  21:17:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
14 år og skor hoppa selv? skummelt i mine øyne også..
Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/05/2005 :  23:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan skummelt da? for hesten eller meg?

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  00:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begge deler,spør du meg........

Ang kurs på skoing,så har jeg en venninne som tok for et par år siden.Der var det både teori,og litt praksis....på "døde" hestebein med oppsyn av kursleder. Hun skor gjerne hesten sin selv(les;slår på en sko),og tar av løse sko...men hun beskjærer ikke hesten,til dette har hun regelmessig skoer...
Og er det snakk om å slå på en sko som har løsnet,gjør hun kun dette hvis hoven ser bra ut... På min trakk hun seg da han hadde slitt litt skjevt,ba meg heller få en skikkelig skoer.

Min mening er at det ikke er noe galt i å sko/slå på sko så lenge personen er såpass flink at hun/han ser sine egne begrensninger...er ofte det som er det vanskeligste...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  00:31:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvordan skummelt da? for hesten eller meg?

Opprinnelig postet av krastine

Du kan komme til å merke det i ryggen din om noen år ;)
Og en 14 åring (ikke noe mot deg personlig) kan umulig ha all kunnskapen for å kunne gjøre ting helt riktig & se "feil". Som sagt, ingenting mot deg personlig.

Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/05/2005 :  00:42:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skor bestandi med skoer til stede! min bestefar er skoer, så jeg har lært en go del av hann! så han veileder meg underveis og jeg får hjelp med utstyr osv. har skodd 1 gang i en nødsitusjon men ellers så er han til stede..

hesten min er ikke en kjempe stor gamp! men passe størelse for min lengde!

Gå til toppen av siden

alexandra-akademisk

» VIP

Skrevet - 23/05/2005 :  13:42:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
må si meg enig i at jeg er litt skeptisk til at en på 14 skor hest, men det er ikke ment personelig. Det med høver er en stor vitenskap og en er aldri utlært på emnet.
Jeg trimmer mine hester selv, så lenge jeg ser at det ikke er en sleng,seperasjon eller noe annet jeg ikke tørr begi meg ut på. Nå har jeg også vært med på trimming i to år.
Tror en skal forstå at en skevhet i hoven kan forplante seg opp i hele hesten, skape problemer med sener,ledd og alt som hører med. Vi må ha respekt for hoven, men et sted må man jo begynne om en skal komme seg noen vei.. Vil virkelig anbefale døde hestebein. Både for folk som skor og barfot-trimmer.. det er utrolig lærerikt og litt illeluktende Man kan ihvertfall ikke skade noen annen enn seg selv. Lett å få tak i er det også!
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 17/06/2005 :  12:10:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skodde hesten min i forgårs. Siden typen min (som pleier å sko hestene våre) halter rundt på krykker... måtte jeg gjøre det selv. Er ikke så ofte jeg gjør det, lar heller han som har drevet med det i mange år og er eksperten, ta det. Men en gang i blant er greit. Da ser han på, kommenterer og tipser litt, spes. når jeg hogger til høvene, og forming av skoene. Går fint det.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  20:56:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Skor ikke selv, men beskjærer høvene til ponnien min når det trengs. Lar hovslageren ta en titt på dem i blant, for å se at de er som de skal være.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 01/07/2005 :  23:53:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hei!
jeg syns ikke man skal sko hesten selv fordi det er så lett og kunne gjøre en feil som kan skade!
bruker heller en smed istede for og mixse med dette selv!
smeden min er ikke ferdig utdannet noe han sa med engang fordi han må ha mer praksis først før han kan ta slutt eksamen!

men flere smeder som er helt ute og kjører !
en hest vi hadde for en stund siden var 5 grader forskjellig på alle beina og hadde en fram sko bak og en bak sko forann og en 2 nr for liten sko på et forbein og en 1 for liten på et bakbein og han brukte en time på 4 hester mens denne nye smeden bruker 1 timer minimum per hest og tar seg veldig god tid og sjekker det er rett!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  01:10:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
For en tid siden hadde jeg hovslager til den ene hesten min, han klikket i vinkel da hesten lente seg mot ham. Slapp hoven ned og sparket det han var kar om, i magen på hesten min! Såklart kjeppjaget jeg hovslageren fra stallen etter og ha sagt ham noen sannhetens ord! Han var tross alt en unghest i den tiden, 3 år. Burde ha lært og stå pent, men hadde et problem som hans far har gitt avkommene sine i arv dessverre.

Nå skor min mann hestene våre, og med tålmodighet har hesten min lært og stå som en engel :o) Bena til hestene våre har aldri vært bedre enn etter at han overtok jobben, og har til dags dato ikke hatt noen skader eller problemer med bein eller at skoene faller av i utide. Så jeg er kjempefornøyd med denne løsningen, selv om min mann ikke er utdannet hovslager er jeg ikke bekymret i det heletatt.
Har deltatt på distanseritter og all ting, uten at der har vært problemer med bena hans :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 02/07/2005 01:11:11 Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.